Blistava i obećavajuća budućnost uz online nastavu

Online studiranje studentima izvrsno, za roditelje "relax" za novčanik

VIŠE IZ RUBRIKE

    Kako je od 16. ožujka obustavljena sva nastava u obrazovnim institucijama u Hrvatskoj zbog zaustavljanja epidemije koronavirusa, održavanje nastave prebačeno je u online domenu pa nas je zanimalo kako su se snašli studenti i profesori u novim prilika i okolnostima. Odgovore nam je dao Filip, student prve godine Ekonomskog fakulteta, Sveučilišta u Zagrebu.

    Na pitanje kako mu je u ovim novonastalim okolnostima studirati i kakav mu je kontakt s profesorima odmah je bez puno razmišljanja oduševljeno odgovori da je sve odlično organizirano, da je super i da je prezadovoljan.

    Kako su u posljednjih mjesec dana svi fakulteti u Hrvatskoj zatvoreni i za sve studente je organizirana online nastava zanimalo nas je kako taj dio funkcionira.

    Filip se je i za taj segment pozitivno izrazio, iako je napomenuo da je sad očitije, nego ikad prije da se starije generacije profesora slabije služe modernom tehnologijom za razliku od mlađih profesora s kojima je zadovoljstvo raditi i komunicirati.

    -U predavanjima se najviše služimo platformom Google Classroom, gdje nam se objavljuju zadaci, zadaće i sve što trebamo rješavati. Najvažnija činjenica tijekom online predavanja je ta što su nam svi profesori cijelo vrijeme dostupni i što na svako naše pitanje odgovore odmah ili u razumnom roku.

    -Kolokvije pišemo preko Google Formsa, čime smo svi isto tako prezadovoljni, nema nikakvih problema, barem do sada nije bilo. Mreža podržava besprijekorno sve korisnike, a u Google „meetsu“ od nedavno imamo i video predavanja koja su pun pogodak jer svima nam je lakše koncentrirati se iz tišine i mira vlastite radne sobe, pa se i gradivo kvalitenije i efikasnije svladava, kaže Filip.

    Online studiranje studentima izvrsno, za roditelje "relax" za novčanik

    -Da me danas netko pita bih li potpisao da se i u budućnosti nastava, predavanja na fakultetima odvija kao ovih par zadnjih tjedana, bez razmišljanja bih pristao, kao i mojih 120 kolega. Iako je povod ovako organiziranog studiranja zaustavljanje epidemije izlječive bolesti, mislim da bi trebalo razmisliti o uvođenju online studiranja na sva viša i visoka učilišta, kao što to samo pojedini fakulteti u Hrvatskoj prakticiraju, jer je korist obostrana.  Nama studentima, ali i našim roditeljima bio bi to značajni „relax“ za novčanik, ne bi trošili za putovanje, smještaj i prehranu. Bila bi to i velika ušteda vremena jer vrijeme koje provedemo u javnom prijevozu prilikom odlaska ili dolaska do fakulteta mogli bi efikasnije provesti u učenju, a najvažnije od svega je to, što bi nam učenje bilo puno ugodnije i jednostavnije jer bi imali odmah nakon predavanja mogućnost nastaviti učiti, ali i tražiti odgovore te proširivati spoznaje o zadanoj temi.

    Druženje se s kolegama nastavilo u virtualnom svijetu

    -Iako nisam fizički u kontaktu sa svojim kolegama s faksa ne nedostaju mi toliko jer se svakodnevno čujemo, ali i virtualno vidimo, sada još i brže. Zajedno učimo, rješavamo zadaće i pomažemo jedni drugima. Ono što mi nedostaje je nemogućnost izlaska kad se meni to prohtje i kuda mi se prohtje. Iako smo trenutno svi prezauzeti učenjem i polaganjem kolokvija, nadam se da će i ova „ograničenost“ jednog dana prestati i da ćemo dobiti vrijeme i sve propušteno nadoknaditi.

    Filip je oduševljen i načinom organizacije i kontrole provjere znanja prilikom pisanja kolokvija i polaganja ispita.

    -Konkretno prije par dana polagali smo kolokvij i profesor je to tako dobro organizirao da smo imali taman toliko vremena da pročitamo zadatke i u predviđenom roku na njih odgovorimo, a da ne stignemo rješenje tražiti po Googleu ili se međusobno dogovarati. Kontrola je dvostruka jer i profesori imaju programe (Google Fonts) koji kontroliraju sve naše aktivnosti i čim napravimo nešto „sumnjivo“ odmah nas zovu na mobitel, nakon čega slijedi usmena provjera, zaključuje Filip.

    Po svemu što smo čuli, vrijeme je da „mudre“ glave koje odlučuju o obrazovnom sustavu i pripremi generacija za budućnost, koja, a svi nas u to uvjeravaju, više nikad neće biti ista ili barem slična onakvoj kakvu smo zamišljali i planirali, poslušaju sadašnje studente, srednjoškolce i osnovnoškolce koji im „iz prve“ ruke mogu svjedočiti o dobrobiti primjene digitalizacije i njezinom implementiranju, ako baš ne u sve sustave društva, onda u obrazovne ustanove obavezno.

    Sve studije resornog ministarstva i brojna istraživanja govore da je online nastava, iako nije bio eksperiment, nego potreba, u potpunosti uspio i zaživio za nešto manje od mjesec dana, čime se je u potpunosti zagovarateljima istog dao dobar vjetar u leđa da završe započeto, a protivnicima na najbolji mogući način izbio sve protuargumente.

    Vjerujemo da je i ovaj kratki razgovor sa brucošem Filipom mali doprinos i podrška svima koji u našem društvu žele stvoriti i odgojiti samostalne i pametne ljude koji pripadaju globalnom svijetu, jer ako nećemo slušati razmišljanja mladih, bojim se da na kraju više nećemo imati koga čuti. (rb)

    Foto:ilustracije