Želimo kroz tu metodologiju pomoći svim poduzećima, svim OPG-ovima i organizacijama koje žele svoje poslovanje transformirati u održivo poslovanje koje brine o okolišu, o zaposlenicima i doprinosi općem dobru, istaknula je Vera Đoka

Održana radionica „Osnove mjerenja društvenog utjecaja”

VIŠE IZ RUBRIKE

    Radionica „Osnove mjerenja društvenog utjecaja”-nefinancijsko izvještavanje održana je danas u prostoru Veleučilišta u Karlovcu.

    Vera Gjokaj iz Zadruge za etično financiranje iz Zagreba predstavila je navedeni projekt koji je vezan za mjerenje društvenog utjecaja i koji pokazuje kako se uz solidarnu ekonomiju i drugačiji način organiziranja ekonomskog sustava može pridonijeti poboljšanju kvalitete života ljudi.

    -Za to postoje različite metode i alati, a jedan od alata je ekonomija za opće dobro koji naša zadruga u RH promovira i mi želimo kroz tu metodologiju pomoći svim poduzećima, svim OPG-ovima i organizacijama koje žele svoje poslovanje transformirati u održivo poslovanje koje brine o okolišu, o zaposlenicima i doprinosi općem dobru, istaknula je Gjokaj.

    Na radionici je polaznicima objasnila koji su osnovni koraci i na koji način se to može primjenjivati u praksi i koristiti za poduzeće.

    -Važno je istaknuti da su već danas po Zakonu o računovodstvu sve tvrtke koje imaju više od 500 zaposlenika dužne raditi nefinancijsko izvještavanje, odnosno  trebaju na kraju godine uz financijske izvještaje pokazati i na koji način oni doprinose općem dobru i to se radi kroz tu metodologiju mjerenja nefinancijskog učinka. Na razini Europske unije radi se na direktivi koja će regulirati tu metodologiju i koja će onda postati i obaveza za sva druga poduzeća i to je usklađeno s ciljevima održivog razvoja u smislu da poduzeća koja posluju na tržištu će osim što mjere svoje financijske rezultate, morati mjeriti i utjecaj na društvo, na okoliš, na koji način upravljaju, na koji način koriste svoje resurse i sve to treba biti doprinos općem dobru. Na taj način će se moći razlikovati tvrtke koje su odgovorne i koje rade održivu ekonomiju od onih koje to nisu i ne rade. U tom pogledu bi se trebalo sustavno raditi i na promjeni uvjeta za takva poduzeća u smislu poreznih olakšica i na način da se na lokalnim razinama donose takve politike koje će poticati transformaciju poduzeća u održiva poduzeća koja će brinuti o svojim zaposlenicima, okolišu i imati demokratsko upravljanje. Uz to što se doprinosi općem dobru, na taj način poduzeća mogu postati više vidljiva i mogu kroz objavu tih izvještaja biti odgovorna. Kupci su danas sve više zahtjevni i žele znati odakle dolaze proizvodi koje kupuju, na koji način su proizvedeni, koliko su plaćeni ljudi koji proizvode te proizvode i slično, zaključila je Gjokaj.

    Radionica je bila besplatna za sve sudionike, a održana je u sklopu projekta "eECONOMIJA" kojeg Zadruga za etično financiranje i Zelena mreža aktivističkih grupa provode uz podršku Europskog socijalnog fonda. Projekt eECONOMIJA ima za cilj na tržištu ponuditi uslugu mjerenja i praćenja društvenog utjecaja putem postojeće metodologije Economy for the Common Good (ECG).

    Foto: (sl)