Uspostavom sustava e-Pristojbe omogućeno je građanima i poduzetnicima plaćanje potrebnih pristojbi i naknada kartičnim plaćanjem što dodatno olakšava korištenje elektroničkih usluga uključujući i usluge koje se ostvaruju na šalterima jer više nije potrebno kupovati biljege

Predstavljen sustav e-Pristojbe kojim je omogućeno elektroničko plaćanje usluga tijelima javne vlasti

VIŠE IZ RUBRIKE

    U prostoru Karlovačke županije danas je predstavljen sustav e-Pristojbi.

    O projektu je više rekao Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.

    -Korištenjem javnih elektroničkih usluga građanima i poduzetnicima pojednostavljujemo komunikaciju s javnom upravom, pružamo bržu i efikasniju uslugu, bez papira, bez čekanja u redovima, bez odlazaka na šaltere i u konačnici štedimo vrijeme. Uspostavom sustava e-Pristojbe omogućeno je građanima i poduzetnicima plaćanje potrebnih pristojbi i naknada kartičnim plaćanjem što dodatno olakšava korištenje elektroničkih usluga uključujući i usluge koje se ostvaruju na šalterima jer više nije potrebno kupovati poznate nam biljege. Kroz portal e-Građani, koji je ovih dana redizajniran, čime je građanima i poduzetnicima postao  jednostavniji i pristupačniji, danas se pruža 89 usluga i koristi ga preko 1,25 milijuna korisnika. Svakim danom broj korisnika, informacija i usluga na portalu e-Građani raste. Uštedite vrijeme, ubrzajte svoje poslovanje. Postanite e-Građanin jer sve što vam treba nalazi se na jednom mjestu, poručio je tom prilikom Gršić.

    Kako je rečeno, sustav e-Pristojbe osigurava različite opcije plaćanja pristojbi i naknada za usluge koje pružaju javnopravna tijela elektroničkim ili klasičnim putem. Elektroničke usluge uključene u sustav e-Građani dobile su priliku integrirati ovu novu komponentu državne informacijske infrastrukture specijalizirane za elektronička plaćanja. Implementacijom i stalnim usavršavanjem sustava e-Pristojbe građanima i djelatnicima javne uprave omogućen je, kako je navedeno, javno dostupan i transparentan pregled javnih usluga i cijena na jednom mjestu. Osim toga, u svakom trenutku postoji mogućnost odabira podnošenja zahtjeva i to na šalteru putem uvedenih POS uređaja ili elektronički (putem e-usluga) kao i odabir načina plaćanja. Usluge koje ne zahtijevaju fizički dolazak mogu se preuzeti elektroničkim putem, a sve s ciljem da se zaštiti zdravlje građana i djelatnika javne uprave.

    Na značaj projekta osvrnula se i županica Martina Furdek Hajdin.

    -Strategijom „Karlovačka županija -Pametna županija“ čvrsto smo se odredili prema budućnosti i digitalnom društvu. Prioritetna područja djelovanja su županijska i lokalna uprava, gospodarstvo s naglaskom na turizam i poljoprivredu, upravljanje energijom i zaštita okoliša, zdravstvo, školstvo, mobilnost i promet, te kritična infrastruktura. U javnoj upravi redovito unaprjeđujemo transparentnost i učinkovitost rada, upravljanje financijama i troškovima. Usluge našim građanima činimo kvalitetnijima i lakše dostupnima, do danas putem e-dozvola, e-obrazaca, e-tržnice i e-novorođenčadi. Radi osiguranja preduvjeta razvoja digitalnog društva izrađen je Program razvoja širokopojasnog pristupa Internetu na području cijele županije, te očekujemo EU sredstva za realizaciju. U okviru razvoja sustava e-Pristojbe u Karlovačkoj županiji 23 službenika prošli su obuku i dobili certifikate za rad u sustavu. Dostavljeno je 24 POS uređaja radi omogućavanja kartične naplate pristojbi na 12 lokacija i to u sjedištu županije, ispostavama i matičnim uredima Karlovačke županije. Karlovačka županija će služiti kao središnja točka poticanja pametnog koncepta za sela i gradove na svom području što će značiti korištenje digitalnih alata uz sudjelovanje lokalnog stanovništva. Poboljšanje kvalitete i standarda života vodi nas demografskoj revitalizaciji, jačanju konkurentnosti gospodarstva, održivom i racionalnom upravljanju prirodnim i kulturnim resursima, izjavila je Furdek Hajdin.

    Gradonačelnik Damir Mandić rekao je kako je ovo zapravo završni korak digitalizacije poslovnih procesa, odnosno usluga prema sugrađanima te dodao:

    -Grad Karlovac, u posljednjih nekoliko godina, intenzivno ulaže u primjenu digitalnih tehnologija za unaprjeđenje poslovnih procesa. Digitalizacijom internih procesa, omogućena je digitalizacija određenih usluga prema građanima i ostalim poslovnim subjektima. Primjena tih rješenja je započeta u svrhu uštede vremena građana u komunikaciji sa službama u Gradskoj upravi, ali i kao povećanje transparentnosti cijele uprave. Kako bi građanima i poduzetnicima olakšali komunikaciju s Gradskom upravom, uveli smo digitalne usluge koje su dostupne putem interneta tj. e-servisi. Uvedene su usluge: e-Vrtići; e-Subvencije; e-Tržnica; e-Poticaji; e-Stipendije. Građanima je omogućen besplatan wifi na raznim lokacijama u gradu gdje se okuplja veći broj građana i turista. Pokrenuli smo Koranu - virtualnu asistenticu Grada Karlovca kako bi komunikacija između gradske uprave i građana tekla što jednostavnije, brže i sigurnije.  To je prva takva upotreba chat bota u svrhu informiranja građana o radu jednog grada, županije ili općine, istaknuo je između ostalog Mandić.

    Andreja Kajtaz, direktorica Sektora komercijalnih digitalnih rješenja Financijske agencije također se osvrnula na pogodnosti koje usluge donose. Naglasila je kako je Fina pružila potporu Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva pri uspostavi jedinstvene platforme za pregled i plaćanje pristojbi i naknada za usluge javnopravnih tijela.

    -Danas su u sustav uključene usluge iz različitih područja, kao što su gospodarstvo, uprava, promet, turizam, ugostiteljstvo, unutarnji poslovi i dr. Sustav je primijenjen kroz šest elektroničkih servisa dostupnih kroz sustav e-Građani, te je na njega uključeno više od 200 usluga. S obzirom na to da ovaj sustav omogućava brže i jednostavnije plaćanje javnih usluga, vjerujemo da će ga građani dobro prihvatiti, naglašava Andreja Kajtaz.

    U svim je županijama, kako je navedeno, omogućeno plaćanje 215 identificiranih javnih usluga iz nadležnosti deset središnjih tijela, a čime je dodatno ubrzan proces digitalizacije i plaćanja usluga elektroničkim putem.

    Ukupna vrijednost ovog projekta je 50.523.857,45 kuna, a koji je u cijelosti financiran iz Europskog socijalnog fonda.