ProbudiKa o parkiralištima

ProbudiKa: Nudimo rješenje problema nedostatka parkirališta u Gradskoj četvrti Grabrik

VIŠE IZ RUBRIKE

    Sveprisutan trend porasta broja osobnih vozila kontinuirano utječe na zahtjeve za povećanjem kapaciteta parkirališnih površina, a deficit parkirališnih mjesta, problem je koji zadaje glavobolju brojnim našim sugrađankama i sugrađanima u raznim gradskim četvrtima. U nastavku nudimo rješenje kako barem djelomice doskočiti tom problemu u GČ Grabrik, koje je ovisno o prostornim mogućnostima pojedinih parkirališnih površina, nedvojbeno moguće primijeniti i u drugim gradskim četvrtima.

    Naime, da se ozbiljnije pristupilo izradi studija prilikom gradnje nužno potrebnog parkirališta u GČ Grabrik, ispred Caffe bara Alen, u Ulici kralja Zvonimira 2-8 i samo komparativno sagledalo mogućnosti iskoristivosti ovolike parkirališne površine, uvidjelo bi se kako bi parkiralište s jednosmjernom cirkulacijom vozila na istoj ovoj površini imalo 30-35 parkirališnih mjesta više, što nije malo. Iz dvosmjernih traka, da je volje, moguće je izbaciti po jednu traku, zatim zakrenuti parkirna mjesta, a radi lakšeg manevriranja i već ste uštedjeli 5-6 metara širine. Na taj način ostaje prostor da se nadoda još jedan red parkirnih mjesta uz uvjet jednosmjerne regulacije prometa vozila kao što je to izvedeno u Ulici kralja Petra Krešimira IV. Nadalje, ukoliko bi se nanovo uredio, odnosno presložio pješački dio, odnosno nogostup oko stambene zgrade u Ulici kralja Zvonimira, moguće je dobiti još kritičnih dvadesetak parkirnih mjesta. Naravno, isto tako uz uvjet jednosmjerne regulacije prometovanja vozila oko zgrade.

    Budući se vozila i onako trenutno parkiraju na nogostupima, travnjacima, invalidskim prolazima, riječ je o izvedivom zahvatu koji bi osjetno poboljšao kvalitetu života žiteljima tog dijela GČ Grabrik. A kada bi „dalekovidni“ uz ovaj zahvat realizirali i instalaciju desetak e-punionica za električne automobile na tim istim parkirališnim površinama (Karlovac je budući „smart city“, kako „neki“ pričaju), tek tada bismo mogli zaključiti da odgovorni iz Grada zajedno sa stručnjacima, kolegama arhitektima i građevinarima, gledaju u budućnost upravo onako kako mi smatramo da bi trebalo gledati. Prema trenutnom stanju, djeluje da je suvišno, štoviše prostorno nepoželjno zaraditi i priuštiti si osobne automobile ili je s druge strane, gradski, javni prijevoz trebao biti toliko savršen da nam osobni automobili nisu ni bili potrebni. Ali o gradskom prijevozu ćemo drugom prilikom, budući „smart city“ i po tom pitanju mora i može ponuditi bolje i kvalitetnije.

    Dakle, da rezimiramo, ukoliko bi se uredio, odnosno presložio nogostup oko cijele zgrade u Ulici kralja Zvonimira 10-16, izvuklo bi se još oko tridesetak parkirališnih mjesta, a niti najmanje se ne bi narušio izgled okoliša, čak naprotiv jer upravo ovo sadašnje parkiranje vozila izgleda poput onog na auto otpadu kod Novice, samo sa automobilima puno boljeg i voznog stanja.

    Za Političku platformu  #ProbudiKa   Alen Kristović, Goran Turk, Zvezdana Kučinić