Hrvatski filmski savez

Panel rasprava Filmska pismenost u školama - Kako dovesti mlade u kina?

VIŠE IZ RUBRIKE

Simpozij European Film Factoryja

Svi panelisti su istaknuli važnost nastavnika entuzijasta koji unatoč svim preprekama u svoj nastavni proces uspješno uključuju nastavu filmske umjetnosti

Panel rasprava Filmska pismenost u školama – Od filmske pismenosti do razvoja publike: Kako dovesti mlade u kina održana je jučer u Karlovcu, u novoobnovljenom Kinu Edison u sklopu simpozija European Film Factoryja, a u okviru programa 28. Filmske revije mladeži i 16. Four River Film Festivala u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza i Kinokluba Karlovac.

Svrha panel rasprave bila je identificirati ključne uloge i stanje filmske pismenosti u Europi te naglasiti važnost filmskog obrazovanja, doprinoseći razvoju publike diljem Europe.

Program European Film Factory – EFF pokrenuli su 2019. Institut français, ARTE Education i European Schoolnet, uz potporu potprograma MEDIA programa Kreativna Europa.

EFF predstavlja inovativan i praktičan pristup promicanju filmske pismenosti u Europi i izvan njezinih granica. Ovaj program omogućuje učenicima/studentima od 11 do 25 godina, kao i nastavnicima i kulturnim posrednicima koji rade s mladom publikom iz svih zemalja Europe, besplatni pristup katalogu europskih filmova od 1954. do 2014. godine, kao i pristup novijim europskim kratkim filmovima, uz pedagoška pomagala.

U suradnji s Hrvatskim filmskim savezom i Kinoklubom Karlovac, European Film Factory organizirao je simpozij koji se održava u Karlovcu od 13. do 15. rujna, tijekom 16. Four River Film Festivala, međunarodnog festivala posvećenog srednjoškolskom filmu koji povezuje mlade ljude i nastavnike iz različitih europskih zemalja. Ovakvo okruženje čini Four River Film Festival izuzetno prikladnom platformom za bavljenje temama filmske pismenosti i mlade publike u Europi, što je glavni fokus EFF-a.

U raspravi su sudjelovali stručnjaci iz Hrvatske: Maja Vukić, pomoćnica ravnatelja Hrvatskog audiovizualnog centra, Martina Petrović, rukovoditeljica Desk Kreativne Europe – Ured MEDIA te Tatjana Aćimović, tajnica Hrvatskog filmskog saveza, kao i cijenjeni međunarodni panelisti koji su podijelili svoja iskustva i inicijative vezane uz filmsko obrazovanje: Clémentine Charlemaine iz Francuske iz udruge Cinema pour tous i dopredsjednica organizacije Collectif 50/50, Mikk Granström iz Estonije, direktor Tallinn Black Nights Film Festivala i direktor programa Dječjeg festivala Just Film i Marion Czarny iz Francuske iz FIPADOC Campusa - međunarodnog festivala dokumentarnog filma. Panel je moderirao filmski kritičar, novinar i profesor Boško Picula.

Zaključeno je kako zemlje Europske unije imaju vrlo slične probleme u uvođenju filmske edukacije u sustav obrazovanja te da ovakvi konstruktivni susreti i dijalozi među stručnjacima trebaju biti češći. Naravno, svi su panelisti istaknuli važnost nastavnika entuzijasta koji unatoč svim preprekama u svoj nastavni proces uspješno uključuju nastavu filmske umjetnosti.

U sklopu simpozija održan je masterclass sa Florinom Șerbanom, dobitnikom Srebrnog medvjeda u Berlinu 2010. Za film "If I Want to Whistle, I Whistle" koji je pogledan Kinu Edison i online na platformi European Film Factory.

Također, održana je radionica s temom Rodne raznolikosti i inkluzivnosti na ekranu i izvan njega na primjeru filma Lopoči i Billy Elliot. Cilj je radionice nastavnicima pokazati načine razgovora o reprezentaciji raznolikosti i inkluzivnosti u filmovima, posebno kroz dva spomenuta filma te izoštriti naš pogled na rodne stereotipe.

Radionicu je vodila Clémentine Charlemaine iz Francuske iz udruge Cinema pour tous, dopredsjednica organizacije Collectif 50/50 koja se zalaže za promicanje jednakosti, raznolikosti i ravnopravnosti spolova u filmskoj industriji.

 

Danas nas očekuje projekcija Young Europeans Take to the Screen/Mladi Europljani na velikom ekranu, program europskih kratkih filmova iz Irske, Francuske, Nizozemske, Bugarske, Italije i Poljske; impresivan kolaž odrastanja europskih adolescenata izdiže mlade glasove koji zahtijevaju da ih se čuje.