Cilj je pomoći vinarima da svoja vina plasiraju na tržište izvan Europske unije, tzv. trećim zemljama
Za promidžbu vina u zemljama izvan EU po projektu 250 tisuća eura – novi natječaj otvoren do 29. ožujka
VIŠE IZ RUBRIKE
![](https://karlovacki.hr/wp-content/uploads/2019/03/vino.jpg)
Objavljen je natječaj za mjeru "Promidžba na tržištima trećih zemalja" iz novog Nacionalnog programa pomoći sektoru vina do 2023. godine. Do sada je u okviru te mjere Ministarstvo poljoprivrede našim vinarima isplatilo 8,5 milijuna kuna.
- Cilj nam je pomoći vinarima da svoja vina plasiraju na tržište izvan Europske unije, tzv. trećim zemljama, pa smo novac za takvu promidžbu osigurali i u novoj petogodišnjoj Vinskoj omotnici - programu pomoći vinarima - radi boljeg pozicioniranja naših vina na svjetskoj vinskoj karti. Naša vina i vinari nadaleko su cijenjeni i nagrađivani na svjetskim izložbama vina, a ovaj natječaj im je izvrsna prilika da se predstave na novim tržištima ili da ponove priču na već poznatim destinacijama, poput Kine, Meksika, Bosne i Hecegovine, izjavio je potpredsjednik Vlade RH i ministar Tomislav Tolušić.
Razina potpore iznosi do 80 posto od ukupno prihvatljivih troškova, unutar čega se udio od 50 posto prihvatljivih troškova odnosi na sredstva EU, a udio od 30 posto od ukupno prihvatljivih troškova na sredstva državne potpore. Najviši iznos ukupno prihvatljivih troškova po projektu iznosi 250 tisuća eura.
- Osim Vinske omotnice kroz koju hrvatski vinari i vinogradari mogu izgraditi podrume, nabaviti opremu, rekonstruirati vinograde i promovirati svoja vina, kroz Program ruralnog razvoja RH sufinanciramo i podizanje novih vinograda, pa je tako već u provedbi 84 projekata za 40 milijuna kuna. Slušali smo vinare, slušali smo struku pa Hrvatska vinska priča ide dalje, punim zamahom. Uskoro će se u Saboru naći prijedlog novog zakona o vinu kojim donosimo pravni okvir proizvodnje grožđa i vina, prodaje vina u tržišno transparentnim uvjetima, smanjujemo opterećenja vinarima, jačamo ulogu vinskih udruženja i unaprjeđujemo marketing vina, nadodaje Tolušić.
Korisnici mjere "Promidžba na tržištima trećih zemalja" su stručne organizacije uključene u sektor vina, organizacije proizvođača vina, udruženja organizacija proizvođača vina, privremena ili stalna udruženja dvaju ili više proizvođača, sektorske organizacije uključene u sektor vina, javna tijela utemeljena zakonom koja predstavljaju proizvođače vina, osim korisnika Državnog proračuna i privatna poduzeća registrirana za proizvodnju vina.
Rok za podnošenje prijava je 29. ožujka 2019. godine, a natječaj i detaljne upute s popisom obrazaca dostupni su ovdje. (vb)