Pokušali smo sve staviti na dnevni red i odgovoriti na bezbroj upita, nadam se da smo u jednom dijelu to uspjeli i odraditi, poručio predsjednik Vijeća Matija Furač

Odrađen posljednji Aktualni sat sadašnjeg saziva karlovačkog Gradskog vijeća

VIŠE IZ RUBRIKE

    Karlovačko Gradsko vijeće danas odrađuje posljednju sjednicu u sadašnjem sazivu, a na njoj će biti raspravljeno čak 60 točaka dnevnog reda. Uobičajeno, sjednica koje se održava online, počela je Aktualnim satom u kojem je sudjelovalo samo šest od 21 prisutnog vijećnika. Izdvojili smo neka pitanja i odgovore. Tako je HDZ-ovog Zorana Vučinića  zanimalo najnovije stanje vezano uz Naselje Marka Marulića te dali se predviđena sredstva namijenjena za taj projekt mogu prebaciti Gradskoj četvrti Rakovac. Odgovarajući mu gradonačelnik Damir Mandić je rekao:

    -U posljednja dva tjedna imali smo intenzivnu raspravu s predstavnicima stanara Naselja Marka Marulića, odradili smo i jednu vrstu zbora građana u gradskoj vijećnici sukladno epidemiološkim mjerama. Prva faza ovog projekta je odrađena 2015. i  2016. godine, mi smo ga samo nastavili i smatrali smo da su sva pitanja tada uglavnom bila riješena. U konačnici građevinska dozvola je i dobivena na osnovu mišljenja svih javno pravnih tijela te zainteresirane javnosti, ali naš propust je što je ipak prošao neki vremenski rok, trebali smo to možda dodatno prokomentirati sa stanovnicima. Prije ovoga sastanka, gradske službe su odradile niz sastanaka sa građanima koji su imali pitanja, odnosno koji su upozoravali na neke probleme po njihovu mišljenju. Iz peticije koju smo dobili, vidljivo je da je bilo nekih nejasnoća. Dogovorili smo se da će svi predstavnici suvlasnika u obuhvatu projekta ponovno odraditi sastanke sa svojim suvlasnicima i prokomentirati cijelu priču. Jučer smo i dobili mišljenja suvlasnika iz kojih je vidljivo da je većina njih za provedbu projekta kao je on predviđen. U rebalansu nećemo micati tu poziciju i nastavljamo sa svim aktivnostima koje smo predvidjeli. Vjerujem da su neke nejasnoće pojašnjene; jedno su naše ideje i želje, a drugo su neka zakonska ograničenja koja baš i ne možemo  mijenjati, pogotovo što se tiče sigurnosti i uvjeta koji se izdaju, a vezani su uz širinu ceste, prometovanje, nogostupe i sve ostalo. Što se tiče Rakovca, to smo već komunicirali. Osigurali smo novce i za parkiralište ispred Gimnazije tako da neće biti zakinuti ni na Rakovcu.

    Vijećnik Živog zida Filip Jarnević pitao je postoje li planovi da se ponovno pokrene projekt kojim bi se napravio novi most Hrnetić  - Velika Jelsa. Interesiralo ga je i što je sa zemljištem kod Pothodnika, cestom u Ulici Novi Novaki koja je po njegovu mišljenju u dosta lošem stanju te o obnavljanju Puta u Velikoj Jelsi.

    -Što se tiče mosta, na početku mandata smo doista krenuli u taj projekt na tragu podataka koje smo u tom trenutku imali. Most koji je sada tamo, do prije dvije godine bio je most kojim se prolazilo na vlastitu odgovornost. Iako se govorilo o dokumentaciji koja postoji oko izgradnje tog mosta, tek smo ju naknadno uspjeli cjelokupnu prikupiti te su odrađena geodetska istraživanja. Naše pretpostavke da će se moći iskoristiti postojeće babice, nažalost pokazale su se netočnim. To je naravno za sobom povuklo puno veća ulaganja što se tiče same izgradnje mosta i mi smo se u tom trenutku odlučili za sanaciju postojećeg mosta. Odradili smo to uz pomoć Hrvatske vojske i ovaj most ima certifikat za puno veću težinu od one koja je dopuštena za korištenje. Inače, GUP-om je predviđena cesta i most na ovom mjestu, nešto niže. No, o tome će se morati razgovarati i slažem se da taj dio grada ima svoj potencijal i izgledno je da će u jednom trenutku tamo trebati još jedan most. Ponavljam od naše ideje smo odustali onog trenutka kada smo vidjeli da financijska sredstva koja su potrebna za novi most i ono što smo predvidjeli nije bilo dovoljno te da je to bilo pet-šest puta skuplje, odgovorio je gradonačelnik te nastavio.

    -Kao što je poznato Aglomeracija ide od Drežnika prema Hrnetiću pa na Ilovac tako da će sve ceste koje su vezane uz navedeni dio doći na red za uređenje nakon što završi Aglomeracija. Nema smisla da kopamo dva puta.

    Što se pak tiče zemljišta u Nazorovoj ulici, Grad je sa svoje strane jedno vrijeme bio aktivno uključen u taj projekt budući je to tražio investitor.

    -Činjenica je da je Grad Karlovac sa svoje strane inzistirao na jednom urbanističkom planu uređenja cijelog tog prostora koji je morao akceptirati i parkirna mjesta jer nam je bilo  neprihvatljivo da objekt koji bi bio u Nazorovoj  ulici na neki način parkiranje veže uz postojeća parkirna mjesta te smo inzistirali da projekt mora uključivati vlastita parkirna mjesta. To je samo jedan od razloga na koje investitor do danas nije pozitivno odgovorio i polovicom prošle godine ta komunikacija je zamrla od strane samog investitora. Naš stav je jasan; to je zaista vrijedan prostor, prihvaćamo da je privatna parcela, ali isto tako ono što je u ovom trenutku posebno ključno za grad Karlovac, za tamošnje stanovnike i generalno za taj prostor, ne samo Nazorove nego i parkiralište koje je vezano uz tržnicu i McDonalds, odnosno Autobusni kolodvor, da taj projekt i ta građevina mora imati riješeno vlastito parkiranje. Naravno da je naš prijedlog bio da to bude podzemna garaža. Svoje uvjete smo postavili, investitor nam je rekao da su njemu neprihvatljivi, ali nismo odustali od razgovora. Na potezu je investitor, rekao je gradonačelnik.

    Gradska pročelnica Hermina Plemić je kazala da je Put na Velikoj Jelsi uvršten u plan  sanacije koji bi trebao početi tijekom proljetnih mjeseci.

    Jedno od pitanja Nezavisnog vijećnika Dubravka Golubića bilo je vezano uz nesvakidašnji događaj u našem gradu, rušenje skele na spoju Gajeve ulice i Banijanskog mosta. Tko je naručio postavljanje skele, čija je ona bila, tko ju je postavio, je li skela bila ispravna?

    Odgovor je dao zamjenik gradonačelnika Ivan Mrzljak.

    -Grad Karlovac je iz sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti, preko Karlovačke županije dobio 2,2 milijuna kuna za hitne intervencije na zgradama koje su pretrpjele oštećenja nakon potresa. U sklopu toga mi smo na 20 zgrada na području grada Karlovca stavili skele, s tim da smo prije toga upozorili vlasnike da oni to učine i da građane zaštite od ruševnih zgrada  što im je i obveza. Skela je stavljena i u Gajevoj ulici, prema Baniji. Postavila ju je tvrtka Izgradnja Marinković, na temelju ugovora Grada i te tvrtke, a temeljem članka 11. alineje 6 Pravilnika o provedbi postupka jednostavne nabave  za što smo dobili upute državne komisije za javnu nabavu o provođenju načina javne nabave kod postavljanja takvih skela, odnosno  kod interventnih radova nakon potresa. Postoji ugovor između tvrtke i  Grada i u njemu jasno stoje obveze izvođača radova. U ovom trenutku smo isto putem istog izvođača zatražili da zaštiti prolaznike, a prije toga smo dok se to nije dogodilo usmjerili promet na drugu stranu ceste gdje je postavljena skela. Naručili smo i dodatni elaborat koji će sagledati skelu uz te zgrade gdje je bila bivša skela i  onu na drugoj strani ceste jer smatramo da bi te dvije skele trebalo još dodatno učvrstiti, no o tome će više reći struka.

    SDP-ovu gradsku vijećnicu Dragicu Maloviću, između ostalog,  je interesiralo u kojoj su fazi radovi u Marmontovoj aleji, kada se očekuje njihov kraj te je li on realan. Ukoliko se radovi produže što će se poduzeti po tom pitanju, te kako će biti sanirane okolne ceste koje su uništene uslijed radova.

    -Svjestan sam da su nam ograničene manevarske sposobnosti. Mislim da nitko ne dovodi u pitanje potrebu projekta kao nužnog, ali moram priznati da radovi u ovom obimu i na ovaj način premašuju sposobnosti izvođača radova. Hrvatske ceste su ga izabrale te ćemo na predstojećim sastancima inzistirati na našim prijedlozima koje dajemo konstantno. Vjerujem da ćemo do kraja tjedna ili poslije Uskrsa imati konkretnije informacije. Ono što nas brine je to da se izvođač kontinuirano ne drži dogovorenog. Raskid ugovor s izvođačem ne možemo napraviti zato što ga nismo ni sklopili. Prema našim analizama i izračunima, uslijed rekonstrukcije D -6 pričinjena je šteta od oko  pet milijuna kuna na gradskim cestama, odgovorio je gradonačelnik Damir Mandić.

    Predsjednik Gradskog vijeća Matija Furač  na kraju Aktualnog sata posljednje sjednice u ovom sazivu je osvrćući se na rad u proteklom mandatu kazao.

    -Ukupno su održane 44 sjednice Gradskog vijeća i tri tematske na kojima smo obradili brojna komunalna i društvena pitanja. Smatram da smo ovaj  mandat odradili u korektnom odnosu. Posebno se zahvaljujem našim sugrađanima na brojnim javljanjima i upitima, ali i kritikama. Pokušali smo sve staviti na dnevni red i odgovoriti na bezbroj upita, nadam se da smo u jednom dijelu to uspjeli i odraditi,  zaključio je.