Sutra pred gradskim vijećnicima točka o javnom prijevozu

Vanjski prijevoznik obavljat će usluge javnog prijevoza i u iduće tri godine

VIŠE IZ RUBRIKE

Autobusne linije

Plan je ponuditi građanima prijevoz od poslovnih zona prema gradu, a unutar tih linija povezati i škole i vrtiće, a kod nekih i željeznički kolodvor

Pred gradskim će se vijećnicima naći i točka o javnoj nabavi za javni prijevoz. O ovoj problematici  održano je niz rasprava, izrađena je studija, održana je i tematska sjednica Gradskog vijeća.

Dakle, i u narednom periodu vanjski prijevoznik obavljati poslove javnog prijevoza u gradu.

-Ono što se iskristaliziralo na toj tematskoj sjednici, a i kasnije na svim raspravama je dilema tko će organizirati javni prijevoz – ići putem tvrtke u vlasništvu Grada ili ići u smislu nabave vanjskog privatnog prijevoznika. Dva su elementa zašto smo odlučili u ovom trenutku ići u javnu nabavu, znači u nabavu vanjskog prijevoznika; prvo sama organizacija te gradske tvrtke ili bilo kojeg oblika vlastitog javnog prijevoza iziskuje ne samo osnivanje tvrtke nego i nabavu autobusa, ali i dodatno uređenje infrastrukture. Tu smo promišljajući odlučili ići na tri godine s vanjskim prijevoznikom, objasnio je gradonačelnik Damir Mandić na današnjoj konferenciji za novinare.

Iz njegovog daljnjeg izlaganja se pak može zaključiti da ideja o gradskom prijevozničkom poduzeću nije u potpunosti odbačena, a mogućnosti financiranja barem dijelom vidi u europskom novcu.

-Postoje modeli unutar europskih fondova, a držat ću se ITU mehanizma gdje bismo mogli pronaći određena sredstva prije svega za uređenje infrastrukture, ali to iziskuje velika sredstva koja proračunski u ovom trenutku teško predvidjeti.

Dakle ugovor po ovoj nabavi bi trajao tri godine, vrijednost ugovora, prema Studiji, iznosila bi 1,8 milijuna eura.

-To se prije svega odnosi na one linije koje nisu niti jednom prijevozniku isplative i tih 1,8 milijuna eura je zapravo socijalna komponenta cijene prijevoza. Drugi element koji je jako važan, osim sadašnjih linija, a tu se referiramo na linije koje su bile prije covid krize, jer u vrijeme covida dosta se tih linija poremetilo, bit će uvedene i nove dodatne linije na razini cijelog grada Karlovca, najavio je Mandić.

Plan je ponuditi građanima prijevoz od poslovnih zona prema gradu, a unutar tih linija povezati i škole i vrtiće, a kod nekih i željeznički kolodvor. Gradonačelnik je dodao da su već održali nekoliko sastanaka u Županiji, a vezano uz županijske linije koje bi se dijelom preklopile s gradskima.

-Cilj je da javni prijevoz u Karlovcu stvarno bude javni prijevoz, da budemo korak naprijed u odnosu na dostupnost javnog prijevoza, ali i na popularizaciju javnog prijevoza. Svjesni smo da živimo u vremenima kad svi idemo automobilima, ali razlog tome je što javni prijevoz nije dovoljno kvalitetan, zaključio je gradonačelnik.