Predavanja u sklopu projekta Partnerstvo za društveni centar u Žakanju
VIŠE IZ RUBRIKE

Za roditelje predškolske djece uključene u Dječji vrtić Pčelica u sklopu projekta Partnerstvo za društveni centar u Žakanju održano je predavanje na temu: „Poticanje grafomotoričkih vještina kod predškolaraca“. Predavanje je održala Anita Kraševac, radna terepeutkinja u Udruzi Zvončići koja ima dugogodišnja iskustva u radu s djecom i grafomotoričkim vještinama. Cilj predavanja bio je savjetovati roditelje na koji se način te u kojoj dobi djeteta može poticati razvoj fine motorike koja je kasnije preduvjet za 'njeno veličanstvo' – grafomotoriku. Predavanjem je obuhvaćen i dio sa pravilnim hvatom olovke, pomagalima za pisalo koja se mogu koristiti ukoliko dijete pokazuje poteškoće te alternativna rješenja i korištenja raznih medija za poticanje grafomotričkih vještina ukoliko dijete odbija samu aktivnost pisanja/crtanja. Na kraju smo se dotakli teme pripreme za školu te koje bi to dijete vještine trebalo imati savladano prije polaska u 1. razred. Zaključno, teškoće u grafomotorici imaju značajan utjecaj na školski uspjeh. Djeca koja imaju slabije razvijene grafomotoričke vještine mogu odbijati aktivnosti u kojima se od njih traže; gube motivaciju za rad, a time i priliku za učenje i usvajanje novih znanja. Grafomotorika je sposobnost koja se razvija, a kod djece se teškoće rješavaju vježbom. Tim vježbama dijete razvija i pažnju, koncentraciju, orijentaciju, govor i spoznaju. Crtanje i pisanje pokušajte potaknuti kroz igru, da djetetu bude zabavno i ne zaboravite ga pohvaliti.
A za nastavnike Osnovne škole Žakanje održano je predavanje na temu: „Senzorna integracija“. Prisutni nastavnici imali su prilike čuti što je to senzorna integracija, koji su znakovi poteškoća senzorne integracije, kako se dijagnosticira i kako se terapija senzorne integracije provodi. Senzorna integracija je organizacija osjeta koja se koristi najčešće za postizanje svjesnog, ciljanog i prilagođenog odgovora. Senzorno integrirani mozak prima osjetne informacije iz našeg tijela i okoline, interpretira ih i organizira u svrsishodne odgovore (adaptivna ponašanja). Samo dobra integracija osjeta pomoći će mozgu da razvije funkcije koje su neophodne da bi dijete bilo uspješno u ponašanju, doživljavanju i učenju. Kroz prezentaciju su prikazane fotografije i snimke te primjeri iz svakodnevnog rada kako bi se na što bolji način pokušalo približiti problematiku ovog područja te kako bi i oni kao nastavnici mogli kod djece na vrijeme prepoznati simptome koji ukazuju na teškoće senzornog procesuiranja, pravovremeno na njih reagirati i znati kome se obratiti. Sudionici predavanja također su dobili smjernice kako u svakodnevnom radu koristiti materijal iz okoline, koje aktivnosti i igre koristiti i poticati dijete s ciljem što bolje organizacije senzornih informacija.