Projekt je ukupno vrijedan gotovo 6,1 milijuna kuna od čega je sredstvima Europske unije sufinancirano nešto manje od tri milijuna i 470 tisuća kuna
Ozalj: Gradski projekt osigurao bolju prometnu povezanost poduzetničke zone s državnom cestom
VIŠE IZ RUBRIKE
U Ozlju je završena druga faza projekta Unapređenje infrastrukture poduzetničke zone Lug Ozalj. Projekt je ukupno vrijedan gotovo 6,1 milijuna kuna od čega je sredstvima Europske unije sufinancirano nešto manje od tri milijuna i 470 tisuća kuna i to iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Prijavitelj projekta je Grad Ozalj.
-U ovoj fazi završen je željezničko-cestovni prijelaz koji spaja zonu malog gospodarstva sa zonom velikog gospodarstva. Unutar projekta su dvije cjeline, jedna je prometnica radnog naslova Faza 2 prometnice u industrijskoj zoni, a drugi dio je željezničko-cestovni prijelaz. Time će se ubrzati i pojednostaviti ulaz gospodarskim subjektima u zonu, jer će se konačno spojiti zone malog i velikog gospodarstva, a također ćemo izbjeći teretni promet kroz centar grada i uz Etno-selo, istaknula je gradonačelnica Gordana Lipšinić.
Cestu je gradila tvrtka Arkada iz Duge Rese, a željezničko-cestovni pješački prijelaz tvrtka Pružne građevine iz Zagreba. Radovi su započeti u siječnju, a završeni su u rujnu 2020., u listopadu je ishođena uporabna dozvola za cestu. Napravljen je i interni tehnički pregled prijelaza preko pruge. To je završeno krajem 2020. godine, prijelaz mora preuzeti HŽ Infrastruktura i očekuje se da Agencija za sigurnost željezničkog prometa da zadnju dozvolu da se prijelaz otvori za promet.
Gradnja ovog pružnog prijelaza jedinstvena je u Hrvatskoj, pojasnila je još gradonačelnica.
-Koliko nam je poznato, a tako su nam i u HŽ-u rekli, ovo je prvi primjer u Hrvatskoj da željezničku infrastrukturu gradi lokalna zajednica. Dakle ovdje je investitor Grad Ozalj. To nam je donekle kompliciralo projekt, ali naravno da smo ušli u financiranje preko EU natječaja jer je izuzetno važno za razvoj ozaljskog gospodarstva.
Završena Faza 2 projekta cjelovite prometnice u poslovnoj zoni najzahtjevnija je što je i razlog da se krenulo s radovima „iz sredine“. Sad slijedi izgradnja Faze 1, a to je dio prometnice koji spaja Tršku cestu i netom završenu Fazu 2.
-U ovoj godini imamo već predviđena sredstva u našem proračunu i planiranu investiciju te ćemo napraviti Fazu 1 ceste. To je dio Trške ceste do Reciklažnog dvorišta na upravo završenu cestu, a treća faza je ulazak u dubinu poslovne zone. Za tu završnu fazu sad rješavamo imovinskopravne odnose prema lokacijskoj dozvoli, napomenula je Lipšinić.
Kad se kretalo u ovaj projekt Grad je morao u kratkom roku završiti vrlo opsežan posao kazala je gradonačelnica.
-Trebalo je na vrijeme se javiti na natječaj, to je značilo u tri mjeseca napraviti kompletnu projektnu dokumentaciju i prilagoditi prostorno-plansku dokumentaciju, odnosno izmjene prostornog plana. Tu je, naime, nekad bio planiran nadvožnjak, što je neprimjenjivo u prostoru i nemoguće financirati. Zato smo morali prilagoditi prostorni plan da prijelaz preko pruge bude u razini s cestom.
Sve to ne bi bilo moguće u tom roku da Grad nije naišao na veliku susretljivost kod rješavanja imovinskopravnih odnosa. Lipšinić se nada da će tako biti i kod daljnjih faza radova.
-Kad smo kretali u cijelu priču ciljevi su bili povećanje intenziteta raspoložive površine Zone. Naime, zona velikog gospodarstva je djelomično popunjena i tamo djeluju Flammifer i Ilsad, Komunalno poduzeće i Azelia s Reciklažnim dvorištem kao gradske tvrtke, a jedna velika površina je još uvijek slobodna. Drugi cilj bio je porast broja novih poduzeća koja će aktivno poslovati uključivo s povećanim brojem zaposlenih i treći cilj je povećanje opremljenosti i izgrađenosti fizičke infrastrukture u Poduzetničkoj zoni, dodala je Gordana Lipšinić kao i da je sad poduzetnicima iz obje zone omogućeno da u nekoliko minuta izađu na državnu cestu.
Foto: Dinko Neskusil