Uskoro digitalizacija postojećih akata o gradnji, sve dozvole od 1968. do 2015. bit će u digitalnom obliku

VIŠE IZ RUBRIKE

    Projekt e-arhiva—„Digitalizacija postojećih akata o gradnji na području cijele Republike Hrvatske“ kreće s realizacijom tijekom veljače 2022. godine, a predvidivi rok završetka je prosinac 2022. Ovime se planira nadogradnja postojećeg sustava eDozvola za uvoz digitalizirane arhivske građe, odnosno akata o gradnji izdanih prije uspostave eDozvole. U projekt je uključena i Karlovačka županija.

    Osnovna zadaća projekta je skeniranje i preuzimanje podataka sa svih akata o gradnji, za razdoblje od 15. 02. 1968. godine do 2015. godine, odnosno do uspostave modula eDozvola. Na razini cijele države plan je skenirati 2.000.000 akata, odnosno 6.000.000 stranica formata A4.

    Što to znači za građane i za nadležne urede pojasnila nam je pročelnica Upravnog odjela za graditeljstvo i okoliš Karlovačke županije Marina Jarnjević.

    -Mi smo kao županija, kao i sve ostale županije na razini države, u komunikaciji s Ministarstvom prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine vezano uz ovaj projekt, a sada su konačno poduzeti koraci da se to zaista i realizira. Što to uopće znači za naše službe, ali i za građane? Naravno, kad se realizira, to bi značilo da u slučaju da vam treba neki stari akt, a ovdje govorimo o onim aktima za gradnju koji se trajno čuvaju, kao što su lokacijske, građevinske (također i sukladno bivšim propisima pod drugim nazivima izdavani kao npr. Potvrda glavnog projekta, Rješenje za građenje itd. ) i uporabne dozvole, plan je da se neće morati više obilaziti niz različitih institucija, nego će uredi za graditeljstvo imati pristup digitalnim aktima, koje će moći po zahtjevima „izvlačiti“ iz sustava. Očekuje se i da će se pojednostavniti postupci ukoliko je riječ npr. o rekonstrukciji objekta, na način da sami referenti mogu utvrditi npr. zakonitost određenog objekta koji je osnova za rekonstrukciju. Često puta stari akti glase na druga imena, na pravne prednike i slično, tako da ćemo zapravo s vremenom vidjeti kako će to sve funkcionirati u svim sustavima koji su već uspostavljeni na razini države, kao što je npr. e-građani. Kada je pokrenut sustav eDozvola također je bilo mnogo nepoznanica, a sad nam je sasvim normalno raditi u takvom sustavu.

    O kojem broju predmeta koji će se morati skenirati i biti uneseni u digitalnom obliku teško je u ovom času točno govoriti, jer Karlovačka županija ima urede u 5 gradova (Slunj, Ozalj, Ogulin, Duga Resa i Karlovac za šire područje Karlovca), ali županijske službe će u narednom razdoblju biti na raspolaganju djelatnicima resornog Ministarstva.

    -Ne raspolažemo dokumentacijom prije 2008. godine dok uredi za graditeljstvo nisu bili u djelokrugu Karlovačke županije, osim jednog manjeg dijela iz 2005. i 2006. godine. Sve ostalo što je obveza trajno čuvati, a izdano je do 2015. godine, imamo na različitim lokacijama, ovisno o nadležnosti, dok su od 2015. godine otkad je uspostavljen sustav eDozvola svi akti već u digitalnom obliku. Kako god, posao je pred svima nama, a čim je u svrhu lakšeg rada i dostupnosti podataka našim građanima i poslovnim subjektima, podržavamo takve aktivnosti, zaključuje pročelnica Jarnjević.

    Nakon toga bi i pretrpani arhivi papirnatom dokumentacijom konačno postali prošlost.