Udruzi Zvončići odobren projekt ''Dar(s)Poticanja''
VIŠE IZ RUBRIKE
Svakom djetetu treba omogućiti podršku, učenje i razvoj
Udruzi za djecu s teškoćama u razvoju Zvončići je odobren projekt ''Dar (s)Poticanja'' koji je financiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih u vrijednosti 15.833,33 eura.
Projektom Dar (s)Poticanja cilj je obuhvatiti ruralna područja koja nemaju adekvatnu sustavnu podršku koja bi poticala i detektirala darovitu djecu i djecu s teškoćama u razvoju.
Sukladno tome, cilj je prvenstveno detekcija, identifikacija i dijagnostika potencijalno darovite djece te uključivanje u radionice ekspresivne art terapije s ciljem poticanja izražavanja vlastitih potencijala.
-U našem društvu teškoće često podrazumijevaju deficit ili nedostatak u određenom području. Međutim postavlja se pitanje može li suficit također predstavljati teškoću. Kod darovite djece različite sposobnosti im mogu postati svojevrsni kamen spoticanja.
Izuzetna sposobnost u određenim područjima neminovno sa sobom donosi isticanje u okolini. Svjedoci smo toga da isticanje ne donosi uvijek dobre rezultate i mnogima je upravo ta „drugačijost“ i isticanje donijela mnogo teškoća u život. Istraživanja pokazuju da se upravo darovita djeca suočavaju s brojnim izazovima svakodnevnice. U školi su nerijetko predmet ismijavanja ili pak distanciranja i neprihvaćenosti. S druge strane, istraživanja nam pokazuju da darovita djeca mogu imati problema u socio-emocionalnom funkcioniranju. Uslijed nerazumijevanja od strane vršnjaka koje može dovesti do udaljavanja, darovita djeca mogu iskusiti brojne anksiozne i depresivne simptome koji mogu kod njih dovesti do ozbiljnih problema u funkcioniranju.
Upravo zbog toga, nužna je identifikacija potencijalno darovite djece te se ranim prepoznavanjem takve djece može prevenirati razvoj teškoća u socio-emocionalnom funkcioniranju. To ne znači da treba spriječiti njihov razvoj u smjeru darovitosti, već povećanjem svijesti o mogućim teškoćama s kojima će se susresti možemo djelovati na njihovu psihološku otpornost i stvarati poticajno okruženje koje će im omogućiti da ostvare svoje potencijale, a da se istovremeno ne osjećaju isključenima ili posve drugačijima od svojih vršnjaka.
Kroz radionice ekspresivne art terapije (psihoterapijski pravac) omogućiti će se izražavanje emocija na direktan neverbalan način koji zaobilazi otpore, i ne djeluje prijeteći za dijete, izražavanjem kroz boje, oblike, priče, modeliranje, pokret, ples i razne druge kreativne tehnike.
Osim razvoja samog kreativnog potencijala, kroz različite likovne i kreativne tehnike pružanjem razumijevanja i podrške na djeci blizak način djeca će naučiti adekvatne mehanizme rješavanja problema i suočavanja sa stresnim situacijama, razviti socijalne vještine, upoznati, razumjeti i prihvatiti sebe i svoje potrebe, osvijestiti svoje osjećaje, osnažiti vlastite sposobnosti, kreativnost, maštu, otkriti i razviti jedinstvene potencijale, unutarnje interese i motivaciju, razvijati mentalnu fleksibilnost, izgraditi povjerenje u sebe i svoje mogućnosti – povećati samopouzdanje i naučiti se samonjegovati.
Stoga neizmjerno je važno omogućiti svakom djetetu ovu vrstu podrške, učenja i razvoja, a posebice djeci koja zahtijevaju više pažnje. Projekt će se provoditi u partnerstvu sa Osnovnom školom Slunj i osnovnom školom Žakanje i područnom školom Kamanje u ovoj školskoj godini.