Razgovor: direktor Inkasatora, Matija Furač
Obnovili smo 18 ulaza, na 17 zgrada smo obnovili krovišta, radimo na ugradnji novih dizala
VIŠE IZ RUBRIKE
Novi način dostave računa, energetske obnove zgrada i što donosi novi Zakon o upravljanju I održavanju zgrada neke su od tema o kojima smo razgovarali s direktorom tvrtke Inkasator, Matijom Furačem. On je bio gost u emisiji Aktualno na našem radiju.
Što se dogodilo sa računima Inkasatora?
- Odlučili smo se na novu sigurniju i bržu dostavu računa, a to je preko maila i aplikacije Keks pay, no građani koji ne žele tu opciju i dalje mogu plaćati starim načinom, putem pošte. Pozivam građane da što više koriste novi način plaćanje jer je po njih jednostavnije. Također moram napomenuti da su sa prvim listopadom reklamacije preseljene na blagajnu, tako da se građani tamo mogu obratiti sa potencijalnim problemima koje imaju.
U tijeku je energetska obnova mnogo zgrada u našem gradu. Sa koliko od tih zgrada upravlja Inkasator?
- Najveći smo upravitelj u gradu Karlovcu, upravljamo sa preko 620 ulaza. Što se tiče energetske obnove, završili smo sa dvije zgrade sa sredstvima Europske unije. Završen je i neboder na Rakovcu, te je pri kraju neboder u Marina Držića 5. Započeli su radovi u Domobranskoj 31, to je nekadašnji kultni Miloš, gdje su svi sa oduševljenjem prihvatili energetsku obnovu.
Kako se odlučuje koje zgrade se obnavljaju vlastitim, a koje europskim sredstvima?
- Kada prijavljujemo putem nacionalnih ili europskih sredstava, potrebno je donjeti odluku svih suvlasnika da kreću u taj projekt, potrebno je izraditi glavni projekt, te energetski certifikat zgrade, da bi uopće mogli doći u fazu same prijave. Što se tiće samih prijava mi smo ove godine prijavili 21 zgradu ukupne vrijednosti 18,3 milijuna eura, rezultate još čekamo, no s obzirom da imam preko 550 prijavljenih zgrada vidjet ćemo koliko će nam odobriti.
Što svaka zgrada mora zadovoljiti, kako se pripremiti da bi vi krenuli u obnovu?
- Pa zgrada nebi trebala biti u niti jednom obliku energetski obnovljena. Ono što se financira je obnova ovojnice, uvjetuje se 15 centimetara ili stiropora ili kamene vune, također izloacija krova i promjena stolarije po stanovima, no o tome vlasnici stanova odlučuju.
Kada se suvlasnici odluče za energetsku obnovu, povećava li im se pričuva?
- Pričuva im se poveća, ali moram naglasiti da imamo odličnu suradnju sa bankama koje im daju zaista povoljne kamate, ali s obzirom da se mora podići kredit, povećava se i pričuva.
Kakva je uloga Inkasatora, predstavnika stanara i samih stanara, kada krene sama obnova?
- Mi kao upravitelj vodimo projekt i sve administrativne poslove, ali se trudimo informirati sve suvlasnike o provođenju projekta.
Stvaraju li vam probleme izvođači?
- Što se tiče izvođača, najveći je problem njihov nedostatak radne snage, ali zato potpisujemo ugovor i postoje penali što se tiče kašnjenja, pa smo u tom dijelu donekle osigurani. Mi pokušavamo na tjednoj bazi odraditi sastanke sa izvođačima radova i predstavnikom suvlasnika i do sada nismo imali većih problema.
Što vam je još u fokusu osim energetskih obnova?
- S obzirom da nam od prvog siječnja na snagu stupa novi zakon o upravljanju i održavanju zgrada, u suradnji sa udrugom suvlasnika grada Karlovca, odlučili smo kroz siječanj i veljaču održati radionice sa sve predstavnike suvlasnika, one će se održavati po gradskim četvrtima.
Novi zakon je prošao javnu raspravu, jeste li vi imali kakve prijedloge?
- Imali smo prijedloge, naša pravnica je bila i sudionica izrade, pa smo imali sve informacije.
O čemu se radi u novom zakonu?
- Novi zakon je bio nužan i godinama se čekao. On postavlja neka pravila što se tiče i upravitelja i suvlasnika. Svaka zgrada će dobiti svoj OIB, biti će obvezan i kućni red u svim zgradama. On je u nekima već postojao, ali ga se nisu svi pridržavali. Ministar će propisati kućni red kojega će se svi morati pridržavati, s obzirom da kaznene odredbe. Namjera je da 51 posto suglasnika potpiše odredbu ukoliko netko prekrši kućni red, te on ima obvezu u pričuvu zgrade određeni iznos, još se nezna koliko bi on iznosio. Novim zakonom se propisuje i minimalan iznos pričuve, koji iznosi 36 centi po kvadratu.
Mijenja li se još nešto dolaskom novog zakona?
- Posebnim programom će se odrediti da sve zgrade koje imaju više od 3 kata će moći ugraditi dizalo. Biti će potreban elaborat izgradnje dizala, nakon kojega će država jednom trećinom sudjelovati u financiranju projekta. Biti će još promjena, ali njih ćemo suvlasnicima objasniti na edukacijama.
Na koje vas sve načine građani mogu kontaktirati?
- Na mail inkasator@inkasator.hr, što se tiče broja telefona to je 693-380 ili osobno.
Tvrtka Inkasator dobila je zahvalnicu, što nam imate o tome za reći?
- Dobili smo zahvalnicu vezanu za edukaciju upravitelja. Nama je ta udruga dosta bitna, jer doznajemo kako je drugim upraviteljima i što misle o nama.
Koliko zgrada ste do sada obnovili?
- Obnovili smo 18 ulaza, na 17 zgrada smo obnovili krovišta, radimo na ugradnji novih dizala, kada govorimo o projektima koji nisu financirani sredstvima europske unije.
Imate li što poručiti građanima?
- Svi korisnici naših usluga su dobrodošli i uvijek ih primimo. Što se tiče novog zakona, sačekajte do prvog siječnja, pa će vam se sve objasniti na edukacijama.