Prvi Karlovački

Plenković: Desetljeće koje je pred nama bit će vrijeme ulaganja u željezničku infrastrukturu

Autor: Branko Obradović

28.07.2022

Karlovac

Gradonačelnik Damir Mandić istaknuo je da je ovo projekt koji će sigurno Karlovcu donijeti razvojni skok

Svečanost potpisivanja ugovora za izvođenje radova na projektu “Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac” održana je danas u karlovačkoj Gradskoj vijećnici. Projekt vrijedan dvije milijarde i 721 milijun kuna sufinancira Europska unija preko Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Ugovore je potpisala HŽ infrastruktura s konzorcijem STRABAG AG, STRABAG d.o.o. i STRABAG Rail a.s. i tvrtkom AŽD Praha s.r.o. Pružna dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac duljine 44 kilometra nalazi se na željezničkoj pruzi Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka, na trasi nizinske pruge, a njezina rekonstrukcija i nadogradnja drugoga kolosijeka u konačnici će utjecati na konkurentnost luke Rijeka poboljšanjem njezine povezanosti s tržištima srednje Europe. U ime HŽ Infrastrukture ugovor je potpisao predsjednik Uprave Ivan Kršić,

-Današnjim potpisom ugovora svjedočimo još jednom od velikih dana koji nadilazi važnost same željeznice s obzirom na to da osnažuje ne samo lokalnu zajednicu već i Hrvatsku kao članicu Europske unije. Ugovori za radove na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac u vrijednosti gotovo dvije milijarde kuna označavaju nastavak naših aktivnosti na nizinskoj pruzi, čija je izgradnja jedan od strateških ciljeva kako HŽ Infrastrukture tako i resornog ministarstva te Vlade Republike Hrvatske. Ovim projektom nastavljamo zacrtane planove modernizacije željezničke mreže na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora i započinjemo s modernizacijom željezničke infrastrukture od Zagreba prema Rijeci, kazao je Ivan Kršić.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je da je nakon dužeg vremena došao dan potpisivanja ovih ugovora.

-Aktivna ulaganja na Mediteranskom koridoru, s danas potpisanim ugovorima, iznose oko 800 milijuna eura i, ono što je važno, današnjim potpisivanjem krećemo prema Rijeci. Ove godine otvorit ćemo i moderniziranu i elektrificiranu dionicu Zaprešić – Zabok i obnovljenu dionicu Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor te raspisati natječaj za radove na dionici željezničke pruge Dugo Selo – Novska na bivšem X. koridoru, prema Istoku zemlje. Ulaganja će biti i u druge vidove prometa, ali će u sljedećih desetak godina najviše ulaganja biti u željeznicu. To je desetljeće željeznice. Želimo da Hrvatska, kao što ima moderno izgrađene autoceste, ima i željeznički sustav i infrastrukturu na zavidnoj razini. Planirana ulaganja do 2030. godine iznose 3,5 milijarde eura, rekao je Butković.

Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković rekao je da je u proteklim godinama puno uloženo u prometnu infrastrukturu.

-Kao država proteklih godina izrazito puno smo uložili u prometnu infrastrukturu, a desetljeće koje je pred nama bit će vrijeme ulaganja u željezničku infrastrukturu. Činjenica da se ovaj projekt većim dijelom sufinancira iz europskih sredstava govori koliko je važno biti dio Europske unije. Željeznički promet je diljem svijeta jedan od najsigurnijih i najbržih prometnih modaliteta i važno je da budemo u sklopu europskih željezničkih mreža. Potpisom današnjih ugovora dajemo izniman doprinos izgradnji pruge od Zagreba do Rijeke, vrlo važne dionice za Hrvatsku kao prometno čvorište s posebnim naglaskom na luku Rijeka. Što nam je bolja i kvalitetnija prometna infrastruktura – to će naš gospodarski razvoj i pulsiranje hrvatske ekonomije biti još bolji, istaknuo je Plenković.

Karlovački gradonačelnik Damir Mandić bio je posebno zadovoljan potpisivanjem ugovora jer je to izuzetno važan projekt za Karlovac.

-Ja samo mogu izraziti zadovoljstvo za potpisivanje ugovora u gradu Karlovcu gdje se u zadnje vrijeme provode projekti o kojima smo mi desetljećima promišljali i nadali im se. Tu prije svega mislim na obranu od poplava i na obilaznicu Turnja, ali ovo je projekt koji će sigurno Karlovcu donijeti razvojni skok. Naravno da je ovo nacionalni projekt, dio nizinske pruge, a što se tiče nas u Karlovcu definitivno s drugim kolosijekom naš grad će dobiti jednu novu dimenziju. Ono što nama otvara jednu mogućnost, a to je integracijski javni prijevoz, spoj javnog gradskog prijevoza i drugog kolosijeka. Tako da zaista kroz dvije, tri godine Karlovac će biti još poželjniji za život, nego što je sada, rekao je Damir Mandić.

Županica Martina Furdek Hajdin izrazila je na konferenciji za novinare zadovoljstvo zbog potpisivanja ugovora, ali je upoznala predstavnike medija sa sastankom koji je s premijerom Plenkovićem održan u Karlovačkoj županiji.

-Uoči ovog svečanog potpisivanja održali smo jedan kratak sastanak u Karlovačkoj županiji, na kojem smo izvijestili predsjednika Vlade o situaciji koja se dogodila u našoj županiji uslijed nevremena. Možemo reći da je prostor koji je pogodilo nevrijeme veličine 120 kvadratnih kilometara. Pokazala se jedna sinergija Službe civilne zaštite i našeg vatrogastva. Imam potrebu zahvaliti se svim žurnim službama, našim vatrogascima, što profesionalnim, što dobrovoljnim, zahvala i onima koji su iz drugih županija priskočili u pomoć. Sve zajedno bilo je oko 400 dojava, a oštećeno je 200 objekata. Ono što mogu najaviti je da šteta koja se utvrđuje neće biti ona koja stvara uvjete da se proglasi prirodna nepogoda. Međutim, štete koje su nastale sami vlasnici saniraju uz pomoć vatrogasaca i materijala koji su potrebni za pokrivanje krovova. Šteta je nastala i na vodovima električne energije i na prometnicama uslijed urušavanja stabala, no sve su prometnice osposobljene za promet, istaknula je Martina Furdek Hajdin.