Započele testne vožnje za ovogodišnji WRC Croatia Rally

Posade Toyote, M-Sporta i Hyundaija stigle u Hrvatsku i započele testne vožnje

VIŠE IZ RUBRIKE

Croatia Rally

Većina posada stigla u Hrvatsku

Usporedno s posljednjim organizacijskim pripremama za ovogodišnji WRC Croatia Rally koji će se od 18. do 21. travnja održati na području pet hrvatskih županija i Grada Zagreba, natjecateljski timovi i posade već počinju pristizati u Hrvatsku. Tako će i ove godine najbolji svjetski reli vozači juriti cestama Karlovačke županije. Testiranja na stazama koje svojom konfiguracijom odgovaraju trasama brzinskih ispita na kojima će se za dva tjedna održati natjecanje, već ovih dana započinju tvorničke posade Toyote, M-Sporta i Hyundaija, ali i timovi koji se natječu u klasama WRC2, WRC3 i JuniorWRC. Hrvatski asfalt iskušavaju najveće zvijezde rallyja poput osmerostrukog svjetskog prvaka Sebastiena Ogiera, Thierryja Neuvillea, Elfyna Evansa, Otta Tanaka te nadolazećeg talenta Adriena Fourmauxa. I dok sada, za početak voze samo "testne dionice", upoznavanje sa "službenim dionicama" brzinskih ispita započet će nekoliko dana uoči službenog početka WRC Croatia Rallyja.

Službeni program Croatia Rallyja za publiku kreće u četvrtak, 18. travnja probnim brzincem, tzv. shakedownom pokraj Okića od 9 do 15 sati, dok od 18 sati i 30 minuta slijedi svečani start na Zagrebačkim fontanama. Potom od petka do nedjelje posade kreću u lov na što bolji plasman kroz 20 brzinskih ispita. Veliko finale očekuje se na dionici Zagorska Sela – Kumrovec, u nedjelju 21. travnja, nakon čega slijedi ceremonijalni cilj ispred zgrade INE u Novom Zagrebu. Novost u ovogodišnjem Svjetskom prvenstvu u rallyju je sustav bodovanja. Umjesto dosadašnjeg: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1, koristi se novi princip: 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1 za plasman na završetku subotnjeg dijela natjecanja. Ako posada ne završi cijelu rutu relija neće osvojiti bodove koji će biti dodijeljeni idućoj posadi u plasmanu. Uvedeno je i zasebno bodovanje za nedjeljne brzinske ispite za najbržih sedam posada: 7-6-5-4-3-2-1. Bodovi na Wolf Power Stageu i dalje se dodjeljuju za najbržih pet vozača po sustavu 5-4-3-2-1. Tako se izbjegava uobičajena praksa vozača koji su nedjeljne brzince znali voziti u sporijem tempu čuvajući automobil i gume samo za Power Stage, a što će zasigurno doprinijeti dodatnoj atraktivnosti prvenstva i pojedinih natjecanja.

-Nema sumnje kako će ovogodišnji WRC Croatia Rally biti najveći, ali svakako i najuzbudljiviji do sada. Za titulu najboljih na brzinskim ispitima Croatia Rallyja natječu se trenutno najveći – Neuville, Evans, Ogier, Tanak, Katsuta, Fourmaux... To su vozači i posade kod kojih ćemo razlike u finalnom vremenu mjeriti u desetinkama i koji će publiku držati napetom od prvog do posljednjeg zavoja. Svi oni imaju isti zadatak - što uspješnije odgovoriti na izazove koje pred njih stavljaju naši brzinski ispiti za koje i WRC kao i svi vozači kažu kako su jedni od najzahtjevnijih ali i najuzbudljivijih od svih ispita na WRC natjecanjima diljem svijeta, najavio je Daniel Šaškin, predsjednik Organizacijskog odbora WRC Croatia Rallyja.