Slijedi uređenje fasade s toplinskom izolacijom

Unutrašnjost Tržnice kompletno u novom ruhu

VIŠE IZ RUBRIKE

    O brojnim investicijama u prostoru Tržnice, poslovanju tvrtke, zakupu poslovnih prostora i drugim aktualnostima razgovarali smo s direktorom OTP Tržnice, Nikom Pervanom.

    *Koje ste najznačajnije investicije realizirali u protekloj godini i kolika je njihova vrijednost?

    -Od prošlogodišnjih radova najznačajnije je kompletno unutarnje uređenje tržnice. Skinuti su stari stropovi na katu i prizemlju koji su bili izrađeni od plastičnih lamela i izrađen je novi s podkonstrukcijom i gips kartonskim pločama u koji je ugrađena nova indirektna led rasvjeta. Također je instaliran i novi sustav razglasa preko kojeg puštamo glazbu, a koji ujedno služi i za sustav uzbunjivanja. Na krovu su ugrađeni novi prozori sa daljinskim otvaranjem, svi zidovi su pogletani i pobojani. Srušene su stare ograde sa žičanim staklima i napravljena je nova ograda. Pod na katu tržnice i stubište koje vode prema njemu kompletno su sanirani i ugrađen je industrijski epoksidni pod. Također je uređen i glavni ulaz u tržnicu sa šetnice. Kompletan trošak uređenja iznosio je 680.000 kuna.

     Deset godina kontinuirane modernizacije Tržnice

    *Podsjetite koje su sve značajnije investicije realizirane od kada ste na čelu OTP Tržnice.

    -Na tržnicu sam došao u studenom 2009. godine. Nakon što sam se upoznao sa situacijom i snimio objekt situacija je bila zabrinjavajuća. Gledajući iz moje perspektive jednog inženjera moglo bi se reći katastrofalno. Strojarske, elektro instalacije, kanalizacija, grijanje, vatrodojava, upravljanje liftovima, derutnost objekta i njegova sama vanjština i okoliš izgledalo je kao da je vrijeme stalo. Logika svih prethodnika u proteklih 40 godina bila je samo pokrpaj i biti će dobro. Objekt se koristio maksimalno i supstanca se potrošila. Kao odgovorna osoba morate misliti na sigurnost zaposlenika, korisnika i posjetitelja i još sve to na ovako starom objektu uskladiti sa zakonskim propisima. Nakon što sam izvijestio nadređene, tražio sam suglasnost da se krene u jednu dugoročnu  obnovu objekta po fazama i to dio po dio. Tako da sam prve tri godine mandata proveo sa majstorima u podrumu, a zapravo niste vidjeli ništa, a odrađen je ogroman posao. Sada ću kronološki nabrojati što smo odradili do danas: izmijenjena je kompletna vodovodna i hidrantska mreža, kanalizacijska mreža, vatrodojavni sustav, sustav razglasa, kompletan razvod grijanja po cijeloj zgradi i izgrađena je nova kotlovnica na pelete i odvojili smo se od Toplane, ugrađen je solarni sustav grijanja tople sanitarne vode, uređeni su toaleti za korisnike na katu tržnice, uređena je uprava i svi uredski prostori koji su sada u zakupu, natkriveno je stubište kod atrija, uređena je ploha atrija i izgrađena su dva drvena kioska u atriju. Nadalje, uređena je cijela šetnica i zeleni vanjski dio u nove opločnike, srušeno je staro betonsko evakuacijsko stubište i napravljeno novo metalno koje oslobodilo dio parkirališta, sa Europskom investicijskom bankom napravljena je energetska obnova zgrade izmjenom aluminijske stolarije na cijelom objektu, sanacijom ravnog krova s dodatkom toplinske izolacije i zamjenom kompletne rasvjete na objektu u led rasvjetu. Tu smo dobili 48.700 eura bespovratnih sredstava od EIB-a. Napravili smo solarnu 90 kW elektranu uz 40% sufinanciranja Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i 427.000 kn bespovratnih sredstava. Uredili smo trafo stanicu zamjenom transformatora i srednjenaponskog bloka tako da smo spremni na 20kV napajanje kada se Elektra odluči. Svaki poslovni prostor se kompletno uređuje (struja, voda, stropovi, podovi i zidovi) kada bude slobodan. Napravljeno je novo panoramsko dizalo u atriju kako bi slabo pokretnim osobama i invalidima omogućili dostupnost kata tržnice. Na starim teretnim dizalima zamijenjeno je analogno upravljanje digitalnim. Svakako najzahtjevnije je bilo uređenje 7.500 m2 parkirališta. Išao je iskop u dubinu od 50 cm, mijenjao se dio podzemne infrastrukture (vodovod, kanalizacija i toplinske instalacije), razdvojena je oborinska odvodnja sa separatorom od kanalizacije i strašno je zahtjevno pomiriti sve zahtjeve da bi ovakav objekt na ovoj lokaciji mogao funkcionirati za vrijeme radova. Ali preživjeli smo. Preuzeli smo parkiralište od bivšeg koncesionara i uveli novi sustav naplate i funkcioniranje parkirališta od 0-24 sata. I zadnje kompletno uređenje unutarnjeg dijela tržnice. U 10 godina mandata dosta. Ja sam zadovoljan, ali idemo i dalje.

    Na parkiralištu više nema gužvi

    *Kako funkcionira parkiralište od kada ste ga preuredili i izmjestili ulaz?

    -Parkiralište funkcionira odlično posebno od kada smo ga preuredili i kad je ulaz izmješten 100 m niže prema Toplani, kad je prošireno raskršće kod Kauflanda i uvedeni novi semafori s kamerama i pametnim upravljanjem. Više nema gužvi i kolona i funkcionira savršeno. Na novouređenom parkiralištu imamo 213 mjesta i od toga 11 za osobe s invaliditetom. Cijena parkiranja je 5 kn/satu i vikendima je situacija dobra, uvijek ima mjesta. Problematično je samo oko Uskrsa, Božića i Svih Svetih jer ponekad moramo zatvoriti na kratko parkiralište zbog popunjenosti, ali tih dana radimo svi na parkiralištu i pomažemo našim posjetiteljima kako čim prije doći do mjesta.

    *Jesu li se u zadnje vrijeme mijenjale cijene placarine i koliko ona iznosi za prodavače na štandovima?

    -Cijene se nisu mijenjale,  jedino smo ukinuli stimulativni popust od 10 posto za pravovremeno plaćanje. Nažalost svaka akcija ima reakciju i tu sam odluku donio zbog toga jer je Grad Karlovac povećao komunalnu naknadu nama i to za 30 posto. Mi više nismo imali rezerve od kuda to nadoknaditi. Kako bi rekli „dobiješ na mostu, izgubiš na ćupriji“, centralna država smanjuje porezno opterećenje, ali JLS to sebi nadoknade kroz davanja koja su njihovoj nadležnosti.

    Cijena klupe za prodaju povrća je 36 kuna dnevno, prodajno mjesto koje uključuje četiri štanda na vanjskom zelenom dijelu je 2.585 kuna mjesečno i štand za prodaju tekstila 1.567 kuna mjesečno.

    *Koliko imate poslovnih prostora u vlasništvu, a koliko ih je trenutno u zakupu? kolika je cijena zakupa?

    -Kompletna tržnica je u našem vlasništvu i imamo 85 poslovnih prostora. Trenutno su slobodna dva uredska prostora na katu kod uprave svaki po 21 m2, dva poslovna prostora na katu, jedan od 18 m2 i drugi od 64 m2 i pet poslovnih prostora u prizemlju od 4 do 9 m2. Možemo reći da smo popunjeni u potpunosti gledajući slobodnu kvadraturu. Bitno je naglasiti da svaki zakupnik koji odluči pokrenuti poslovanje na tržnici ima prva tri mjeseca zakupninu za jednu kunu mjesečno.

    „Pregovaramo s tvrtkom Pepco“

    *Ima li najava za dolaskom nekih novih zakupaca i ako da kojih?

    -Pregovaramo s tvrtkom Pepco koja bi došla u onaj dio nadstrešnice kod zelene tržnice. Njihovo je da ulože u prostor, ali investicija je velika pa se čekaju određena odobrenja od vlasnika. Vidjet ćemo sto donosi budućnost.

    *Kako ocjenjujete suradnju s Gradom Karlovcem?

    -Ja sam uvijek imao odličnu suradnju s Gradom Karlovcem. Za moje prethodnike to nije bilo baš tako, bilo je nekih disonantnih tonova, ali bila su druga vremena opterećena sudskim sporovima. U mom mandatu spor je riješen i moj pristup je uvijek sagledavanje cijele slike s čim manje kolateralne štete. U poslu nema mjesta emocijama i okretanju na to što je bilo prije. Vi morate biti dio rješenja i ako s druge strane imate takvog sugovornika, problem nestaje. S bivšim gradonačelnikom Jelićem suradnja je bila odlična, puna uvažavanja i razumijevanja, sa sadašnjim  gradonačelnikom Mandićem nastavljena je jednako.

    *Gdje je zapelo s projektom „Go Green“ u sklopu kojeg je prostor nadstrešnice prema željezničkoj pruzi (gdje se sada prodaju svijeće) trebao urediti u jednu zatvorenu tržnicu za isključivo hrvatske proizvođače?

    -Odlična ideja koja je ostala ideja potkapacitiranih ljudi koji nemaju kapital, a imaju puno ideja, želja i snova. Na njihovu žalost bajke se ne snivaju kod nas na tržnici. Toliko o njima.

     „Spremni smo za daljnje izazove“

    *Koji su vam daljnji planovi?

    -Lista planova sve je manja. Ove godine kreće uređenje vanjske fasade s dodatkom toplinske izolacije i zamjena spuštenih stropova na svim vanjskim balkonima i ugradnja led rasvjete u njih. Posebno se radujem ovom projektu jer je to onaj zadnji dodir koji je potreban objektu da bi vratio onaj stari sjaj. Kada ga sada gledate koliko god je uloženo u njega on izgleda otužno i potrošeno. Nakon ovoga nema više nekih velikih zahvata potrebno je samo redovito održavati. U 2021. godini planiramo zamijeniti kotlove na pelete i staviti nove koji će biti još bolji i učinkovitiji. Tko god dođe poslije mene neka samo ne dopusti da se objekt tako istroši. Uvijek je lakše raditi po malo i onako kako treba. Mi smo sve procese u tvrtki digitalizirali, dio ljudi je otišao u mirovinu i došao je dio mlađih ljudi koji će biti okosnica tvrtke za budućnost. Spremni smo za sve izazove koji nas čekaju u budućnosti, poručuje Pervan. (sl)

    Foto: (ič)