Ekoškola
U Dječjem vrtiću Turanj djeca uče svim osjetilima
VIŠE IZ RUBRIKE
Osim u edukativnim aktivnostima, djeca i roditelji uživali su u pikniku na dekicama, kao i slobodnoj igri i druženju
Dječji vrtić Turanj iznimno je ponosan što je već treću godinu za redom dio programa Međunarodnih Ekoškola.
Naime, ovaj program razvija socijalnu i građansku kompetenciju djece te potiče njihovu inicijativu i poduzetnost, što predstavlja dvije od ukupno osam temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje.
Kroz program Ekoškola koji se provodi i živi u Dječjem vrtiću Turanj, djecu se nastoji posredno poticati na ekološki odgovorno ponašanje, razvijanje ekološke svijesti aktivnim istraživanjem te na uočavanje, istraživanje i rješavanje ekoloških problema, prilikom čega se uvažavaju njihove razvojne sposobnosti, interesi i potrebe.
Također, djecu se, kroz interakciju s odraslima, drugom djecom, prirodom i okruženjem, nastoji potaknuti na učenje svim osjetilima.
Naposljetku, djeca uče kroz dodir s prirodom i prirodnim materijalima, što doprinosi njihovu kreativnom izražavanju i stvaranju.
Kako bi roditeljima i široj zajednici prikazao na koji način njeguje eko-življenje, vrtić Turanj 12. travnja, je organizirao projektni dan, ove godine realiziran u obliku eko-šetnje uz rijeku Koranu.
U sklopu projektnog dana, odgojiteljice su isplanirale mnoštvo različitih aktivnosti vezanih za temu meteorologije, kojom se vrtić Turanj bavio kroz cijelu pedagošku godinu.
Eko-šetnja započela je okupljanjem ispred vrtića Turanj, otkuda je mnoštvo djece i odraslih krenulo u interaktivnu šetnju nasipom rijeke Korane.
Tijekom šetnje, nekolicina djece i roditelja rado je ispunjavala proljetni bingo, tražeći biljke, životinje i prirodne pojave na njemu prikazane.
Po dolasku na livadu pored rijeke, djeca su krenula u lov na oblake!
Iznimno im se svidio oblako - prozor kroz koji su, promatrajući oblake zajedno s roditeljima, nastojala dokučiti koje sve vrste oblaka vide na nebu.
Zajedno su zaključili kako je taj dan na nebu bilo najviše altokumulusa i cirokumulusa.
S obzirom da su u šetnju ponijela termometar i kompas, djeca su očitavala temperaturu zraka, a koristeći kompas uspješno su odredila gdje se nalazi sjever te su potom očitala i ostale strane svijeta – istok, zapad i jug.
Nekoliko dječaka je, koristeći pastele i papir, ocrtavalo teksturu kore drveta. Primijetili su kako, što je kora drveta hrapavija, to na papiru ostavlja dublje “bore“.
Također, djeca su, okrećući CD-ove prema sunčevoj svjetlosti – tražila dugu!
Odgojiteljice su vrlo domišljato od svega nekoliko materijala - najlon vrećica, kartona, trakica od papira, vune i štipaljki - napravile zmajeve! Upravo su oni djeci bili najveća atrakcija. Djeca su shvatila kako će se, što brže trče, zmajevi više podići u zrak.
Osim u edukativnim aktivnostima, djeca i roditelji su također uživali u pikniku na dekicama, kao i slobodnoj igri i druženju. Nakon eko-druženja i piknika, priličiti za sobom pospremiti smeće – što su djeca i odrasli zajedno učinili, ostavljajući livadu čistom kakvu su je i zatekli po dolasku.
Naposljetku, djeca predškolske skupine „Žabice“ za sve prisutne pjevaju prigodnu pjesmicu – „Strane svijeta“, a potom je uslijedio povratak prema vrtiću.