Tvrtka Čistoća

"Želimo da nam grad bude čist i uredan, te da ljudi što više odvajaju otpad“

VIŠE IZ RUBRIKE

    Nastavak brojnih investicija

    Od kada je uveden novi sustav gospodarenja otpadom, na ilovačko odlagalište došlo je 800 tona miješanog komunalnog otpada manje nego u istom razdoblju godinu ranije, što u Čistoći smatraju značajnom količinom.

    Aktivnosti u prošloj godini i planovi za 2023. godinu bili su tema konferencije za novinare održane u srijedu u tvrtki Čistoća.

    -Protekla, 2022. godina bila je za Čistoću izrazito radna i intenzivna i moramo biti jako zadovoljni s učinjenim. Tu prvenstveno mislim na novi sustav gospodarenja otpadom kojeg smo uveli s 1. srpnjem što to je jedna prekretnica u načinu rada Čistoće koja je zahtijevala jako puno truda i pažnje, te osiguranje potrebne infrastrukture, istaknuo je tom prilikom direktor tvrtke, Vlatko Ivka.

    Tako je u 2022. godini nabavljeno 22.680 spremnika koje su podijelili po Karlovcu i okolnim mjestima, postavljeno je 80 zvona za staklo i 1.100 spremnika za biorazgradivi otpad. Vrijednost tog projekta bila je gotovo šest milijuna kuna, a sredstva su većino osigurana iz EU fondova. Nadalje, nabavljeni su i komposteri za uglavnom individualna stanovanja, a ta investicija je iznosila 1,087 milijuna kuna, od čega je nadležni Fond sufinancirao s 435 tisuća kuna. Također, kupljene su i vrećice za biorazgradivi otpad. Vezano uz vozni park, nabavili su vozilo za odvoz biootpada u vrijednosti 1,447 milijuna kuna koje su financirali vlastitim sredstvima, zatim kupljen je dvokomorni kamion vrijedan 1,329 milijuna kuna, kao i mini dvokomorni smećar, te novo kombi vozilo koje koriste za mobilna reciklažna dvorišta. Ivka je naglasio i kako su nabavili samohodni stroj za uništavanje korova putem vodene pare po čemu su prvi u Hrvatskoj, a uložili su sredstva i u gradnju fotonaponske elektrane na zgradi radione kako bi osigurali struju za vlastite potrebe.

    Govoreći o sustavu gospodarenja otpadom, zamjenik direktora, Ričard Mažuran između ostalog je istaknuo kako uspoređujući razdoblje od srpnja do prosinca 2021. godine kada sustav nije bio uveden, te isto razdoblje lani kada je uveden, vidi se znatan pad količina miješanog komunalnog otpada, a smanjenje iznosi gotovo 11 posto. Vezano uz odvojeno prikupljeni otpad, tu je porast od 13 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

    - U navedenom razdoblju 2021. godine bilo je zaprimljeno oko 8.100 tona miješanog komunalnog otpada, a 7.300 tona lani, odnosno oko 800 tona otpada manje je došlo na Ilovac od kada je uveden novi sustav gospodarenja otpadom, što je značajna količina. Vidimo da je trend porasta odvojeno prikupljenog otpada, a trend smanjenja količina miješanog komunalnog otpada, izjavio je Mažuran. Ujedno je apelirao na građane da što više odvajaju otpad, jer što je manje odvoza, to je manji varijabilni dio cijene i time si smanjuju račun odvoza.

    Direktor Ivka potom se osvrnuo na planove za ovu godinu, rekavši kako planiraju raditi puno, a planove smatra realnim i ostvarivim.

    -Želimo da nam grad bude čist, da bude uredan, da ljudi što više odvajaju otpad i da se smanjuje miješani komunalni otpad i mi se tome prilagođavamo, poručio je Ivka.

    Najavio je kako će mobilno reciklažno dvorište ove godine biti pet puta po terenima, što je jedanput više nego lani.

    Planiraju i nabavu novih specijalnih komunalnih vozila u što namjeravaju uložiti 590 tisuća eura, zatim dodatnih novih spremnika za komunalni i reciklabilni otpad u vrijednosti od oko 130 tisuća eura, u planu je kupiti novi utovarivač za odlagalište otpada za razvrstavanja glomaznog otpada i slično, a ići će u nabavu biorazgradivih vrećica. Nadalje, planiraju utrošiti oko 240 tisuće eura za zbrinjavanje otpada kojega ne mogu deponirati na deponiju. Namjera im je u gradu osvježiti i nabaviti određeni broj novih i modernijih uličnih košarica koje će biti zatvorene zbog vrana koje izvlače i razbacuju smeće uokolo, a nabavit će i nove tricikle radnicima koji rade na čistoći grada. Ivka je najavio i uređenje kruga tvrtke, uređenje ureda i prostorija, zatim preustroj linija za odvoz otpada kako bi postigli veću efikasnost, te povećanje broja odvoza papira i plastike… Vezano uz halu i postrojenje za obradu i recikliranje glomaznog komunalnog otpada na ilovačkoj deponiji, rekao je kako im je namjera proširiti postojeću halu, te nabaviti stroj za usitnjavanje i oporabu glomaznog otpada.

    Što se tiče novih linija i rasporeda odvoza, Ivka je rekao kako će svi građani na svoje kućne adrese dobiti taj raspored i moći točno vidjeti dan odvoza na njihovom terenu, kao i na web stranici tvrtke.

    Igor Reškovac, voditelj Odjela tehničke operative kazao je kako su u završnoj fazi izrade kalendara odvoza miješanog komunalnog otpada, reciklabilnog i biorazgradivog otpada, a u preraspodjeli terena, kako je naveo, vodili su se ekonomičnošću.

    -U jedinicama kolektivnog stanovanja povećavamo odvoz reciklabilnog otpada, papira i plastike s jedanput na dva puta mjesečno, a doći će i do promjene termina odvoza. Kalendar odvoza svi korisnici dobit će na adrese, a početak odvoza po novo kalendaru trebao bi početi 1. travnja, izjavio je.

    Zamjenica gradonačelnika, Ivana Fočić napomenula je kako se ovdje radi o javnoj usluzi, te da povećanje troškova te javne usluge direktno utječe na cijenu te usluge usmjerene prema građanima.

    Podsjetila je kako su u prethodnom razdoblju, krenuvši od 2020. godine do danas nabavljeni spremnici sufinancirani iz Gradskog proračuna sa samo 15 posto, dok je 85 posto sufinancirao Fond, komposteri su od strane Grada sufinancirani sa 60 posto, dok je 40 posto financirano od strane Fonda…

    -Vodimo računa da troškovi financiranja, odnosno sufinanciranja budu što niži kako bi ukupna cijena bilo kroz cijenu javne usluge ili kroz Gradski proračun bila što niža, poručila je između ostalog Fočić.

    Istaknula je i kako je u tijeku javna nabava za prikupljanje otpadne ambalaže, te se nada kako će i za to osigurati sredstva iz Fonda, a ukupna vrijednost nabave je 263 tisuće kuna, odnosno 34.936 eura.