"Halo inspektore"
Ciljevi ispunjeni - općem bojkotu trgovine došao je kraj
VIŠE IZ RUBRIKE
Dio kupaca u šest tjedana bojkota promijenio je svoje navike, manje je impulzivne kupnje koja je i skromnija
Bojkot kupnje u Hrvatskoj je trajao šest tjedana, a rezultati za većinu građana nisu vidljivi. Trgovci su, naime, pompozno oglašavali pad cijena i do tisuću proizvoda, no čini se da je to bio samo još jedan u nizu marketinških trikova.
Organizator bojkota, platforma "Halo, inspektore", naglašava da su dosadašnje akcije uspjele.
Za ukupno 110 milijuna eura smanjili su promet trgovaca, kažu i da su ih natjerali na popuste. Budući da se smatra da su ciljevi ispunjeni - općem bojkotu došao je kraj.
- Opći bojkoti kao takvi očito više neće biti potrebni, jer su potrošači osvijestili svoje pravo što i kako činiti kad su u pitanju visoke cijene, a i poslali smo snažan signal, rekao je Josip Kelemen, savjetnik platforme "Halo, inspektore", piše HTV.
Dio kupaca u šest tjedana bojkota promijenio je svoje navike. Manje je impulzivne kupnje koja je i skromnija.
Potrošači češće uspoređuju cijene, a mnogi planiraju kupnju. Građani i dalje podržavaju inicijative o snižavanju cijena, ali svjesni su činjenice da se hranu kupovati mora.
Na iznenađenje mnogih - ali za mnoge ipak očekivano - bojkot trgovina nije utjecao na pad cijena - pokazala je i analiza Hrvatske narodne banke.
Prema analizi mikrocijena na primjeru Konzuma, lanca za koji kretanje cijena od prosinca 2024. HNB kontinuirano prati na primjeru 11 tisuća artikala dostupnih u internetskoj prodavaonici, pad cijena nije se dogodio.
Ekonomisti poručuju da cijene nisu niže, jer potrošači i dalje kupuju. Za nekoliko mjeseci na obalu nam stižu i turisti, a tada će količina kupovine, kao i cijene, samo rasti.