Kao dodatna potvrda kvalitetnom radu svjedoči i booking.com koji nam je i za 2017. i za 2018. godinu dao izvanrednu ocjenu 9,4, Željko Šančić, kaže ravnatelj Studentskog centra Karlovac
Preuređenje „vojne bolnice“ u studenski dom sa 100 kreveta očekuje se do kraja 2021. godine
VIŠE IZ RUBRIKE

O radu Studentskog centra Karlovac, pripremama za početak rada Hostela Bedem, širenju kapaciteta, funkcioniranju student servisa, te drugim aktivnostima i planovima razgovarali smo sa Željkom Šančićem, ravnateljem Studentskog centra Karlovac.
Približava se ljetna pauza za studente kada se Studentski dom koristi kao Hostel Bedem. Podsjetite, u kojem razdoblju dom djeluje kao hostel, koliki je kapacitet, kakve su sobe i uvjeti?
-Dom se postupno stavlja u funkciju hostela od 1. srpnja, a u većem obimu od 15. srpnja do 1. listopada. Kapacitet je 150-160 kreveta u 25 dvokrevetne sobe, 35 trokrevetnih soba, te četiri jednokrevetne sobe od čega tri za osobe s invaliditetom.
Sobe su moderne i uredne s vlastitim kupaonicama i sanitarnim čvorom. Svaka soba ima televizor, hladnjak, besplatni wi fi, grijanje i hlađenje. Na svakom katu imamo samoposlužne kuhinje i besplatno nadzirano parkiralište. Sve to pruža uvjete koji su višeg ranga nego što je potrebno za tri zvjezdice.
Jesu li se mijenjale cijene noćenja i koliko iznose?
-U zadnjih godinu dana nismo mijenjali cijene smještaja. Cijene noćenja po osobi su u trokrevetnoj sobi 160 kuna, u dvokrevetnoj 195 kuna i u jednokrevetnoj 250 kuna. Nudimo i mogućnost smještaja samo jedne osobe u trokrevetnoj sobi po cijeni od 330 kuna, te samo jedne osobe u dvokrevetnoj po cijeni od 270 kuna. Za dvije osobe u trokrevetnoj sobi cijena je 215 kuna po osobi. Također omogućujemo i smještaj na pomoćnom krevetu po cijeni od 115 kuna.
Što sve činite kako bi privukli i duže zadržali goste? Kako ocjenjujete proteklu sezonu? Je li ove godine već do sada bilo gostiju?
-Uspješno uspostavljena organizacija i poslovanje Hostela Bedem iz 2017. godine doživjeli su svoju dodatnu afirmaciju u 2018. godini.
Kontinuirano smo djelovali putem medija i koristili društvene mreže za dodatno približavanje javnosti. Oglašavali smo se na stranici booking.com, izradili smo web stranicu Hostela, kao i facebook stranicu Hostela i SC-a. Uspostavljali smo suradnju s organizatorima kulturnih i športskih manifestacija kao i s turističkim djelatnicima.
Uloženi trud i napor rezultirali su i pozitivnim povećanjem dolaska gostiju i noćenja. Ukupno je ostvareno 1.119 dolazaka turista koji su ostvarili 3.719 noćenja. Od toga stranci su ostvarili 596 dolazaka i 2.170 noćenja, a domaći 523 dolazaka i 1.549 noćenja. Od inozemnih gostiju najviše noćenja su ostvarili gosti iz: SAD 665, Rusije 161, BIH 116, Republike Indije 116, Republike Slovenije 107 i Crne Gore 104.
Kada noćenja usporedimo s prethodnom 2017. godinom u kojoj je ostvareno 1.815 noćenja tada bilježimo porast od čak 104 posto. Naši napori za dužim boravcima gostiju rezultirali su postignućem u kojem gost u prosjeku boravi kod nas 3,3 dana za razliku od prethodne godine kada je to bilo 1,8 dana.
Ove 2019. godine do sada smo ostvarili ukupno 244 dolazaka gostiju koji su ostvarili 576 noćenja. Najviše je bilo domaćih noćenja (518), a od stranih u noćenju prednjače gosti iz Italije (20), Srbije (17), Slovenije (7) i Poljske (4).
Od većih grupa koje su bile kod nas u 2018. godini spomenimo: 21. Međunarodni festival folklora, Ati Rudra Maha Yajna (duhovna praksa koju organiziraju poklonici Veda iz cijele Europe i svijeta), 9. Međunarodni nogometni turnir Branko Čavlović Čavlek, 32. Filmska revija mladeži i 10. Four river film festival, Karlovac Dance festival 2018,, međunarodne razmjene studenata i učenika medicine kroz program Atlantis Innovating Healthcare Education…
Kakve su povratne informacije od gostiju?
-Povratne kritike su vrlo pozitivne o čemu svjedoče komentari gostiju ali i analitički osvrti lokalnih medija uključujući sve prisutnije portale. Gosti hvale čistoću objekta i ljubaznost zaposlenika. Kao nešto što bi moglo biti bolje spominjala se signalizacija i prilazni put do Hostela oko čega su poduzete potrebne aktivnosti. Postavljena je prometna signalizacija na silasku s autoceste te na prilaznim ulicama. Stara vrata zaključana lancem zamijenili smo s adekvatnom „rampom“ na sjeverozapadnom prilazu koja je involvirana u postojeći sustav i time olakšan pristup objektu, te je ta mogućnost prilaza objektu često korištena u 2018. godini.
Kao dodatna potvrda kvalitetnom radu svjedoči i booking.com koji nam je i za 2017. i za 2018. godinu dao izvanrednu ocjenu 9,4.
Koji broj noćenja planirate ostvariti ove godine?
-Očekujemo ostvarenje oko dvije do tri tisuće noćenja.
Što se tiče studenata, je li i ove godine studentski dom popunjen?
-Prilikom natječaja za prijam u studentski dom tražilo se više mjesta nego što je kapacitet našeg doma. To i je razlog za ulazak u projekt proširenja kapaciteta doma.
„Bosanski magazin“ postat će restoran studentske prehrane
Uskoro se i očekuje to povećanje kapaciteta Doma. U kojoj je trenutno projekt fazi, što predstoji i na kojoj je točno lokaciji? Za koliko će se kapacitet povećati i koje sadržaje će obuhvaćati? Koja je procjena visine ulaganja u taj objekt?
-Očekujemo da će ovo ljeto biti dovršen projekt proširenja kapaciteta studentskog doma, te ishođena građevinska dozvola. Lokacija je u povijesnoj jezgri u susjedstvu postojećeg doma u tzv. „vojnoj bolnici“. Projektirani kapacitet smještaja je oko 100 kreveta. O cijeni je nezahvalno govoriti jer će ju tek natječaj potvrditi, ali očekujemo da bi taj projekt vrijedio oko 25 milijuna kuna iako svjedočimo porastu cijene u građevini. Na toj čestici nalazi se i tzv. „bosanski magazin“ kojega namjeravamo preurediti u restoran studentske prehrane. Taj projekt je u fazi izrade idejnog rješenja. Očekivana vrijednost te investicije je oko 15 milijuna kuna. Očekujemo da će biti otvoren poziv za apliciranje na EU sredstva putem kojih bi zatvorili dio financijske konstrukcije. Radove na preuređenju vojne bolnice u dom očekujemo u 2020. te dovršetak krajem 2021. godine.
Kako funkcionira Studentski servis i što je donio novi zakon vezan uz obavljanje studentskih poslova? Tko može biti član studentskog servisa?
-Sukladno Zakonu o obavljanju studentskih poslova (NN 96/2018) koji je stupio na snagu 8. studenog 2018. godine učlaniti se i postati izvođačem privremenih i povremenih poslova mogu maturanti, redovni i izvanredni studenti. Maturanti imaju to pravo najdulje tri mjeseca od završetka školske godine ukoliko su u postupku upisa na fakultet. Izvanredni studenti imaju pravo ukoliko nemaju zasnovan radni odnos i/ili ne obavljaju samostalnu djelatnost obrta, slobodnog zanimanja i/ili poljoprivrede i šumarstva.
Što slijedi kada se netko učlani u studentski servis, kako dolazi do realizacije studentskog posla?
-Jedan dio studenata i maturanata dolazi s prijedlogom za sklapanje ugovora s već poznatim naručiteljem posla. Veći dio dobije informaciju od nas o poslovima koji se nude i odabiru ih sukladno svojim afinitetima i mogućnostima.
Prije početka obavljanja studentskog posla, između izvođača, posrednika i naručitelja posla sklapa se ugovor. Ugovor se sastavlja u tri istovjetna primjerka za razdoblje od mjesec, a najdulje 45 dana.
Novi zakon donio je neke promjene oko najniže cijene sata rada, uvećanja i oko vremena isplate?
-Zakon kvalitetno vodi brigu o pravima izvođača radova odnosno o studentima i maturantima. Minimalna naknada za obavljanje studentskih poslova po satu izračunava se tako da se iznos minimalne brutoplaće u Republici Hrvatskoj, sukladno posebnome propisu, podijeli sa 160. Za ovu godinu minimalna naknada iznosi 23,44 kune.
Što se tiče dinamike isplate, naručitelj posla dužan je nama kao posredniku za račun izvođača isplatiti naknadu za obavljeni posao najkasnije 15 dana od završenog posla, a mi istu doznačujemo na račun izvođača sljedeći dan po uplati. Naglašavamo da izvođač ima pravo na 50-postotno uvećanje naknade za sate rada u dane državnog blagdana, za rad noću, za prekovremeni rad i za rad nedjeljom. Izvođač koji obavlja studentski posao najmanje šest sati dnevno ima pravo na plaćeni odmor od najmanje trideset minuta svakog dana obavljanja posla.
„Imamo jako razgranatu mrežu naručitelja poslova“
Zašto biti članom studentskog servisa baš u Studentskom centru Karlovac?
-U studentskom servisu u Karlovcu, kao i u podružnicama u Zagrebu u Mihanovićevoj 28 te u Jastrebarskom na Strossmayerovom trgu 3, rade ljubazni zaposlenici koji korektno i pozorno pristupaju svakoj osobi.
Studentski centar Karlovac posluje pozitivno od svog osnutka sve do danas. Nikad nismo bili u blokadi ili u negativnom poslovanju. Sve svoje financijske obveze za poreze, doprinose i druga javna davanja ispunjavamo uredno. Za zaštitu prava izvođača radova imamo stalno angažiranog odvjetnika. Poštujući zakon i procedure trudimo se maksimalno izlaziti u susret i izvođačima i naručiteljima posla.
Za poslodavce smo od ove godine uveli uslugu dostave e-računa, tako da im štedimo vrijeme i ujedno olakšavamo i ubrzavamo proces plaćanja studentima.
U tijeku je uvođenje dodatne informatičke potpore radu koja će omogućiti izdavanje ugovora putem računala.
Ujedno napominjemo da imamo jako dobro razgranatu mrežu naručitelja posla kako u Karlovačkoj županiji tako i u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji, i brojnim drugima, a posebice u područjima uz more. (sl)
Foto: Igor Čepurkovski