Vrijednost će sasvim sigurno biti oko 100 milijuna kuna, a pola vrijednosti je samo most i dio viadukta koji se veže na sami most preko rijeke Dobre, kazao je Miro Škrgatić

Predstavljena poboljšana trasa DC6 od čvora Novigrad do Lišnice

VIŠE IZ RUBRIKE

    Izmještanje državne ceste DC6 od čvora Novigrad do Lišnice, odnosno druga faza izgradnje čvora Novigrad, projekt je na koji se čeka gotovo 20 godina. U Dugoj Resi je danas na inicijativu županice Martine Furdek Hajdin predstavljeno poboljšano idejno rješenje ove trase. Također se moglo čuti da bi se realizacija, odnosno početak gradnje realno mogao očekivati 2023. godine.

    Glavni nositelj projekta je tvrtka Autocesta Rijeka-Zagreb, a čelni čovjek Uprave Miro Škrgatić napomenuo je da nastavak čvora Novigrad obveza koju su preuzeli. Sažeo je koje su to glavne izmjene u odnosu na staru trasu ove dionice koja iznosi oko 4400 metara.

    -Osnovne izmjene su da smo htjeli kroz samo postavljenje trase doći do optimalnog rješenja što se tiče niveleta i radijusa. Naravno, kroz takav pristup osigurati sigurnost prije svega na samoj trasi, kao i protočnost i komunikaciju s lokalnim stanovništvom. Nastojali smo kod „faceliftinga“ ovog projekta, odnosno kod nove nivelacije, ukloniti neke nedostatke starog projekta, za kojim je u početku bio jedan žal. Sada više ne moramo žaliti jer ovaj projekt je kvalitetniji, on je definitivno na razini sigurnosti, ekologije, protočnosti i standarda uvažavanja svih zahtjeva lokalnog stanovništva na najvišoj razini, istaknuo je Škrgatić.

    Od novog će prometnog rješenja i ove trase profitirati Duga Resa, ali i sve gravitirajuće općine, prije svega Netretić, kako je rekao i gradonačelnik Duge Rese Tomislav Boljar. No, donijet će prednosti i za tranzitni promet pojasnio je Škrgatić.

    - Mislim da su prije svega dobitnici lokalno stanovništvo; općine Netretić, grada Duge Rese, naravno i grad Karlovac koji će se dijelom prometno rasteretiti, ali i svi oni koji su tranzitu, od BiH prema Sloveniji i obrnuto. Tako da je to definitivno jedna win-win situacija za sve.

    Izmjene starog projekta znače i poskupljenje, ali u vrlo malom postotku, dodao je direktor ARZ-a.

    -Vrijednost će sasvim sigurno biti oko 100 milijuna kuna, a pola vrijednosti je samo most i dio viadukta koji se veže na sami most preko rijeke Dobre. Ostalo sve je trasa, standardi izvođenja kompletne vodozaštite, bankina, sigurnosnih ograda i svega onoga što čini jednu modernu trasu, brze, kvalitetne i sigurne prometnice.

    Kako se moglo čuti, realno je očekivati realizaciju 2023. godine.

    -To je realno, da će tada početi. Projektant ima rok do kraja 2022. godine za završetak kompletne dokumentacije uključujući glavne izvedbene projekte i nama na stol staviti lokacijsku dozvolu i prije toga građevinsku dozvolu. To je trenutak kad mi na stolu imamo tender dokumentaciju koja putem naših službi za javnu nabavu ide u eter i traži se izvođač radova.

    Županica Martin Furdek Hajdin je kazala da su zbog dugogodišnjeg čekanja na ovaj projekt razumljive frustracije i jednog dijela stanovništva, ali i u županijskoj vlasti.

    -Svakome tko će biti upoznat s projektom će se vratiti optimizam, zato što je projekt u međuvremenu doživio jedno veliko poboljšanje i prilagodbu postojećem terenu. Akceptirane su primjedbe koje su u međuvremenu nastale. Pregledom cijele trase smo uvidjeli da se zaista gledalo i na postojeće poljoprivredne površine i na zaštitu prirode i druge ljepote gdje imamo i svetišta i stari grad Novigrad, a opet se omogućila dobra i redovita povezanost svih ovih dijelova i državne ceste DC 3 s novim čvorom, konstatirala je Furdek Hajdin.

    Kako bi ubrzali projekt iz Županije su i čvor Novigrad i gradnju trećeg traka autoceste od Zagreba do Karlovca uvrstili na dnevni red sjednice Vlade, a što se samih obaveza Županije bit će više uključeni u postupak rješavanja imovinskopravnih odnosa, kad se dođe do te faze.

    Foto: Dinko Neskusil