Prvi Karlovački

Stanje sigurnosti u prometu za lipanj, 2020. godine

Autor: Branko Obradović

15.07.2020

Crna kronika

Stanje sigurnosti u prometu na području Policijske uprave karlovačke za lipanj 2020. godine

Na području Policijske uprave karlovačke tijekom lipnja 2020. godine evidentirano je ukupno 75 prometnih nesreća, a u lipnju 2019. godine 97. Najviše prometnih nesreća u lipnju 2020. godine evidentirano je na državnoj cesti DC-1 – 16 prometnih nesreća (u lipnju 2019. godine 17), na autocesti A1 – sedam prometnih nesreća (u lipnju 2019. godine 10).

U lipnju 2020. godine evidentirana je jedna prometna nesreća sa smrtno stradalom osobom (u lipnju 2019. godine dvije), 19 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama (u lipnju 2019. godine 35) i 55 prometnih nesreća s materijalnom štetom (u lipnju 2019. godine 35).

U tim prometnim nesrećama sedam osoba je teško ozlijeđeno (u  lipnju 2019. godine 10 osoba), dok je 13 osoba lako ozlijeđeno (u lipnju 2019. godine 36 osoba).

U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovalo je 190 sudionika, a 28 sudionika uzrokovala su prometne nesreće zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Najčešći uzroci prometnih nesreća u lipnju 2020. godine bile su greške ili propusti vozača i to:

  • brzina neprimjerena uvjetima u 15 prometnih nesreća
  • greške-propusti vozača-nepropisno kretanje kolnikom u 13 prometnih nesreća
  • ostale greške vozača u devet prometnih nesreća
  • nepropisno mimoilaženje u tri prometne nesreće
  • nepropisna vožnja unazad u pet prometnih nesreća
  • nepoštivanje prednosti prolaza u 14 prometnih nesreća.

Najčešće vrste prometnih nesreća u lipnju 2020. godine:

  • slijetanja vozila s ceste u 16 prometnih nesreća,
  • međusobni sudar vozila u pokretu (iz suprotnih smjerova, bočni sudar, vožnja u slijedu) u 29 prometnih nesreća
  • udar vozila u parkirano vozilo u sedam prometnih nesreća
  • udar vozila u objekt kraj ceste u devet prometnih nesreća

U lipnju 2020. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski službenici ukupno su sankcionirali 5267 prekršaja u prometu bez prometnih nesreća, a najviše su sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 2926 prekršaja ili 55,5% od ukupnog broja sankcioniranih prekršaja.

Nadalje slijede prekršaji:

  • nepropisno parkiranje 141 prekršaj ili 2,6%
  • nekorištenje sigurnosnog pojasa 574 prekršaja ili 10,8%
  • upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 139 prekršaja ili 2,6%
  • korištenje mobitela za vrijeme vožnje 203 prekršaja ili 3,8%
  • nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 355 prekršaja ili 6,7%
  • neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 48 prekršaja ili 0,9%
  • tehnički neispravno vozilo 87 prekršaja ili 1,6%
  • nepropisno skretanje, okretanje i vožnja unazad 13 prekršaja ili 0,2%
  • upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta 17 prekršaja ili 0,3%
  • vožnja bez položenog vozačkog ispita 24 prekršaja ili 0,4%

Tijekom lipnja 2020. godine Policijska uprava karlovačka donijela je tri Rješenja o ukidanju vozačke dozvole za vozače koji su sukladno članku 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama prikupili negativne prekršajne bodove.

Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera,
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača drugih vozila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe