Obrazovanje na materinskom jeziku djece iz redova manjina provodi 9 škola u županiji
VIŠE IZ RUBRIKE

Pravo na obrazovanje na materinskom jeziku i pismu pripadnika nacionalnih manjina bila je tema sastanka kojeg je danas održao zamjenik županice Dejan Mihajlović. Sastanku su prisustvovali predstavnici Ministarstva znanosti i obrazovanja, ravnatelj Uprave za nacionalne manjine Nandor Čapo i načelnik Sektora za obrazovanje na jeziku i pismu nacionalnih manjina Milan Vukelić.
U ime Agencije za odgoj i obrazovanje nazočne su bile pomoćnica ravnateljice Đurđa Kulušić i viša savjetnica za srpsku nacionalnu manjinu Natalija Koprenica.
-Osnovno školovanje djece pripadnika narodnosti i nacionalnih zajednica na području Karlovačke županije ostvaruje se prema C MODELU školovanja, po kojem se nastava izvodi na hrvatskom jeziku uz dodatnih dva do pet školskih sati tjedno namijenjenih učenju (njegovanju) jezika i kulture nacionalnih manjina. Dodatna satnica u trajanju od pet školskih sati tjedno obuhvaća učenje jezika i književnosti nacionalne manjine, geografije, povijesti, glazbene i likovne umjetnosti, pojašnjavaju iz Županije.
Odluku o upisu učenika na neki od modela po nekom od jezika i pisma nacionalnih manjina donosi roditelj prilikom upisa ili prijepisa učenika u osnovnu ili srednju školu prema raspoloživoj ponudi na određenom području Republike Hrvatske. Raspoloživost ovisi o mreži škola. Koji će se od navedenih modela provoditi na određenom području ovisi o brojnosti, organiziranosti i potrebama pripadnika nacionalnih manjina.
U Karlovačkoj županiji sljedeće škole provode dodatnu nastavu za djecu iz redova nacionalnih manjina; OŠ „Braća Seljan“ za albanski jezik i kulturu, OŠ Cetingrad bosanski jezik i kultura, osnovne škole Skakavac, Turanj, Katarine Zrinski Krnjak, Vojnić, područne škole OŠ Ivane Brlić Mažuranić, u Drežnici i Jasenku, zatim u Prvoj OŠ Ogulin i PŠ Hreljin te u OŠ Plaški provodi se dodatna nastava srpskog jezika i kulture.
-Predstavljene su specifičnosti i različitosti obrazovanja na jeziku i pismu nacionalnih manjina, izloženi su problemi s kojima se susreću i provoditelji programa i nadzor. Donošenjem novih kurikuluma i angažmanu Agencije i Ministarstva učinjen je značajan pomak u poboljšavanju kvalitete nastave na jeziku i pismu nacionalnih manjina. Iako Karlovačka županija kontinuirano radi na uspostavljaju potrebnih preduvjeta za rad škola radi što kvalitetnijeg izvođenja i modernizacije nastavnog procesa i prati prioritetne potrebe kako bi sva naša djeca učila u zdravom, poticajnom i kreativnom okruženju, spremna je saslušati prijedloge škola za poboljšanje i napredak, stoji u priopćenju.