Šimun i Roko Ivandić, mladi karlovački vozači motocrossa
Roko Ivandić: "Želim biti svjetski prvak, sa šesnaest, sedamnaest godina u klasi 250, a s dvadeset u klasi 450"
VIŠE IZ RUBRIKE
Karlovčani braća Šimun i Roko Ivandić nastavljaju tradiciju vozača motocrossa u Karlovcu, petnaestogodišnji Šimun i desetogodišnji Roko ostvaruju u svojim klasama odlične rezultate na utrkama u Hrvatskoj i Italiji
Motocross je sport, koji je tradicija u Karlovcu. Šezdesetih godina prošlog stoljeća bio je uz košarku i nogomet najpopularniji sport u gradu na četiri rijeke, tome je najviše doprinio legendarni Leno Šoštarić. Bilo je u povijesti karlovačkog motocrossa još niz kvalitetnih i uspješnih vozača. Sada je motocrossu u Karlovcu budućnost osigurana, jer tu su nadolazeće zvijezde braća Šimun i Roko Ivandić. Karlovčani braća Šimun i Roko, članovi su Moto kluba "MX Ribnik" i "MC Manzano" te "Dirt Bike Racing Team-a" iz Italije, u Lovolu kod Vicenze, voze utrke hrvatskog prvenstva te talijanskog prvenstva za sjeveroistočnu regiju. Desetogodišnji Roko nastupa u klasi motora od 65 kubika, a petnaestogodišnji Šimun u klasi 125 ccm junior. Ustvari je to "obiteljski posao". U timu Ivandić, osim vozača Šimuna i Roke, još su mama Lidija i tata Ante, koji su logističari i mehaničari. Razgovarali smo s mladim vozačima motocrossa Šimunom i Rokom Ivandićem o do sada ostvarenim rezultatima, o treninzima, natjecanjima, klubovima za koje voze, planovima za budućnost i ambicijama u ovom sportu. Šimun je rekao da je prvi motor dobio sa šest, sedam godina.
-Kada sam bio mali, kada sam imao oko šest, sedam godina, jedan Božić došao je motor na dar i krenuli smo po utrkama, jednu dvije utrke i svidjelo nam se i vidjeli smo da ima dosta mjesta za napredak. Evo, ostao sam u sportu, a za to su najzaslužniji moji roditelji, oni vole motore i tu su ljubav prenijeli na mene i brata. Mama i tata imaju svoje motore za cestu, ali znaju sjesti i na moj motor za motocross, kazao je Šimun Ivandić.
Obitelj Ivandić živi na Velikoj Jelsi, mama Lidija je Karlovčanka, a tata Ante je iz Sinja. Mlađi brat Roko volio je voziti bicikl, a onda je za jedan Božić i on dobio motor kao poklon i priključio se bratu.
-Da, može se reći da me brat Šimun povukao u motocross. Vozio sam se stalno na biciklu, išao sam po blatu. Vidio sam Šimuna kako na motoru skače po blatu. Jedno Božićno jutro vidio sam motor pod borom, to mi je bio najdraži dar i počeo sam voziti, napomenuo je Roko Ivandić.
Šimun i Roko Ivandić voze utrke u Hrvatskoj i u Italiji, gdje je konkurencija puno jača, jer je tamo motocross izuzetno popularan. Konkurencija je jaka i u Italiji, ali i u cijeloj Europi, puno je kvalitetnih vozača.
-Da, jaka je konkurencija ima puno dečki koji voze, većina ih je u ovako dobrim timovima kao ja, tako da je velika konkurencija, svi smo na nekom istom levelu. Roko i ja vozimo za "Dirt Bike Racing Team-a" iz Italije. Bili smo tamo na jednom treningu i jedan mehaničar, to jest trener, nas je vidio, mene i onda Roka i evo pozvao nas je u tim i od tad smo u tom talijanskom timu. Ja vozim motor od 125 kubika, motor od 250 kubika je onako najpopularniji motor, a od 450 kubika još jači, ali za njega je moraš biti pravi vozač da bi se znao s njim voziti. Motor od 250 kubika je zaista najpopularniji motor među vozačima. Meni za sada ide super odradili smo dvije utrke u Italiji, u prvoj sam imao malih problema, drugu sam odvozio dosta solidno, završio sam osmi u prvenstvu, tako da za sada idem dosta dobro, kazao je Šimun Ivandić.
Roko Ivandić vozi motor od 65 kubika, koji odgovara njegovoj dobi, Roko ima deset godina i učenik je četvrtog razreda osnovne škole. Roko je počeo voziti motor već sa tri godine, a prvu utrku imao je u Ribniku, kada je imao četiri godine.
-Meni za sada ide sve super u ovoj godini, odradio sam u Savskom Marofu i prvu utrku prvenstva Hrvatske. I u Italiji mi ide jako dobro, postao sam sada prvak moje zone, zaista za sada ide dobro. U Italiji je meni nešto jača konkurencija nego u Hrvatskoj, prošle godine je u Italiji bila još jača, ali su neki vozači prešli u više klase, sada ima još dobrih vozača, ali nisu kao prošle godine. Na motor sam prvi puta sjeo s tri godine, a prvu utrku sam imao u Ribniku sa četiri godine. U Italiji ne počinju tako rano, jer tamo nema klase 50 kubika, kreću sa 65 kubika sa osam, devet godina. Tako da u 65 kubika voze odvojeno, oni slabiji i oni koji već imaju dosta iskustva, rekao je Roko Ivandić.
Šimun Ivandić vozi u puno jačoj konkurenciji, a u utrci u Savskom Marofu vozile su se u istoj utrci sve tri klase, pa je Šimun na motoru od 125 kubika vozio protiv vozača na motorima od 250 i 450 kubika.
-Utrka u Savskom Marofu za mene je dobro prošla, bila je to jako teška utrka. Ja sam se na motoru od 125 motoru borio protiv vozača s motorima od 250 i 450 kubika, koji su dosta stariji od mene, ali evo pobijedio sam u svojoj klasi. Nažalost nisam se bodovao za MX2 klasu, ali bi po nekim bodovima i tamo pobijedio, ali evo bila je jako zanimljiva utrka. Nisu isti uvjeti u Hrvatskoj i Italiji. Ovdje vozimo tri klase zajedno na istoj stazi u isto vrijeme, što je dosta naporno. U Italiji juniori imaju svoj dio prvenstva, seniori svoj, u Italiji postoji pet klasa, zna doći osamdeset, devedeset vozača na utrku tako da je velika razlika. Moram reći za Roka da je on na utrkama vrlo ozbiljan i koncentriran, on je na stazi potpuno druga osoba, kada stavi kacigu onda je fokusiran i smiren, kazao je Šimun Ivandić.
Iako su mladi vozači Šimun i Roko Ivandić već su skrenuli pažnju na sebe i proizvođača motora, Šimun vozi motor Yamaha, a Roko KTM.
-Vozim ove godine na Yamahi znači TM Zagreb, za sada je motor jako dobar, nema problema, tata i ako još dođe mehaničar na utrku pomažu oko motora i oko svega. U Italiji na utrkama imamo svog mehaničara, koji brine o motorima. U motocrossu u vrhu su Yamaha, KTM i Husqvarna, to su motori koji su najpoznatiji i najbolji, to su brendovi koji su u vrhu. Obično dođemo na utrku u petak sa svojim kamperom i onda tata, Roko i ja obiđemo stazu da vidimo ima li kakvih kritičnih i opasnih dijelova, ustvari, snimimo stazu, napomenuo je Šimun Ivandić.
Roko Ivandić jedan je od najmlađih na utrkama u Italiji, pohvalio se da ga njegov KTM motor sluša i da nema problema. Kada se vrati s neke utrke, onda Roko prijateljima u razredu priča kako je bilo.
-Da, što se tiče motora, moram se pohvaliti da me motor dobro sluša, tako sam s njim za sada zadovoljan. Prijatelji iz razreda su mi podrška, kada se vratim s utrke, onda im ispričam kako je bilo. Učiteljica mi dosta pomaže, ako treba odgodi mi test za koji dan, a to mi puno znači. Za mene je motocross glavni sport, ali da se prestanem baviti s njim igrao bih nogomet, istaknuo je Roko Ivandić.
Šimun Ivandić ide u prvi razred Prirodoslovne škole, smjer nutricionist, dobro usklađuje školske i sportske obaveze, a nađe vremena i za druženje s prijateljima, voli voziti bicikl i zaigrati nogomet.
-Da, volim voziti bicikl, a i znam odigrati nogometni hakl s prijateljima. Za sada dobro usklađujem školske i sportske obaveze. Profesori mi izlaze u susret kada idem na natjecanja u Italiju. Moram reći da nam klub iz Italije značajno pomaže kod natjecanja u Italiji, oni dođu dan prije u park kod staze i osiguraju nam mjesto za naš kamper. Klub plaća startninu za utrku, tako da je sve za sada dobro. U Italiji je motocross popularan, postoje četiri zone u sustavu natjecanja, u klasi 125 kubika zna doći po šezdeset, sedamdeset vozača. Jako je popularan i to je jedna od najjačih država u motocrossu, u Europi tu su još Austrija, Nizozemska, Belgija i Njemačka, rekao je Šimun Ivandić.
U motocrossu, kao i u drugim sportovima, bitna je ljubav prema tom sportu i talent, a naravno, važan je i kvalitetan motor te rad. Šimun je istaknuo da je u motocrossu talent izuzetno važan.
-Talent je jako bitan u motocrossu, točno se vidi kakav je talent, kada vozač zna ući u zavoj lijepo bez kočenja, tada se baš vidi kada je neko na motoru talentiran, ali disciplina je drugo, treba imati disciplinu i rad, jer bez toga neće se daleko dogurati. Motor je dosta bitan, ali nije najbitniji, može biti tako osrednji motor, a jako dobar vozač i dalje se može pobijediti. Za mene je ovaj moj motor za sada najbolji, Roku je njegov, tako da nas motori služi ove godine i tu nema problema, kazao je Šimun Ivandić.
Roko Ivandić ove godine nije imao problema, ali prošle godine je bilo i odustajanja, ove godine toga nema, motor ga odlično služi.
-Ove godine nisam imao niti jedno odustajanje, motor je vrlo pouzdan i nije bilo većih kvarova, ali treba i voditi brigu o njemu. Nakon svake utrke mora se motor očistiti i naravno nakon svakog treninga. Jako je važno voditi brigu o motoru, napomenuo je mladi Roko Ivandić.
Motocross je dosta skup sport, pa osim što pomažu klubovi, važni su i sponzori, koji osiguravaju opremu, a dio troškova pada i na obitelj.
-Da, što se tiče motora mora se oprati nakon svake utrke i moraju se neki dijelovi promijeniti nakon nekog vremena, mijenjaju se klip, lanac, lančanici i gume sve treba biti uvijek na svom mjestu. Sponzori su jako važni u motocrossu, moj sponzor je tvrtka Šepić, neki ti daju kacige, čizme, opremu, ima dosta tih trgovina i brendova, koji daju opremu, vide da je vozač dobar i onda ga hoće vidjeti u svojoj opremi i daju opremu. Tako da Italija i Hrvatska pomažu, svi pomažu na neki način, rekao je Šimun Ivandić.
Karlovčani Šimun i Roko Ivandić velike su nade hrvatskog motocrosa, članovi su kluba iz Ribnika i kluba iz sjeverne Italije, treniraju na stazi u Ribniku, a odlaze i na treninge u Italiju. Braća su budućnost motocrossa u Karlovcu, no postoji bojazan da stigne nemoralna ponuda iz Italije i da odu iz Karlovca.
-Pa, možda, moguće je, zato što, ne znam, Italija ima više staza, kvalitetnijih staza, ali planiram ostati što duže u Hrvatskoj i vidjeti što će se dogoditi kroz budućnost. Kada smo kod kuće treniramo u Ribniku, staza je odlična, uvjeti su uvijek dobri za vožnju, sada su napravljene neke promjene na stazi što nam se sviđa. U Ribnik na trening dolaze i Slovenci, na trening dolaze svi, zna doći iz Slovenije i prvak svijeta. Bilo je puno dobrih vozača koji su došli trenirati u Ribnik, svi su kazali da im se jako sviđa staza. Dobro je biti s boljim vozačima, kada si s njima na treningu, jer onda vidiš se gdje su pogreške i vidiš da možeš ići bolje i to je uvijek dobar osjećaj, istaknuo je Šimun Ivandić.
Roko Ivandić dobro poznaje stazu u Ribniku, a ona mu je posebno draga, jer je tu vozio svoju prvu utrku u životu, a to se ne zaboravlja.
-Staza u Ribniku je stvarno dobra i stvarno je odlično poznam, tu sam vozio i svoju prvu utrku, pa mi je i zbog toga posebno draga. U Italiji ima jako dobrih staza, ali ima i onih koje su manje dobre. Za mene je staza u Ribniku top. Prije dvije godine počeo sam voziti europske utrke, prošle godine ostvario sam prvu pobjedu, te sam se kvalificirao u finale. Ove godine pokušat ću biti prvi, rekao je Roko Ivandić.
Motocross je u Europi profesionalni sport, vozači su profesionalci i dobivaju novac za ono što rade. Šimun Ivandić poznaje neke profesionalce, ali to je moguće samo u seniorskoj konkurenciji.
-Ja poznajem neke vozače koji su 24 sata u motocrossu, nema škole, nema ničeg, samo motocross i to je glavna stvar. U Hrvatskoj nema toliko vozača koji imaju potencijala, bilo ih je nekada, ima ih nešto i sada, ali većina ih ostane tu u Hrvatskoj, ne idu van. Mislim da se može živjeti od motocrossa, ali samo u seniorskim vodama, to još moram čekati, ali nadam se da će se i meni to dogoditi, istaknuo je Šimun Ivandić.
Cijela obitelj Ivandić uključena je u motocross i može se reći da je to tim Ivandić, svatko ima svoje zaduženje i svi moraju odraditi svoje zadatke. Šimun ima djevojku, pa je i ona počela ići na utrke, za sada samo u Hrvatskoj.
-Da, ustvari cijela obitelj je uključena u sport. Mama je glavna, mama je trener, mama je sve, prije utrke ona obilazi stazu i na treningu pazi kako tko vozi. Tata je u servisnom prostoru, gdje su mehaničari, on je na startu, svi imaju svoju ulogu. Da, imam curu, sada je i ona počela ići na utrke s nama, ali samo u Hrvatskoj. Roko i ja imamo tu slobodu da možemo birati utrke na koje ćemo ići, a imamo i neke obaveze, moramo ići na određene utrke ali ima utrka na koje možemo svojevoljno otići, kazao je Šimun Ivandić.
Roko Ivandić, iako ima tek deset godina, vrlo je samouvjeren, vjeruje da će puno napredovati, a ambicije su vrlo velike, želi biti svjetski prvak.
-Želim biti svjetski prvak i zato ću puno trenirati, sa šesnaest, sedamnaest godina planiram biti svjetski prvak u klasi 250 kubika, a s dvadeset godina u klasi 450 kubika. Vidjet ću s kojim motorom, sada vozim KTM, ali ove godine nastupit ću na Kupu Yamaha na Yamahi, kada odrastem odlučit ću se za KTM ili Husqvarnu, rekao je Roko Ivandić.
Stariji brat Šimun Ivandić planira dignuti se što više na europskim i svjetskim ljestvicama, biti što više prema vrhu. Cilj je voziti što bolje u Italiji, kako bi se opravdalo povjerenje Talijana, koji u njima vide potencijal.
-Moj plan je dignuti se što više na europskim i svjetskim ljestvicama, napredovati i biti što bliže vrhu. Ovu godinu odraditi što bolje i onda gledati za iduću godinu u koju klasu ću se prebaciti ili ostati u ovoj. Nadam se da su Talijani prepoznali potencijal u nama, dajemo sve od sebe u Italiji na svakoj utrci. Nadamo se da će vidjeti i veliki timovi neki potencijal u nama. Yamaha ima svjetski tim, to su vozači koji idu na svjetska prvenstva, tu su još KTM i Kawasaki, možda stigne ponuda, napomenuo je Šimun Ivandić.