Novi način predstavljanja baštine - storytelling
VIŠE IZ RUBRIKE

Karlovac iz dana u dan sve više raste, ponajviše u turističkom aspektu. Kako bi se kreativnije obogatila promidžba, vrijedna Turistička zajednica uvela je nove edukativne tečajeve za turističke agencije, muzeje i sve ostale turističke djelatnike u našem gradu. Riječ je o storytellingu, novoj tehnici interpretaciji naše baštine i kulture.
-Storytelling je zapravo nezgodna riječ, više volim reći pripovijedanje, ali opet s druge strane vjerujem da nema isti prizvuk. Najbolje je to opisati kao primijenjenim pripovijedanjem, no u ovom slučaju idemo i malo šire. Bavimo se interpretacijom baštine, načinom osobnog predstavljanja baštine posjetiteljima te kako što bolje angažirati i dati posjetiteljima put da razumiju baštinu, kazala je trenerica certificiranih interpretacijskih vodiča, Iva Sila.
Današnju edukaciju su polaznici imali u Franjevačkom samostanu gdje su iz drugačije perspektive upoznali epicentar duhovnog blaga Karlovca, koje je svima pred očima, a katkad ga ne opažamo. Kroz edukaciju polaznici na različitim lokacijama upoznaju svaki kutak Karlovca.
-Edukacija se sastoji od 40 sati programa, pet radnih dana, a održava se vikendima s obzirom da sudionici rade tijekom tjedna. Uvjet polaznicima je da su na svim satima prisutni, a na kraju se polaže ispit i dobiva se certifikat europske udruge Interpret Europe, istaknula je direktorica Turističke zajednice grada Karlovca, Marina Burić.
Storytelling je potpuno novi kurs turizma.
-Tu se radi o izazivanju emocija i doživljaja kako bi turisti kako bi turisti iz našeg grada otišli sa spoznajom da je grad vrijedan ponovnog posjeta i da je tu priču o Karlovcu šire dalje, nadodala je Marina Burić.
Svoja iskustva podijelili su s nama neki polaznici novog turističkog treninga.
-Ova edukacije je vrlo korisna u smislu da onu baštinu koju imamo oko sebe promatramo na neki drugačiji način. Ovo nam služi da je maknemo od onih uvriježenih okvira prezentiranja, odnosno da sami interpretiramo tu baštinu na jedan novi, osvježen način, kazala je Tatjana Tomičić Geršić iz Gradskog muzeja Karlovac.
-Ova edukacija nas aktivira da više sudjelujemo u turističkom vođenju te da proširimo svoje vidike. Ima puno oblika, odnosno različita su turistička vođenja i ovise o grupama, njihovoj educiranosti i dobi što nas u neku ruku tjera da se prilagodimo i da nađemo svoj tip vođenja, istaknuo je iz KAMAT-a, Matija Pievac.
Turizam je postao jedna od najprepoznatljivija grana Karlovca, a ovim edukacijama i neumornim radom Turističke zajednice naš grad dobiva jednu novu dimenziju. Naš grad je naše bogatstvo, a možemo reći da nas ovakve djelatnosti potiču na još veću ljubav prema svojoj sredini. (ma)
foto: Turistička zajednica grada Karlovca