Kuzman: Manifestacija je organizirana s jednostavnom idejom da ugostiteljsku i turističku ponudu obogatimo autohtonim vinima iz našeg kraja

Prvi susret „Naša vina“

VIŠE IZ RUBRIKE

    U prostorijama Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Karlovac danas se održava prvi susret vinara i ugostitelja s područja Karlovačke županije pod nazivom „Naša vina“. Pored predstavljanja vina Karlovačke županije, organiziran je i panel „Kako domaćim vinima obogatiti ponudu našim gostima“ .

    -Manifestaciju smo posvetili susretu vinara i ugostitelja s jednom vrlo jednostavnom idejom da našu ugostiteljsku i turističku ponudu obogatimo autohtonim vinima iz našeg kraja. Kao što je poznato, u Karlovačku županiju svake godine dođe oko 350 tisuća gostiju koji ostvare preko 600 tisuća noćenja; kada se tome pridodaju i domaće stanovništvo te  jednodnevni gosti koji k nama dolaze, radi se o jednoj zaista impresivnoj brojki mogućih konzumenata  naših vina. S druge bilo gdje da dođemo pokušavamo probati nešto od autohtonih jela i pića. Naša vina mogu jako unaprijediti turističku ponudu, posebno ugostiteljsku; to može biti i motiv da onih 1,7 dana prosječnog boravka turista kod nas, produžimo i na više u Karlovačkoj županiji. Sve su to motivi zašto smo danas ovdje okupili vinare i ugostitelje na ovom panelu pa onda i na prezentaciji u Poslovnom klubu. Dakle, želimo tome dodati još jednu dimenziju, naime ruralni razvoj je jako zanimljiva tema za naš kraj. On je moguć samo uz jačanje obitelji i obiteljskih gospodarstava, a vinari su primjer kako to može funkcionirati. Dakle, u toj cijeloj priči o demografskoj obnovi, taj element ruralnog razvoja u ovoj našoj vinskoj priči je itekako važan, kaže predsjednik Komore Zlatko Kuzman i nastavlja.

    - Prema podacima HGK, mi prodamo sva domaća vina, nije to sporno. Sporno je samo na koji kvalitetan način ih možemo plasirati da još dodatno i unaprijedimo turističku i ugostiteljsku  ponudu u Karlovačkoj županiji i da potaknemo vinogradare i vinare na još veći i bolji rad. To je u biti ideja naše manifestacije jer mislimo da s ovakvim boljim povezivanjem vinara  i ugostitelja možemo širiti i proizvodne kapacitete. Primjerice preko 30 tisuća boca godišnje proda samo Kordun Slunj u svojoj robnoj kući i ostalim prodajnim mjestima. Kod nas se vina prodaju ne samo kao pića, nego i kao suvenir kojeg gosti odnose, poručio je Kuzman.

    Među sudionicima susreta bio je i ugostitelj Zlatko Petrić.

    -Suradnja vinara i ugostitelja mora biti prije svega obostrana, dakle oni moraju proizvesti dobro vino, moraju ga znati nama prodati, a mi ga dalje moramo znati dalje distribuirati u našim restoranima. U ponudi imamo također vina našeg kraj, doduše ne sva, ali ona koja su više izbrendirana imamo u ponudi. Gosti koji dolaze k nama uz tradicijska jela traže i tradicijska vina.

    Predsjednik Udruge vinogradara, vinara i voćara Ozalj Darko Vrbanek je zahvaljujući Komori na organizaciji ove manifestacije rekao.

    -Ovo su prvi koraci za bolju suradnju nas vinara i ugostitelja. Nije da se mi vinari žalimo, zastupljeni smo u većini ugostiteljskih objekata, kafića, restorana, hotela, ali može se to još popraviti. Očekujemo da se neki ugostitelji koji se nisu odlučili za vina iz vinogorja Karlovačke županije da ih naruče i probaju te da ih prezentiraju kupcima. Sva naša vina su kvalitetna i ulaze u segment vrhunskih. U ovom trenutku cijelu Karlovačku županiju ne možemo pokriti, županija je velika, ipak smo dosta zastupljeni.

    Inače, u Karlovačkoj županiji ima 12-tak registriranih proizvođača vina s dozvolama za promet.  (m.m.)

    Foto: i.č.