Direktor tvrtke Čistoća, Tomislav Polić rekao je kako očekuju nastavak stabilnog poslovanja i kako bi prema svim izračunima ovu godinu trebali završiti pozitivno.

Svi kojima su salonitni krovovi oštećeni od tuče i koji ih mijenjaju to će do kraja godine moći učiniti bez naknade

VIŠE IZ RUBRIKE

    Poslovanje tvrtke Čistoća u uvjetima koronakrize i aktivnosti do kraja godine bile su tema današnje konferencije za novinare na ilovačkom odlagalištu.

    Direktor tvrtke Čistoća, Tomislav Polić rekao je kako se tvrtka od početka ožujka vrlo brzo prilagodila novonastalim okolnostima.

    -Dio tvrtke smo reorganizirali kako bi mogli u ono najgore vrijeme raditi. To se tiče i upravnog dijela i operativnog dijela tvrtke i vjerujem da smo uspješno na zadovoljstvo svih građana i poslovnih subjekata odradili posao isto kao što je bilo i prije korone, izjavio je.

    Podsjetio je kako je uz Grad Karlovac koji je donio određene mjere za pomoć gospodarstvu i građanima i tvrtka Čistoća donijela mjeru s ciljem olakšanja poslovanja pravnim i fizičkim osobama koje samostalno obavljaju djelatnosti. Njima je bio zabranjen rad u drugoj polovici ožujka i tijekom travnja i tvrtka Čistoća svim tim poslovnim subjektima nije naplatila odvoz otpada.

    -Ukupni iznos toga umanjenog prihoda tvrtke je 150 tisuća kuna jer smo smanjili račune za oko 300 poslovnih subjekata. Isto tako Čistoća je povećala rashodovni dio u odnosu na plan koji je bio za ovu godinu za nabavu dezinfekcijskih sredstava i ostalih zaštitnih sredstava i očekujmo da će taj iznos do kraja godine biti isto 150 tisuća kuna, kazao je Polić.

    Naglasio je kako su određenim uštedama i racionalizacijom troškova na svim razinama uspjeli nadoknaditi taj iznos kako ne bi morali mijenjati određene cijene usluga.

    -Ipak, određene investicije nismo mogli izbjeći. Tako smo se javili na natječaj nadležnog Ministarstva za nabavu dvokomornog specijalnog vozila u koje će se prikupljati reciklabilni otpad. To vozilo će nam Ministarstvo sufinancirati sa 85 posto. Također, u tijeku su dva natječaja, jedan za mini smećare, drugi za kombi vozilo koji sami financiramo, izjavio je.

    Rekao je kako su na reciklažnom dvorištu prošle godine u prvih osam mjeseci zaprimili 112 tona otpada, a ove godine u istom razdoblju zaprimili su 300 tona, pri čemu je novootvoreno reciklažno dvorište na Maloj Švarči  zaprimilo 200 tona.

    -Možemo reći da je to opravdana investicija i da ljudi sve više odvajaju otpad i voze ga na reciklažno dvorište, istaknuo je Polić te pozvao građane da i dalje što više koriste reciklažna dvorišta koja rade šest dana u tjednu, od ponedjeljka do subote.

    -Pozivamo građane i da što više odlažu na naše zelene otoke i da otpad odlažu na primjeren način kako bi povećali količine reciklabilnog otpada u narednom razdoblju, poručio je.

    Rekao je i kako očekuju nastavak stabilnog poslovanja i da bi prema svim proračunima i izračunima ovu godinu bi trebali završiti pozitivno.

    -Ovom prilikom bih se zahvalio djelatnicima Čistoće, posebno onima u operativi koji su u uvjetima korone kada su svi bili kod kuće, cijelo vrijeme obavljali svoj posao na terenu i mislim da smo sve svoje djelatnosti i što se tiče prikupljanja, odvoza i zbrinjavanja otpada i čišćenja javnih površina na području Karlovca, savjesno i marljivo odradili i nismo imali nekih većih prigovora, zaključio je Polić.

    Gradonačelnik Damir Mandić rekao je kako je tvrtka Čistoća dobila 500 spremnika za razdvajanje papira, odnosno plastike.

    -Grad Karlovac je sudjelovao u sufinanciranju i ti spremnici i zvona za stakla su već na lokacijama i raspoređeni su po gradu, izjavio je.

    Dodao je kako imaju i obvezu sufinanciranja 22.000 spremnika. Natječaj je završen i očekuje da bi i ti spremnici mogli krenuti u raspodjelu do kraja 2020. godine.

    -Napokon možemo reći da imamo pristojno postavljenu infrastrukturu za razdvajanje reciklabilnog otpada i narednih tjedana i mjeseci nastojat ćemo maksimalno informirati sugrađane o svim lokacijama gdje mogu odvajati svoj otpad. Moramo si osvijestiti da je to zajednička obveza svih i Gradske uprave i tvrtke Čistoća, ali i svih građana, Jednostavno na taj način ne samo da brinemo o okolišu nego brinemo da brdo na Ilovcu sporije raste. Bez obzira na Centar za gospodarenje otpadom Babina gora, mi već sada imamo mogućnost u gradu na pristojan i kvalitetan način razdvajati reciklabilni otpad, poručio je.

    Što se tiče sugrađana koji su uslijed nedavne tuče imali oštećenja na krovovima od salonita, naglasio je kako su zajedno s tvrtkom Čistoća na razini Gradskog proračuna pronašli adekvatan način koji je s jedne strane u skladu sa svim zakonskim propisima, a s druge strane otvara mogućnost svim vlasnicima kojima su krovovi oštećeni i koji mijenjaju krovove od salonita da to mogu učiniti bez naknade. Odluka se ne odnosi samo na njih, nego na sve s područja grada Karlovca.

    -Na predstojećoj sjednici Gradskog vijeća ćemo unutar Programa za zaštitu okoliša za 2020. godinu osigurati dodatnih 130 tisuća kuna i ta mogućnost vrijedi do 31. prosinca ove godine a odluka stupa na snagu  osam dana od sjednice Vijeća, znači od 1. listopada. Informacije kako će to građani moći koristiti dobit će u tvrtki Čistoća. Ono što mislim da je jako važno, s obzirom na posebne procedure odlaganja azbestnog otpada pozvao bih sve građane da se informiraju i iskoriste ovu mogućnost. U slučaju da taj trošak bude veći od 130 tisuća kuna, u zadnjem rebalansu ćemo taj dio nadomjestiti. Ono što je važno, svi s područja Karlovca, posebno oni kojima su krovovi oštećeni, a od salonita su, mogu besplatno zbrinut taj otpad, poručio je.