Željko Magličić, vozač relija, član Auto kluba "INA Delta"  

"Mislim da je "Quattro River Rally" veliko osvježenje u hrvatskom autosportu "

VIŠE IZ RUBRIKE

    Hrvatska je prošle godine ušla u elitni krug zemalja koje su domaćini Svjetskog prvenstva u reliju WRC-a, bila je to utrka "Croatia Rally". Bilo je dosta ograničenja zbog pandemije, ali je utrka bila pun pogodak i jako puno je značila za promociju Hrvatske. Svjetske vozačke zvijezde bile su oduševljene stazom i organizacijom relija. Hrvatska je dobila ugovor na tri godine, pa se nastavlja hrvatska WRC priča. Vozilo se i na području Karlovačke županije, a naša je županija imala prošle godine i predstavnika u utrci, bio je to član Auto kluba "INA Delta" iz Zagreba Željko Magličić, koji živi u Gornjem Zvečaju. Ovaj zaljubljenik u auto sport predstavljao je Hrvatsku u izuzetno jakoj svjetskoj konkurenciji i svojom vožnjama opravdao nastup. Potaknut WRC pričom Magličić je bio jedan od inicijatora "Quattro River Rally-a" ili "Rally-a četiri rijeke", koji je nedavno održan u našoj županiji. "Quattro River Rally" bio je vrlo uspješan, a domaćim i stranim vozačima bio je dobra provjera za drugo izdanje "Croatia Rally", na kojem će i ove godine voziti Željko Magličić. Razgovarali smo s vozačem iz Gornjeg Zvečaja o "Quattro River Rally-u", o drugom izdanju "Croatia Rally-a" i o još puno toga.

    Po svemu što se dogodilo može se reći da je "Quattro River Rally" jedno osvježenje u Hrvatskoj. Kakvo je tvoje razmišljanje?

    -Mislim da je utrka definitivno osvježenje u Hrvatskoj, a posebice još veće osvježenje u Karlovcu i Karlovačkoj županiji, jer mislim da je tu sadržaja takvih i sličnih još manje nego kad gledamo globalno Hrvatsku. Ovo je bio bitan događaj za državno prvenstvo koje je evo već možda nekih par godina u stagnaciji ili možda u laganoj nizbrdici. Imamo situaciju da idemo svake godine u Sloveniju voziti po jednu ili dvije trke, jer je utrka u Hrvatskoj premalo. Nije samo da smo samo sada upotpunili s jednom utrkom tu nekakvu rupu, nego ja mislim da je napravljen baš jako kvalitetan sportsko turistički spektakl, usudio bi se reći. Dajem si za slobodu to reći zato što su komentari i posjetitelja i sudionika, vozača, stvarno vrlo pozitivni i znači tek je prva godina da je tako nešto održano, a već je skočilo na jednu jako visoku razinu tamo gdje su usudio bi se reći natjecanja tipa "Rally Kumrovec" i "Rally Santa Domenika", koji jako dobro rade marketing i PR. Ja mislim da je tu negdje na tom tragu odrađen i "Quattro River Rally", a kažem tek je prva godina, znači gdje ćemo tek biti u budućnosti.

    Razgovarao sam sa vozačima, Niko Pulić mi je rekao da je sretan što je u Karlovcu, da je staza fantastična, da se na nekim mjestima vozi metar od rijeke, Juraj Šebalj je bio oduševljen odazivom publikom, da nigdje nema toliko ljudi na startu. Što su tebi rekli vozači?

    -Mislim da su i jedan i drugi rekli istinu. Ovo što je rekao Niko Pulić staze u Karlovačkoj županiji su stvarno prekrasne za taj sport, imaju sve predispozicije i zato nije ni slučajno da je velik broj njih odabran još lani za trase Svjetskog prvenstva koji se održava u Hrvatskoj pa tako opet i ove godine, ja se nadam i budućih godina. Definitivno publika je i mene isto tako oduševila, priželjkivao jesam, ali zapravo nisam očekivao stvarno toliki broj Karlovčana, pa i onih iz drugih krajeva, koji su bili što na ceremonijalnom startu u Radićevoj ulici, na prvom brzinskom ispitu u Karlovcu, pa zatim i na ostalim brzinskim ispitima u nedjelju. Bila je to jedna slika koja nije uobičajena za utrke u Prvenstvu Hrvatske, to je više ličilo na nekakve jake međunarodne ispite ili ajmo reći možda kao WRC s jakom pandemijom. Stvarno bi pohvalio sve gledatelje koji su došli, jer su oni na taj način dignuli događaj na jednu višu razinu, bez njih to ne bi izgledalo tako. Zahvalio bi se, evo sada kada sam se počeo zahvaljivati i svima iz organizacije, Autoklubu "INA Delta" koji je tehnički sproveo utrku, svim turističkim zajednicama, od one Karlovačke županije, Grada Karlovca, područja "4 rijeke", "Kupe" te isto tako i svim načelnicima općina. gradonačelnicima i gradonačelnici koji su zajedničkim snagama omogućili da se sve ovo realizira.

    Utrka je imala i veliku podršku gradonačelnika Damira Mandića i županice Martine Furdek Hajdin. Kakva je bila suradnja s njima?

    -Suradnja je bila odlična. Stalnoo to ponavljam i moram staviti na prvo mjesto županicu Martinu Furdek Hajdin, koja je odmah podržala ideju kada sam joj se obratio. Dala je nalog direktoru Turističke zajednice Karlovačke županije Željku Fanjku da to proradimo i sprovedemo u djelo. Moram reći da je on odradio veliki dio posla. U momentima kada je bilo upitno da li će se reli održati ili ne, simbolički ću reći, blagoslov koji je dao gradonačelnik Damir Mandić bio je presudan. Što mislim da je i normalno, jer uloga Grada Karlovca i treba biti velika u takvoj jednoj priredbi. Zahvaljujem se i njemu.

    Start i cilj bili su u Karlovcu, prvi brzinac bio je u gradu i trebalo je zatvoriti niz ulica. Je li to sve bilo zahtjevno?

    -Definitivno. Moram spomenuti i gradske službe, posao koji su odradili djelatnici Policijske uprave karlovačke, hitne pomoći, vatrogasci, razne komunalne službe Grada Karlovca i okolice bio je zaista velik, bez njih se ovo ne bi moglo održati. Mislim da je ovo lijep primjer gdje smo svi zajednički odradili jedan lijep i društveno koristan posao, tako bih rekao. To je dokaz da svi zajedno možemo sve, mislim da nam treba više takvih priča, više takvih projekata, bez obzira o kojem se sportu radi ili bilo čemu.

    Kakvi su komentari vozača o cijelom reliju, a posebno o stazama?

    -Mene je posebno zanimalo što vozači konkretno misle o stazama. Većinom su bili komentari da su staze teške i zahtjevne i to definitivno jesu, to smo znali u startu. Prva stvar, duge su, mislim da je u nedjelju svaka bila oko petnaestak kilometara, što je u gornjem domu standarda, na koji smo navikli. Dakle, zahtijevaju jako dobru koncentraciju, čak i fizičku izdržljivost, a pored toga su jako kompleksne konfiguracije, znači ima promjena tempa, iz uskih cesta u široke, pa opet natrag u uske, ima i prijevoja, čak i atraktivnih skokova. Bilo je i puno šljunka, koji se kasnije nabacao na cestu, pa je to bilo jako izazovno za vozače. To je možda čak ono što je dalo najveću težinu utrci. Nažalost zbog toga smo imali i dva dosta teška izletanja Vjekoslava Čička i Jana Pokosa, što mi je strašno žao i ovim putem ih obojicu pozdravljam i želim da se što prije oporave i vrate na utrke. Ali, evo kažem, uglavnom su komentari pozitivni. Čuo sam doduše od par vozača da je trebalo možda malo reducirati ipak taj šljunak, da bi ipak možda utrka bila manje opasna, da bi možda bili manji ti rizici od velikih šteta. Strancima je ovo bilo definitivno interesantno, jer oni većinom, primjerice Kajetan Kajetanovicz i Jan Černy dolaze i na WRC "Croatia Rally" za nepunih mjesec dana tako da je njima to bio savršen trening i priprema, to je čak bilo je nešto na što smo i ciljali prilikom organizacije ove utrke. Mislim da samo možemo u idućim godinama to sve još dizati na nekakvu višu razinu, dobiti još više stranaca, pa i domaćih vozača. Ono što je što recimo meni jako bitno da kroz sve ovo što se trenutno događa u zadnjih par godina, znači i WRC je došao u Hrvatsku, i evo da se malo digne ta naša scena s utrkama, da se pojave i mladi vozači neka nova imena, kao na primjer, Jan Pokos, koji je veliki potencijal.

    Jeli utrka zacementirana u programu, hoće li svake godine biti u tom programu hrvatskog prvenstva?

    -Znaš kako se kaže ništa nije sigurno, mislim da rezultati koje je utrka dala u smislu posvećenosti i svih dojmova mislim da je utrka ajmo reći uspjela. Samim tim mislim da ima potencijala da se održi opet, odnosno da ima javnog interesa da se održi opet na godinu, tako da vjerujem da će biti održana ne samo na godinu, nego ja se nadam da će to postati jedna od stavki u kalendaru događanja u Karlovačkoj županiji, ne znam, kao što su u Karlovcu Dani piva svake godine. Ja se nadam da će ovo biti nekakva neprekinuta tradicija, da jako lijepo je bilo svima bilo na utrci, one prekrasne gužve na startu i cilju, siguran sam da će to pamtiti i publika i vozači.

    Nakon utrke rekao si da nisi zadovoljan svojim rezultatom, bio si devetnaesti. Što je bio razlog tog plasmana?

    -Da, nisam zadovoljan svojom vožnjom. Nisam bio svjestan svih tih nekakvih okolnosti, koje su bile protiv mene. Mislim da je najviše protiv mene bilo to što je prošlo skoro godinu dana od kada sam vozio trkaći auto. Imao sam tu dugu pauzu i još neke druge razloge, ali ne navodim to da se vadim. Ja sam stvarno odvozio lošu utrku, bio sam prerezerviran, vozio sam ziheraški. da tako kažem, jer nisam htio riskirati, Nisam htio izletjeti, jer je stvarno bilo lako izletjeti u onakvim okolnostima, na ovako teškoj stazi. Ja sam stvarno htio proći sve te staze sve te trase i doći do kraja, u reliju je jako veliki uspjeh zapravo završiti reli i doći do kraja. Ne znam, valjda sam imao taj nekakav grč, nisam se mogao opustiti. Bio sam spor, jednostavno rezultat je loš, ja mislim da to nije na mojoj razini, mislim da mogu bolje. Mislio da sam i vozio bolje do sada u karijeri i i nadam se da ću opet voziti bolje već sada možda na WRC-u.

    Je li ova utrka ipak bila dobra provjera za WRC?

    -Da, ja sam isto ovu trku shvatio zapravo kao nekakav test ili trening, ne ganjam nekakav ukupni rezultati na kraju Prvenstva Hrvatske, jer je upitno da li ću moći financirati sve utrke u kalendaru, ali ono što sam si bio zacrtao, to je da ću nastupiti na ovom našem domaćem reliju i na WRC-u. Tako da nisam išao ono što se kaže na glavu ili na nos, nego sam se eto tako malo zagrijavao za WRC. Tako da se nadam malo boljoj i atraktivnijoj vožnji na WRC-u.

    Razgovarao sam s predsjednikom Hrvatskog auto i karting savez Davorinom Štetnerom, koji je bio oduševljen utrkom, koji je rekao da je sretan zbog utrke u Karlovcu, jer je bitno da se pojavio jedan novi grad u programu državnog prvenstva. Što misliš o tome?

    -Da, bitno je da se pojavila jedna nova utrka, jedan novi grad. U tom sportu sve je to nekako na nekakvim starim tragovima, znači i rukovodeći ljudi u sportu su manje više tu godinama ili desecima godina, vozači su tu manje, više isti. Eventi su isto nekakvi stari, premalo je novih stvari, premalo je novih ljudi i novih organizatora, novih natjecatelja, premalo je novih utrka, dapače i ovo što je staro, svake godine izgubimo nešto ili nekoga. Jasno se vidi da cijela priča nestaje polako, tako da definitivno treba kao što sam rekao i novih vozača i novih ljudi koji će se aktivirati u organizaciji, u rukovođenje. a definitivno  treba i novih utrka, tako da su svi jedva dočekali ovu našu utrku.

    Je li u Karlovcu infrastruktura bila zadovoljavajuća. Servis i centar utrke bio je u Sportsko rekreacijskom centru Korana, a start i cilj u Radićevoj ulici. Je li to bilo na kvalitetnoj razini?

    -Ja mislim da Sportsko rekreacijski centar Korana je jedan od primjera jako dobre infrastrukture grada Karlovca, jer primjerice na drugim utrkama u Hrvatskoj, pa čak i vani, nema takvog objekta, takvog poligona, to su obično improvizacije, da li kampovi ili livade. Za Sportsko rekreacijski centar Korana stvarno ocjena pet plus, znači to je tvrda ravna asfaltirana podloga sa strujom i vodom, ima i sanitarni čvor, koji je bio u funkciji. Tako da na taj dio nema zamjerke. Ovo gdje je bio ceremonijalni start i cilj u Radićevoj u ulici, to je po meni jedan prekrasan pejzaž, Šanac, perivoj, stara gradska jezgra i opet šaljemo neku lijepu sliku jedne karlovačke kulturno povijesne znamenitosti u cijelu Hrvatsku. pa i šire u Europu. Evo tu moram reći da da su stranci poput Kajetana Kajetanowicza, a on je dvostruki prvak Europe jako baš odradili taj PR našeg eventa, grada Karlovca i Karlovačke županije. Moram reći da je on jako podržao i tu našu humanitarnu akciju. Znači ova majica koju sam donio na njoj su potpisi svih 48 posada, dakle potpisalo se 96 vozača. Tu smo majicu prodavali zajedno s privjescima i suvenirima i novac koji smo uprihodili od toga bit će doniran Udruzi sveta Veronika koja brine za djecu na bolničkom liječenju iz Karlovačke županije. Kajetan Kajetanowicz je odmah kada je došao u Karlovac otišao kupiti jednu majicu, odnosno njegov PR agent kontaktirao je panično i pitao gdje može kupiti majicu. Valjda su prvi kupili i on se odmah slikao s majicom i sliku objavio na svom Instagramu i Facebooku. Majice su sve rasprodane, čak imamo narudžbi za još, tako da radimo i drugu seriju i njegov tim je naručio još desetak majica. Pokazali su jednu veliku humanost i jedno pravo prijateljstvo, to su evo neke geste koje čovjeku malo ispune srca nakon svega i potvrđuju da se to sve isplatilo raditi.

    Dobio sam informaciju da su za vrijeme "Quattro River Rally-a" svi smještajni kapaciteti u Karlovcu i okolici bili popunjeni, a i ugostitelji su odlično radili. Je li to i bio jedan od ciljeva organizacije ovog sportskog događaja?

    -Kada sam došao s tom idejom o ovom reliju, nije meni bila ideja da će meni netko omogućiti poligon, gdje ću ja trenirati, jer nemam gdje. Ja sam stvarno vjerovao da ovo može biti od višestruke koristi, da oni koji se bave tim sportom, vozači imaju eto još jednu utrku da bi se mogli natjecatelji, ali da Karlovac i cijela Karlovačka županija može dati još nešto u svojoj turističko-ugostiteljskoj i hotelijerskoj ponudi. Zapravo mi je jako drago da što više branši, da što više poduzeća, što više ljudi ima od toga korist. Ideja je da to bude svima na korist. Znači da se svi od toga okoriste na pozitivan način, mislim da kada se projekt tako radi, kad su svi tu korektni i nesebični da evo to onda tako i završi. Da, koliko ja imam informaciju smještajni kapaciteti su bili ispunjeni taj vikend.

    Pred nama je WRC, hoćeš li se nešto posebno pripremiti, hoćeš li nešto posebno raditi oko auta?

    -Kao što sam rekao, ovaj karlovački reli bio mi je najbolja priprema za WRC. Ja se nadam da da sve ovo što sam analizirao proteklih par dana, greške koje sam radio na "Quattro River Rally-u", da ću to pokušati ispraviti. Nadam se da će mi to ostati još uvijek u svijesti ili u podsvijesti i kada dođe WRC da ću primijeniti ispravke tih grešaka. S autom smo eksperimentirali sada, čak smo koristili neke marke guma, koje do sada nismo koristili. Ja bih rekao da sam spreman. Nemam neke velike ambicije, ali nije baš niti ona uzrečica da je bitno sudjelovati, želim prikazati za gledatelje atraktivnu vožnju, ali želim doći i do cilja, to je ono što je u reliju najvrijednije, svakako želim izbjeći neku štetu ili havariju.