Cilj je pomoći vinarima da svoja vina plasiraju na tržište izvan Europske unije, tzv. trećim zemljama

Za promidžbu vina u zemljama izvan EU po projektu 250 tisuća eura – novi natječaj otvoren do 29. ožujka

VIŠE IZ RUBRIKE

    Objavljen je natječaj za mjeru "Promidžba na tržištima trećih zemalja" iz novog Nacionalnog programa pomoći sektoru vina do 2023. godine. Do sada je  u okviru te mjere Ministarstvo poljoprivrede našim vinarima isplatilo 8,5 milijuna kuna.

    - Cilj nam je pomoći vinarima da svoja vina plasiraju na tržište izvan Europske unije, tzv. trećim zemljama, pa smo novac za takvu promidžbu osigurali i u novoj petogodišnjoj Vinskoj omotnici - programu pomoći vinarima - radi boljeg pozicioniranja naših vina na svjetskoj vinskoj karti. Naša vina i vinari nadaleko su cijenjeni i nagrađivani na svjetskim izložbama vina, a ovaj natječaj  im je izvrsna prilika da se predstave na novim tržištima ili da ponove priču na već poznatim destinacijama, poput Kine, Meksika, Bosne i Hecegovine, izjavio je potpredsjednik Vlade RH i ministar Tomislav Tolušić.

    Razina potpore iznosi do 80 posto  od ukupno prihvatljivih troškova, unutar čega se udio od 50 posto prihvatljivih troškova odnosi na sredstva EU, a udio od 30 posto  od ukupno prihvatljivih troškova na sredstva državne potpore.  Najviši iznos ukupno prihvatljivih troškova po projektu iznosi 250 tisuća eura.

    - Osim Vinske omotnice kroz koju hrvatski vinari i vinogradari mogu izgraditi podrume, nabaviti opremu, rekonstruirati vinograde i promovirati svoja vina, kroz Program ruralnog razvoja RH sufinanciramo i podizanje novih vinograda, pa je tako već u provedbi 84 projekata za 40 milijuna kuna. Slušali smo vinare, slušali smo struku pa Hrvatska vinska priča ide dalje, punim zamahom. Uskoro će se u Saboru naći prijedlog novog zakona o vinu kojim donosimo pravni okvir proizvodnje grožđa i vina, prodaje vina u tržišno transparentnim uvjetima, smanjujemo opterećenja vinarima, jačamo ulogu vinskih udruženja i unaprjeđujemo marketing vina, nadodaje Tolušić.

    Korisnici mjere "Promidžba na tržištima trećih zemalja" su stručne organizacije uključene u sektor vina, organizacije proizvođača vina, udruženja organizacija proizvođača vina, privremena ili stalna udruženja dvaju ili više proizvođača, sektorske organizacije uključene u sektor vina, javna tijela utemeljena zakonom koja predstavljaju proizvođače vina, osim korisnika Državnog proračuna i privatna poduzeća  registrirana za proizvodnju vina.

    Rok za podnošenje prijava je 29. ožujka 2019. godine, a natječaj i detaljne upute s popisom obrazaca dostupni su ovdje. (vb)