Prvi Karlovački

Od 29 sudskih postupaka Gradske toplane, 26 je već riješeno

17.01.2020

Karlovac

Vijeća za zaštitu potrošača javnih usluga za grad Karlovac raspravljalo o Gradskoj toplani

Na zahtjev predsjednice Udruge za zaštitu potrošača Grada Karlovca “Korana” Marine Novaković Matanić održana je jučer sjednica Vijeća za zaštitu potrošača javnih usluga za grad Karlovac. Novaković Matanić tražila je održavanje sjednice, jer je Gradska toplana izgubila još jedan sudski spor. Glavna točka sjednice bili su sudski sporovi Gradske toplane.

-Mi smo tražili da se raspravlja o sudskim procesima, koji se vode u Gradskoj toplani. Gradska toplana je rekla svoju stranu priče, ispred Grada Karlovca su rekli svoj stav, mi smo udruga potrošača i dalje ćemo inzistirati na tome da se ne pokreću novi procesi od strane Gradske toplane protiv građana. Apsurdna je situacija da Gradska toplana nema pravnika, što je direktor i sam priznao na sjednici Vijeća. To znači da se krajnji korisnik može isključiti samo u slučaju kada se dođe do pravomoćne presude i oni ga izbrišu kao krajnjeg kupca. Proteklih nekoliko mjeseci došlo je do situacije da taj pravnik ne postoji, i da nema tko odraditi taj posao i Gradska toplana je pokrenula nove postupke protiv građana automatizmom. To je zapravo jedan apsurd, mi na to ne možemo pristati, ne možemo pristati da se maltretiraju određeni građani zato što su se pokušali ili su se izdvojili iz toplinskog sustava. Za te određene građane, ja ću tražiti zaštitu od pučke pravobraniteljice zato što je jednostavno nakon prve pravomoćne presude trebalo odustati od tih postupaka, kazala je Marina Novaković Matanić.

Novaković Matanić kazala je da su cijene toplinskih usluga duplo manje u Zagrebu, nego u Karlovcu te da će Udruga za zaštitu potrošača Grada Karlovca “Korana” tražiti da se cijene izjednače u cijeloj Hrvatskoj. Nakon sjednice Vijeća za zaštitu potrošača javnih usluga za grad Karlovac izjavu je dala i predsjednica Vijeća zamjenica gradonačelnika Andreja Navijalić.

-Grad Karlovac nema obavezu na Vijeću za zaštitu potrošača raspravljati o ovoj temi, jer se ovdje ne radi o donošenju određenog akta Grada Karlovca na koje bi Vijeće trebalo dati svoje mišljenje. Sjednica je sazvana, jer smatramo da je opravdano da se o ovoj temi raspravi s predstavnicima potrošača u svrhu razumijevanja ove problematike. Čuli smo jedni druge, prenijeli smo informacije, ono što smo zaključili je da Gradska toplana broji oko osam tisuća korisnika, od kojih je 29 u nekom od sudskih postupaka, od kojih je 26 već riješeno. Dakle, radi se o vrlo malom broju korisnika. Također, ono što je bitno istaknuti da novac koji se troši na sudske postupke namiruje se od tržišnih djelatnosti kupca, koju Gradska toplana obavlja i upravo je definirano da se namjenski troši za naplatu potraživanja. Još jednom bi istaknula da je bitna stavka zaključak da se razmijene informacije, da imamo točne i pravodobne informacije o svemu što se događa, kako bi smo zaštitili krajnje korisnike naših javnih usluga. Isto tako jasno je zaključeno da Gradska toplana mora postupati u skladu sa svim zakonskim propisima, koji su u njenoj nadležnosti, rekla je Andreja Navijalić. (b.o.)