NOVO: online izdanje karlovačkog tjednika
Stižu pohvale Karlovčana iz Australije i Kanade - sretni što se Tjednik odsad može čitati i u elektroničkom obliku
VIŠE IZ RUBRIKE
Prvi broj Karlovačkog tjednika izašao je 26. veljače 1944.
Na tržištu tiska u našoj zemlji uočljiv je nastavak višegodišnjeg trenda pada prodanih naklada, pokazalo je to istraživanje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) objavljeno ljetos. Kad govorimo o najprodavanijim nacionalnim dnevnim novinama kao što su 24sata, Jutarnji list, Večernji list – pad prodaje lani u odnosu na 2020. godinu iznosio je 13%, a kad se usporede 2019. i 2020. godina pad je bio još i veći, čak 19%. Nije drugačiji trend niti s tjednicima (i dvotjednicima)… čak i oni najprodavaniji bilježe veliki pad, prosječno 20% s 2019. na 2020., i dodatnih 5% u prošloj godini. Govorimo o Nacionalu, Globusu i sličnim velikim tiskovinama.
Bez obzira što se radi o jedinom lokalnom listu (Ogulinski list izlazi jednom mjesečno) – i na našu razinu se prelijevaju, nažalost, trendovi nacionalne razine što se tiče pada broja prodanih primjeraka.
Starije generacije još uvijek održavaju naviku listanja novina uz jutarnju kavu, u kafiću ili kod kuće u naslonjaču… Ali ne i nove mlade generacije. Danas se sve odvija online, jednim klikom miša ili na pametnom telefonu, manje je teksta, a više vizualnog i multimedijskog sadržaja, popularne su različite nove aplikacije i platforme, na kraju krajeva - do informacija se na internetu dolazi besplatno. Kao da su novine ostale rezervirane samo za ''ozbiljne'' ljude, neki će reći – starije. Nije baš to u potpunosti tako, ali realno, ljudi sve manje čitaju, a sve više scrollaju i pregledavaju.
Kvalitetom sadržaja ne može se više pridobiti novog kupca novina, eventualno se može utjecati na njega da ne promijeni naviku i ne prestane kupovati novine kao dosad. Iako, i to je upitno jer u kriznim vremenima poput današnjih, kad se želi što više uštedjeti jer nismo sigurni što nas još sve čeka, ljudi se prvo odriču nepotrebnih troškova u koje sigurno spada i kupovina novina, budući da se vijesti ionako mogu vidjeti na internetskim portalima ili na televiziji pa nema potrebe dodatno plaćati novine. Poneka priča će jednokratno povećati nakladu za kojih desetak više prodanih primjeraka jer će Tjednik kupiti obitelj i koji prijatelj neke intervjuirane osobe, i tu prestaje svaka druga mogućnost da se negativni trend okrene u plus. Jednostavno, vrijeme tiska kakav je nekad bio je iza nas. Ipak, to ne znači da se trebamo s novinama oprostiti. Nikako!
S obzirom na tradiciju Karlovačkog tjednika čiji je prvi broj izašao prije 78 godina, a kontinuirano izlazi još od 3. srpnja 1953.,važno je odolijevati tim lošim trendovima, zadržati svakog čitatelja i razvijati se. Važno je i promovirati medijsku pismenost i tu pomalo zaboravljenu naviku čitanja novina među mladima. Na kraju krajeva, neće ni krizna vremena trajati zauvijek. I koliko god se old school mediji poput novina, radija i televizije činili da nemaju budućnost – komunikolozi, sociolozi i drugi stručnjaci slažu se u tome da će uz adekvatne tehnološke prilagodbe svi ti mediji i dalje biti i potrebni i konzumirani. Ali u njihov razvoj se treba ulagati, to sigurno. Zbog najmlađih generacija prvenstveno.
Tako smo, baš kao što to imaju i ostala domaća i svjetska tiskana izdanja današnjih dnevnih i tjednih novina, odlučili ponuditi našim čitateljima i online izdanje. Mogućnost da se Karlovački tjednik može prelistati u PDF formatu na našem internetskom portalu www.karlovacki.hr, koji je nedavno doživio svoj redizajn, zasigurno je jedna nova dodana vrijednost koju Tjednik dobiva. Čitatelji odsad imaju priliku pročitati prošlotjedni broj s tjedan dana zakašnjenja od njegovog pojavljivanja na kioscima, a samim time će i mali oglasi, i tužna sjećanja, zanimljive priče i intervjui, duplerica, špica, karikatura i sve ostalo što ove tjedne novine donose iz tjedna u tjedan – biti dostupni za ponovno čitanje, spremanje, dijeljenje. I to sve uz simulaciju listanja 32 stranice naših karlovačkih tjednih novina u realnom vremenu i dodatne mogućnosti koje aplikacija za pregledavanje nudi te u potpunosti besplatno.
Toliko je već pozitivnih reakcija od mnogih Karlovčana raseljenih po svijetu, od Kanade do Australije stiglo u posljednja dva tjedna otkako smo uveli online izdanje, da smo uvjereni kako će nas to činiti još čitanijim i pristupačnijim te kako je ta dodatna opcija na našem novom, u ljubičasto obojanom portalu - bila pravi pogodak.
On line izdanje Karlovačkog tjednika, prošli broj i svi brojevi koji su dosad objavljeni u elektroničkom obliku, dostupni su na naslovnici portala Karlovački ili na ovoj poveznici. Arhiva starih brojeva, od prvog pa do brojeva iz 2007. godine, do kad je zasad napravljen unos, dostupna je pak u digitalnoj zbirci Gradske knjižnice "Ivan Goran Kovačić" Karlovac .
U svakom slučaju, nadamo se da vam se redizajnirani koncept našeg portala sviđa - od oznaka Novo, Važno, Zanimljivo, preko ljubičastih tag naljepnica, novih kategorija i rubrika, pa do ovog noviteta s online izdanjem Karlovačkog tjednika kojeg smo vam upravo predstavili. Hvala vam što nas pratite!