Zahtijevamo da Grad i gradonačelnik aktivno i snažno posreduju, prvo u kontroli vremenskih rokova koji istječu 13. lipnja ove godine i da se s tim rokom počnu rekonstruirati sve ove pokrajnje ulice kroz koje se odvija promet, poručuje Draženka Polović, koordinatorica lokalne grupe Možemo! Karlovac

Predstavnici lokalne grupe Možemo! Karlovac o rekonstrukciji D6: "Stanovnici proživljavaju pravi egzistencijalni horor"

VIŠE IZ RUBRIKE

    Na probleme stanara Dubovca, Borlina, Velike Jelse, Zadobarja i ostalih dijelova grada uslijed rekonstrukcije ceste D6 od rotora na Dubovcu preko Borlina do Stativa osvrnuli su s danas iz lokalne grupe Možemo! Karlovac.

    -Stanovnici ovih dijelova grada su već gotovo dvije godine odsječeni od normalnog gradskog života i proživljavaju pravi egzistencijalni horor. Izloženi smo doista ponižavajućoj prometnoj izoliranosti i potpuno stihijskoj regulaciji prometa na ovom potezu od rotora do Stativa. To podrazumijeva da doslovno ponekad put svojoj kući pronalazimo na kartonu napisanim pravcem sa pivskim limenkama utaknutim u štapove da ne padnemo u nekakve rupe i na taj način tragamo za svojim kućama. Sasvim je evidentno da prije ovoga za naš grad mega projekta nisu obavljene prometne pripreme za nastupajuće radove u vidu sigurnih alternativnih pravaca, već se doista provizorno koriste postojeće zatečene i potpuno neadekvatne prometnice koje ne mogu podnijeti ovoliki broj vozila i ovakvu fluktuaciju prometa, istaknula je Draženka Polović, koordinatorica lokalne grupe Možemo! Karlovac, ujedno i stanovnica Velike Jelse.

    Osvrnula se na usku cestu bez nogostupa u Drežniku gdje su stanovnici izloženi permanentnoj opasnosti, na most u Hrnetiću gdje se također odvija enorman promet. Također, što se tiče stanovnika Dubovca istaknula je kako su tu male kvartovske ulice i zelene površine pretvorene u magistralnu cestu kojom idu vozila svih vrsta, trenutni promet iz pravca grada kroz Pivovarsku i Masnu ulicu ide pod prozorima ljudi koji tamo žive i pored djece koja se tamo igraju…

    -Dubovac je jednom riječju u potpunom kolapsu, naglasila je.

    -Na taj način je gotovo više od 10 tisuća stanovnika zapadnog dijela grada postalo žrtvama iznimno loše planiranog poduhvata. Prvo mislim na djecu, tu su dvije osnovne škole, mala škola na Dubovcu i škola u Primorskoj i tu nisu postavljeni čak niti ležeći policajci niti pred jednom školom, roditelji djecu ostavljaju doslovno nasred ceste u tom užasnom prometu. Borlin i Jelsa već desetljećima nemaju riješen problem nogostupa, ta djeca bez nogostupa oduvijek idu u školu, a sada idu kroz blato, kroz rupe, šljunak…Osim toga lišena su i normalne vožnje biciklom, rolanja, svega onoga što pripada u normalno djetinjstvo. Njihovi roditelji, radno sposobno stanovništvo ovoga dijela grada izloženo je potpunoj propasti, neki obrtnici su već propali ili su na putu zatvaranja svojih radnji. S druge strane, naši troškovi života su enormno povećani, svakodnevno rekonstruiramo sve kuće, pogotovo one koje se nalaze na glavnim prometnicama, na dnevnoj bazi kvare nam se kućanski aparati, uslijed potpuno nenajavljenih i konstantnih kvarova struje, vodovoda, plinskih cijevi o kojima nas nitko ne informira. Što se tiče naših automobila, više nemamo sofisticirane probleme elektronike u njima, pucaju nam osovine, kotači, gume, amortizeri i na tjednoj bazi popravljamo aute. A o starijoj generaciji koja je najviše pogođena i ovom pandemijom da i ne govorim, jer ti ljudi zapravo ni u Marmontovoj, ni na Jelsi, niti Borlinu više ne mogu izaći iz svojih kuća, kazala je Polović dodavši kako su njihova svakodnevica prašina i buka, a i prijatelji su ih prestali posjećivati jer se tuda ne žele voziti…

    -Moram konstatirati da gradska vlast nažalost nije zauzela aktivnu ulogu u planiranju projekta i zaštiti interesa građana i nisu osigurali uvjete za normalan svakodnevni život za više od 10 tisuća stanovnika ovoga grada. Stoga tražimo i zahtijevamo da Grad i gradonačelnik aktivno i snažno posreduju, prvo u kontroli vremenskih rokova koji istječu 13. lipnja ove godine. Isto tako tražimo da se s tim rokom u najmanju ruku počnu rekonstruirati sve ove pokrajnje uličice koje su sada potpuno devastirane i kroz koje se promet sada odvija. Tražimo da Grad redovito i promptno informira građane, ne samo o tijeku radova nego i o načinu prijave štete građana koji su ovim radovima pogođeni, poručila je Polović.

    Neven Ferenčina, stanovnik Borlina između ostalog je rekao kako se primjerice već godinu i pol sa djecom i suprugom nije išao voziti biciklima po gradu, jer prometno je nesigurno.

    Nevenka Sudac Vinski iz navedene političke platforme rekla je kako rekonstrukciju ceste samu po sebi pozdravljaju jer ona jest nužna, ali kako se zbog svih navedenih problema s kojima se svakodnevno već dvije godine suočavaju smatraju građanima drugog reda.