Devet od deset zanimanja koja postoje danas - u budućnosti neće postojati. Kreirati, stvarati, vizualizirati i realizirati svoje ideje – to je ono što je važnije naučiti djecu od pukih činjenica i podataka.
Učiteljica Danijela: ''Ovaj poziv je odabrao mene, a ne ja njega!''
VIŠE IZ RUBRIKE

Procjena je da danas u svijetu radi više od 60 milijuna učitelja koji svakodnevno poučavaju otprilike više od milijardu djece. Peti je listopada, Svjetski dan učitelja je. Želimo im dobar radni dan koji je većini vjerojatno već počeo. Na velikom odmoru čuli smo se s jednom učiteljicom koja nam je rekla o kakvoj se zapravo profesiji radi. Ona je Danijela Jurac iz OŠ Banija i podučava djecu od prvog do četvrtog razreda.
-Danas je izazovno biti učitelj jer svakodnevno kao učitelj moraš biti i -učenik, učiti nove stvari, kako poučavati, kako prići djeci, kako ih motivirati. Na djecu danas imaju veliki utjecaj mediji – televizija, igrice, internet… Treba ih podučiti na koji način sigurno pristupiti tom digitalnom svijetu i da ne budu ovisni o ekranima, a to nije lako jer su njima uvelike izloženi. Izazov je u tom online okruženju privući i zadržati učenicima pažnju. Biti učitelj je po meni, svakako, poziv i privilegija, kazala je Jurac.
Obilježavanje svjetskog dana učitelja potaknuo je UNESCO 1994. godine. Tako se već više od četvrt stoljeća na ovaj dan učiteljima i nastavnicima diljem svijeta odaje priznanje za njihov rad. Jer, nepobitno je, njihov trud i nastojanja iznimno su važna karika u razvoju društva u cjelini. Učiteljska profesija često je zanemarena i podcijenjena, a mnogi obrazovni djelatnici rade i u iznimno teškim uvjetima. Koji su još izazovi u učiteljskom pozivu saznajemo od učiteljice Danijele.
-Izazov je, također, i odnos prema učiteljima. Roditelji bi u današnje vrijeme trebali biti nama suradnici u radu, govori nam učiteljica Danijela, a ne oni koji opstruiraju rad nastavnika. Mi smo ovdje svi zajedno jedan tim koji ulaže u našu djecu. I to sigurno jesu i – ''naša djeca'', a ne samo njihova. S druge strane, materijalni uvjeti se razlikuju od škole do škole, i to je možda najveći problem. Postoje škole koje imaju pametnu ploču, ali i one koje se griju na drva i nemaju ni najosnovnije uvjete, a kamoli suvremena didaktička pomagala. Na kraju, nastava ovisi o tome kakav je nastavnik, koliko je maštovit, kreativan, snalažljiv i može li poduku učiniti pristupačnom. A ne da se podučava na onaj ''starinski'' način tako da se čita iz knjige i uči napamet. To ''bubanje napamet'' je zastarjeli koncept nastave, djecu treba naučiti razmišljati i to je izazov novog poučavanja. Devet od deset zanimanja koja postoje danas - u budućnosti neće postojati. Kreirati, stvarati, vizualizirati i realizirati svoje ideje – to je ono što je važnije naučiti djecu od pukih činjenica i podataka.
Učitelji su oni koji službeno vrše dužnost opismenjavanja, uvođenja u novi svijet, u svijet spoznaja, mašte, otkrića. Oni su pod navodnicima „krivci” za tolike uspjehe pojedinaca. Oni su, pored roditelja, baza, osnova od koje počinje oblikovanje pojedinca. Njihova odgovornost je ogromna. Škola se, pak, treba prilagođavati novom vremenu i uvjetima života, ako želi na pravi način ispuniti svoju odgojno-obrazovnu ulogu i odgovoriti na potrebe svakoga pojedinog učenika. A tko je najpozvaniji za učiniti ovu prilagodbu. Upravo učitelji! Bi li Danijela Jurac ponovno bila učiteljica da može birati?
-Da se ponovno rodim vjerojatno bih se ponovno našla u ulozi učiteljice. Moja životna priča ide tako da je ovaj poziv odabrao mene, a ne ja njega. I to je ispalo najbolje od svega što sam mogla birati, jer jako je lijepo raditi s djecom, to je stvarno veliki gušt. I jako je lijepo vidjeti kad oni odrastu i razviju se u odrasle ljude, a vi znate da ste posijali ono malo sjeme na početku, koji oni sami moraju sami dalje njegovati i razvijati – ali svakako ste dio njihovog početka, zaključila je učiteljica Danijela Jurac.