Među prvima potrebno je razviti marketing, kao i proizvoditi razne vrste tjestenine, pa će se s vremenom i proizvodnja povećati.

Promocija i zaštita domaće tjestenine "light" motiv Conpase

VIŠE IZ RUBRIKE

    U Karlovac je danas po sedmi puta domaćin Conpaste, koja se u Hrvatskoj održava već 13 godina. Osnovni joj je cilj promocija hrvatskih izvornih tjestenina, te promocija jela s tjesteninama.

    Uobičajeno uz Conpastu koja se tijekom prijepodneva održava u Domu OS Zrinski na kojoj brojni stručnjaci održavaju predavanja na temu tjestenine, srednjoškolcima prehrambenih smjerova, poslijepodnevni dio programa rezerviran je za natjecanje profesionalnih hrvatskih kuhara i učenika srednjih kuharskih i prehrambenih škola Hrvatske u spravljanju tjestenina, pod nazivom PAŠTA FEŠTA, u Trgovačko-ugostiteljskoj školi Karlovac. Ove godine tako će nekoliko kuharskih ekipa pripremiti jela iz Irske, Nigerije, Španjolske, Slovenije i Hrvatske, koja će onda biti besplatno podjejena posjetiteljima.

    - Nažalost, Hrvatska do danas nema niti jednu zaštićenu tjesteninu, ističe Stjepan Odobašić, direktor Novinsko-nakladničke kućeRobinson iz Zagreba, organizator Conpaste. A tu imamo velike mogućnosti. Od prijašnjih 6.500 tona proizvodnih tona godišnje Hrvatska je napravila znatan iskorak pa danas proizvodi 22.000 tona.

    U posljednjih nekoliko godina isprofiliralo se nekoliko značajnijih proizvođača koji su primjenjujući nova tehnološka iskustva znatno povećali proizvodnju pa čak započeli izvoziti tjesteninu na europsko tržište i tržište zemalja ex Jugoslavije. Kreću izvozni poslovi i za arapske zemlje uz obavezno dobivanje halal certifikata, kaže Odobašić. U Hrvatskoj se tjestenina u pansionskoj ponudi hotela nudi u samo 20 posto slučajeva. U a la carte hotelskoj ponudi situacija je i gora. U restoranima je situacija bolja, no u hotelskoj je ponudi izuzetno loša. Rješenje je, među ostalim, povezivanje ugostitelja i proizvođača hrane.

    -Velike šanse za zaštitu tradicionalne tjestenine imaju pljukanci, fuži, šurlice i makaruni, a Podravski mudlini su pred postupkom zaštite, pa ćemo danas i Karlovcu većinu jela spremati upravo s njima, zaključuje.

    -Ovo je dobra prilika da si skupa nešto novo naučimo i unaprijedimo ponudu tjestenine u Hrvatskoj, rekao je među ostalim Damir Furdek, direktor HGK- Gospodarska komora Karlovac. Iako većina ljudi ima predrasude da je tjestenina nezdrava prehrambena namirnica i da deblja, a vrlo često je i prva na „odstrelu“ kad liječnik zbog zdravstvenih problema propiše strogu dijetu, a i sam sam tako mislio, stvar je potpuno drugačija. Upravo ovakvi kongresi i predavanja vjerujem pomoći će većini građana da zapravo spoznaju kvalitetu i nutritivne vrijednosti tjestenine. Njezinu kvalitetu određuje vrsta žitarica od kojih je napravljena, a u novije vrijeme vrlo je popularna tjestenina od batata, koja je iznimno hranjiva i zdrava, pa ne vidim razloga da se upravo ovakva izvorna tjestenina ne bi našla i na policama naših trgovina, mišljenja je Furdek.

    Na novinarsko pitanje zašto se još uvijek ne proizvodi dovoljno količina, kad za to potencijala imamo, tjestenine za domaće potrebe, Furdek odgovara.

    -Komora je uključena u rad Kongresa i naša je zadaća poticati poduzetništvo. Dakle, ako imamo porast broja dolazaka turista, u Karlovačku županiju, a najave za iduću godinu govore da će ih biti još više, potencijala kako kod nas tako i u cijeloj državi za plasman domaćih prehrambenih proizvoda itekako imamo. Imamo plodna polja, čiste rijeke, nezagađenu prirodu, ukratko, nema što nam fali i nema razloga zašto nam proizvodnja ne bi bila veća. Kad se konkretno govori o tjestenini siguran sam da je ova naša domaća kvalitenija, zbog sirovina, od mnogih drugih svjetski poznatijih proizvođača. Mišljenja sam da je kod nas među prvima potrebno razviti marketing, kao i proizvoditi razne vrste tjestenine, pa će se s vremenom i proizvodnja povećati, kaže Damir Furdek.

    Pokrovitelji kongresa tjesteničarstva Conpasta su Grad Karlovac, Karlovačka županija, Prehrambeno – biotehnološki fakultet iz Zagreba, Hrvatski kuharski savez, Hrvatska gospodarska komora Karlovac, Podravka, Dukat, MIP-a Sisak, i brojne karlovačke tvrtke u sustavu prehrane. (rb)

    foto:i.č.