Stupovi postavljeni, uskoro iz Đure Đakovića stiže i čelična konstrukcija

Novi most u G. Pokupju: U šest mjeseci dovršeno 30 posto

VIŠE IZ RUBRIKE

    Most u Gornjem Pokupju mogao bi biti završen i prije roka, budući da radovi napreduju i nešto brže.

    Tu informaciju kazali su nam predstavnici tvrtke Strabag koja izvodi radove. Jedan od tri inženjera gradilišta koji vode građevinsku operativu Milorad Zatezalo, podsjetio je da je tvrtka uvedena u posao 28. veljače ove godine, a operativno su počeli s radovima 16. ožujka i nakon šest mjeseci naziru se već konkretne konture novog mosta.

    -Rok je za izvođenje radova je dvije godine, znači 28. veljače 2022. Vrijednost investicije kreće se oko 54 milijuna kuna neto. Od toga je do danas odrađeno oko 30 posto investicije, dodao je Zatezalo.

    Dodao je i što je obuhvaćeno i što je u građevinskom dijelu napravljeno.

    -U toj investiciji je prilazna cesta dužine 415 metara, a od objekata imamo most dužine ukupno 200 metara i dva velika propusta na kanalu Jalševac i propust za zaobalne vode kod visokih voda rijeke Kupe. Od konstruktivnih elemenata bit će danas završen propust Jalševac, dužine 30 metara, dimenzija 4x2,5 metra je unutarnji profil. Što se tiče samog mosta  odrađeni su svi piloti, stupa mjesta i krenuli smo na upornjak U5, što je sinoć završeno, znači temelji zidova i kreće se sad s krilima upornjaka U5. To nam je jako važno da bi preko tog upornjaka mogli navlačiti čeličnu konstrukciju s lijeve obale Kupe. U izvedbi su trenutno i betonski elementi za navlačenje, za „Đuru Đakovića“ koji će startati slijedećeg mjeseca i krećemo s montažom čelične konstrukcije. Nadglavne grede na sva tri stupna mjesta su završene, od toga su dva stupna mjesta u Kupi, a jedno je uz samu rijeku. To su veliki profili, promjera 2.000 milimetara, po dva komada na svakom stupnom mjestu. Ekipa iz Italije  je to odradila. Radovi idu čak i brže po dinamici, sve će biti odrađeno u predviđenom roku, ja vjerujem čak i prije, rekao je Zatezalo.

    Izvođačima je išlo i na ruku sušno proljeće pa nije bilo niti visokih vodostaja koji bi smetali ili odgodili radove, mada Milorad Zatezalo napominje da su bili spremni i ako bi došlo do toga.

    Informaciju, da radovi idu brže od predviđenog  potvrdila je i zamjenica župana Martina Furdek Hajdin koja obnaša i dužnost župana, koja je u stalnom kontaktu i s izvođačima i s investitorom, Hrvatskim cestama.

    -Vlada jedno opće zadovoljstvo da imamo dobrog izvođača, očito je da je projekt dobar i da se radovi mogu obavljati u kontinuitetu. Ono što je dobro, nemamo pritužbe građana, znači da promet funkcionira, komentirala je Furdek Hajdin.

    O gradnji novog mosta govorilo se dugi niz godina, a ove je godine taj projekt i pokrenut. Najviše se novom mostu vesele u Ozlju i okolnim općinama.

    -Nakon dugog niza godina očekivanja pa i nevjerovanja da će se ova investicija dogoditi, ona se na veliko zadovoljstvo konačno i događa. Zadovoljstvo je žitelja s jedne i s druge strane Kupe, a posebno gospodarstvenika u Ozlju, a isto tako i u Karlovcu. Gospodarstvo u Ozlju je izuzetno snažno,  propulzivno i razvija se, međutim na neki je način bilo limitirano i osuđeno na jedan čep zbog nemogućnosti prijelaza preko Kupe. Most koji je tamo u funkciji i danas se koristi je čelični most koji nije predviđen za teretni promet. Ograničenje je 15 tona, što naprosto nije zadovoljavalo potrebe gospodarstva tog kraja. Oni su organizirali prijevoz preko Zagrebačke županije i matematika je pokazala da zaista više od 300.000 kuna je gubitak gospodarstva na mjesečnoj razini zbog tog prometa. Tu je i priča o demografiji. Upravo zbog razvoja gospodarstva će biti više radnih mjesta tako da će građani Ozlja i okolnih općina naći radno mjesto na ovom području, istaknula je Furdek Hajdin.

    Spomenimo još i nekoliko tehničkih informacija o novom mostu. Imat će četiri raspona, bit će širok 10,5 metara te će imati tri stupa i dva upornjaka. Kao što je već rečeno naručitelj su Hrvatske ceste, projektant je Inženjerski projektni zavod dok je za nadzor zadužena tvrtka Geokon iz Zagreba.

    Foto: Dinko Neskusil i Strabag