Istraživali važnost stabala u ciklusu ugljika i predstavili važnost urbanog pokrova lokalnoj zajednici

OŠ Dubovac osvojila glavnu nagradu na natječaju “ekoLucija 101” za najbolji ekološki projekt

VIŠE IZ RUBRIKE

Na Dan planeta Zemlje,  22. travnja, otvoren je natječaj za najbolje eko-projekte osnovnih i srednjih škola provedenima u prošloj školskoj godini. Projekt ekoLucija 101 provodi portal srednja.hr. Zlatni partner projekta je Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu (FER). Srebrni partner je Regionalna energetsko-klimatska agencija Sjeverozapadne Hrvatske (REGEA). Partneri projekta su Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj i Stemi.

Od ukupno 72 prijavljena projekta, proglašeni su najbolji eko-projekti osnovnih i srednjih škola u sljedećim kategorijama: zdrava prehrana, školski vrtovirecikliranje i odvajanje otpada te edukacija učenika. Također, odabrane su i dvije škole, jedna osnovna i jedna srednja, koje su ukupne pobjednice natječaja.

Škole pobjednice po kategorijama dobit će posebna priznanja za ekoLucionare godine. Osnovna škola koja je pobjednica u ukupnom poretku dobit će Hexapod robot tvrtke Stemi, dok će pobjednici u kategoriji srednjih škola na put u Strasbourg i posjet Europskom parlamentu.

Pobjednička osnovna škola u ukupnom poretku Osnovna škola Dubovac koja dobiva nagradu  Hexapod robot tvrtke Stemi. Cilj njihovog projekta bio je istražiti važnost stabala u ciklusu ugljika i predstaviti važnost urbanog pokrova lokalnoj zajednici. Učenici su na terenu napravili biometrijska mjerenja mjernim alatima i aplikacijom GLOBE Observer na 190 stabala u karlovačkoj promenadi te su izračunali približnu starost stabala. Rezultati su pokazali da je promenada veliko skladište ugljika, a osobito su važna stara stabla. U godinama klimatskih promjena, skladištenje ugljika smanjuje količinu CO2 koji doprinosi efektu staklenika. Izmjerene vrijednosti visine stabala, opseg i fotografije stabala unesene su putem aplikacije GLOBE Observer u bazu podataka GLOBE programa, a kasnije i analizirane, opisali su nam iz škole. Na istraživačkom projektu učenici su surađivali sa znanstvenikom Brianom Campbellom iz NASA-e koji je učenike poučio kako čitati baze podataka satelita te je objasnio učenicima da su njihova terenska istraživanja pokrova jako važna jer sateliti još uvijek ne mogu snimiti sve pokrove na Zemlji. Mentorice učenicima na ovom istraživačkom projektu su bile Snježana Marković-Zoraja, profesorica kemije i biologije i Kristina Fratrović, profesorica matematike i informatike.

Autori teksta: 

Snježana Marković-Zoraja, profesorica kemije i biologije i Kristina Fratrović, profesorica matematike i informatike