Uoči parlamentarnih izbora

Na snazi je izborna šutnja, evo što se ne smije

VIŠE IZ RUBRIKE

Bez fotki i bez izjava

S obzirom da se sutra, 17. travnja u Hrvatskoj održavaju parlamentarni izbori, u Hrvatskoj je u ponoć nastupila dvodnevna izborna šutnja.

Izborna šutnja je period tijekom kojeg je zabranjeno javno predstavljanje i obrazlaganje izbornih programa sudionika biračima, nagovaranje birača da glasuju za određenu kandidacijsku listu ili kandidata, objavljivanje procjena izbornih rezultata kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, izjava i intervjua sudionika izborne promidžbe te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela.

Izborna šutnja na predstojećim izborima traje do srijede u 19 sati tj. do zatvaranja oko 6. 500 biračkih mjesta koliko će ih toga dana biti otvoreno u Hrvatskoj.

Na dan održavanja izbora do zatvaranja birališta, kao i 24 sata prije dana održavanja izbora zabranjuje se svaka izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata, kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja, izjava i intervjua nositelja lista, odnosno kandidata, te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela.

Do tada je zabranjena svaka izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata i prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u medijima, izjava i intervjua nositelja lista, odnosno kandidata, te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela. Za kršenje izborne šutnje zakon nije propisao novčane kazne, no Državno izborno povjerenstvo (DIP), kao i na prijašnjim izborima, poziva sve izborne sudionike te druge pravne i fizičke osobe da šutnju poštuju.

Tako pozivaju i „ostale neposredne ili posredne sudionike izborne promidžbe“ da ne iznose izborne programe, objavljuju promidžbene poruke i fotografije kandidata u medijima, da ne postavljaju nove plakate, ne dijele letke, ne pozivaju da se glasuje  za pojedine sudionike, ne telefoniraju, šalju SMS poruke ili mejlove biračima, da ne postavljaju nove promidžbene sadržaje na društvene mreže.

Medije i medijske nakladnike DIP poziva da ne prenose eventualne konferencije za medije, javne  događaje ili obraćanje javnosti izbornih sudionika odnosno ostalih neposrednih ili posrednih sudionika promidžbe, bez obzira radi li se o temi koja je izravno vezana uz izbornu promidžbu ili o bilo kojoj drugoj temi.