Prezentacija studije biciklističke infrastrukture grada Karlovca

Mandić: "Ovo je kvalitetna podloga za budućnost i razvoj bicikliranja u Karlovcu"

VIŠE IZ RUBRIKE

Operativni i strateški dokument

Cilj studije je unaprjeđenje i izgradnja biciklističke infrastrukture grada Karlovca, stvoriti sigurnu, dostupnu i održivu biciklističku mrežu u gradu.

Prezentacija studije biciklističke infrastrukture grada Karlovca koja je izrađena na Fakultetu prometnih znanosti iz Zagreba održana je danas u Velikoj gradskoj vijećnici.

-Ta prometna Studija biciklističke infrastrukture grada Karlovca predstavlja operativni i strateški dokument. Studija je temelj za izradu ostale građevinske dokumentacije koja se na to nastavlja. Njome su definirani sekundarni i rekreativni pravci koji popunjavaju biciklističke rute u Karlovcu. Prijedlozi unapređenja su i parkirališta za bicikle, te drugi popratni sadržaji za popularizaciju biciklističkog prometa. Vezano uz parkirališta, u sklopu projekta predlaže se izgradnja 10 parkirališta s minimalnim kapacitetom od 10 bicikala u različitim lokacijama u gradu, u Zvijezdi, Novom Centru, Luščiću i Baniji. Cilj studije je unaprjeđenje i izgradnja biciklističke infrastrukture grada Karlovca, stvoriti sigurnu, dostupnu i održivu biciklističku mrežu u gradu. Za potrebe popularizacije predlaže se i izgradnja poligona za edukaciju djece o sigurnosti u prometu i sedam servisnih točaka na području grada. Mreža pokriva 17,8 kilometara na području užeg i šireg gradskog prstena, istaknuo je pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, Dario Greb.

Marko Švajda je ispred izrađivača studije otkrio kako su se prilikom njene izrade susreli s jako puno izazova.

-Prije svega analizirali smo postojeće stanje i analizirali smo postojeću prometnu, tj., biciklističku infrastrukturu i utvrdili smo da ima oko 45 kilometara postojeće biciklističke infrastrukture.  Nakon toga smo počeli s donošenjem nekih prometnih rješenja i razvijanja dodatne biciklističke mreže, a koristili smo se sa smjernicama i pozitivnom praksom u Europi. Tako smo kreirali prijedlog rješenja za prometnu mrežu od 140 kilometara na području grada Karlovca koja se sastoji od primarne, sekundarne i rekreativne biciklističke mreže. Također smo donijeli rješenja za parkirališta za bicikle i neke popratne sadržaje kao što su brojači biciklista, servisne stanice i drugo, izjavio je Švajda.

Na značaj ove studije osvrnuo se i gradonačelnik Damir Mandić.

-Mi već sada u Karlovcu imao pristojnu mrežu biciklističkih staza i unatrag desetak godina se na tome sustavno radilo. Ovo je sada korak ili dva naprijed. Naravno da kada govorimo o bicikliranju ipak postoji jedan element infrastrukture koji mora postojati da bi mogli razvijati ne samo sustav bicikliranja nego generalno tu jednu svijest koja potiče i rekreaciju, ali i korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva. Ono što mi možemo napraviti sa svoje strane, a studija je u tom smjeru i napravljena, da svi projekti ubuduće koji budu rađeni obuhvaćaju i ovaj element biciklističkih staza s jedne strane, s druge strane da se zaista od najmanjih naših sugrađana stvara navika bicikliranja. Ovaj dokument kao takav sam po sebi naravno ništa ne rješava, ali on je stvarno po mom dubokom uvjerenju jedna kvalitetna podloga za budućnost i razvoj bicikliranja u Karlovcu, poručio je Mandić.