Županijska Strategija turizma predstavljena turističkim djelatnicima ozaljskog kraja
VIŠE IZ RUBRIKE
Karlovačka županija ima novu Strategiju razvoju turizma Karlovačke županije do 2025. godine. Krenulo se i već s njenom provedbom pa je jedna od implementacijskih radionica održana i danas i to na imanju obitelji Čulig u Vrhovcu.
-Danas imamo na rasporedu posljednju u ciklus implementacijskih radionica za Strategiju razvoja turizma Karlovačke županije 2025. Skupili smo sve aktivne dionike sa šireg ozaljskog područja u području turizma. Tu su predstavnici kako privatnog tako i javnog sektora. Na ovom području je osnovana Turistička zajednica područja rijeke Kupe i s nama su danas svi načelnici i gradonačelnica iz jedinica lokalne samouprave na kojima se nalazi ta turistička zajednica. Očekujemo da će kroz umrežavanje i u razgovor s konzultantom doći do konstruktivnih ideja i planova za nadolazeću sezonu, kazao je Željko Fanjak, viši stručni suradnik za razvoj i EU fondove.
Strategiju je predstavio Željko Trezner koji je bio recenzent, a između ostalog je rekao da je turizam definiran kao dodatni izvor prihoda, a ne kao glavna djelatnost.
-Ova strategija uvažava zapravo interese i želje lokalnog stanovništva jer Karlovačka županija nikad neće biti među onim županijama koje su u priobalnom području prvenstveno orijentirane prema turizmu. Ova Strategija govori zapravo o tome da turizam bude jedan dodatni izvor prihoda za lokalno stanovništvo, da bude oslonac za one koji se bave poljoprivrednom proizvodnjom da mogu kroz turističku potrošnju ostvariti prodaju na vlastitom pragu. Otvara prostr svima onima koji se bave različitim kreativnim industrijama, od proizvodnje suvenira, raznih izvedbenih umjetnosti, organiziranje manifestacija, taj dio prihoda u njihovim aktivnostima uz domaće stanovništvo dolazi i od turista, sažeo je Trezner.
Kao recenzent Trezner je kazao da uvijek ima mjesta zamjerkama o načinu pisanja ove Strategije, ali njezina glavna kvaliteta je da ima realno postavljene ciljeve.
-Ovo je jedna Strategija koja je dosta praktično i pragmatično postavljena sa svojim ciljem, koja vidi Karlovačku županiju kao vodeću županiju kontinentalnog turizma u Republici Hrvatskoj do 2025. godine i upućuje na cilj koji je zaista moguće ostvariti. Već se sada vide određeni pomaci i rezultati. Na području cijele Karlovačke županije niče veći broj interpretacijskih centara. Ova Strategija potiče taj razvoj i zapravo usmjerava i javni i privatni sektor prema otvaranju većeg broja tematskih parkova, različitih sadržaja u smislu identifikacije korištenja brojnih vidikovaca, različitih tematskih i akcijskih staza na kojima će se moći provoditi razne aktivnosti zbog kojih će turisti, koji žive uglavnom u urbanim područjima, moći dolaziti u ovaj naš prekrasan kraj koji je pretežito ruralan i koji je, to treba naglasiti, prije svega svojevrsni ulaz u područje Plitvičkih jezera. Tako da ova Strategija vrlo jasno, za razliku od prethodnih govori tome da se turizam u Karlovačkoj županiji treba osloniti na činjenicu da iz perspektive smještajnih objekata Karlovačka županija čini najznačajniji dio smještajnih kapaciteta prije ulaza u NP Plitvička jezera i zbog toga već sada ostvaruje među kontinentalnim županijama vodeći broj noćenja, kazao je Trezner. (kb)
Foto: Igor Čepurkovski