Prvi Karlovački

Lijepa Kata kanadska je influencerica iz Karlovca

Autor: Branko Obradović

03.12.2020

Mozaik

-Rekord mi je 33,3 milijuna pregleda videa i više od milijun pratitelja na TikToku

Može li se danas biznis profilirati isključivo na društvenim mrežama? Po najnovijim trendovima, i u situaciji lockdowna, aplikacija za kreiranje kratkih videosadržaja TikTok postala je odskočna daska za lansiranje agencije za digitalni marketing 23-godišnje Kanađanke hrvatskog porijekla Katarine Moguš.

TikTok je najbrže rastuća društvena videomreža, kojom dominira Generacija Z, ali odnedavno postaje sve popularnija i među milenijalcima.

Kata, kako je zovu prijatelji, u vrlo kratkom vremenu uspjela je izgraditi svoju prisutnost na toj aplikaciji i pretvoriti je u biznis. Ostvarila je nevjerojatnu gledanost na TikToku, a potom je Reels – Instagramova kopija TikToka, počela preuzimati njezin sadržaj, zbog čega je njezin broj pratitelja na Instagramu vrtoglavo porastao. Rekord joj je 33,3 milijuna pregleda videa i više od milijun i pol pratitelja na TikToku. Njezina je platforma promovirana na CNBC-ju, Glamuru, Yahoo Newsu i u jutarnjem programu na kanadskim TV kanalima.

Kata je disciplinirana i vrijedna te se ne uklapa u možda ustaljenu predodžbu da se influencerice prenemažu i “fejkaju”. Završila je studij sportskog menadžmenta i digitalnog marketinga na Brock Universityju u Kanadi s najvišim ocjenama u klasi. Najdraži su joj predmeti bili pregovaranje i javni govori, tako da se oslobodila inhibicija oko javnih nastupa i straha od kamera. Još za vrijeme studija Kata je počela raditi za Maple Leafs Sports Entertainment, najveću kanadsku kompaniju za organizaciju sportskih događaja.

-Radila sam za MLSE, gdje su naši klijenti bili VIP sportaši, košarkaši tima Raptors Toronto i vrhunski kanadski hokejaši. Zbog pandemije cijela sportska branša je usporila svoje aktivnosti. Odmah nakon što je nastupio lockdown, usmjerila sam vrijeme na kreiranje sadržaja za svoje platforme, Instagram i TikTok. U roku od sedam dana otvorila sam EN FLIQUE CREATIVE, napravila web-stranicu i potpisala ugovor s prvim visokoprofilnim klijentom, objašnjava Kata svoj brzi proboj u svijetu influencera.

-Počela sam snimati niz TikTok videa s ciljem da pomognem malim poduzetnicima i privatnim biznisima u ova nesigurna vremena kada je većina prodaje i marketinga krenula preko interneta, rekla je Katarina

U kratkim videoporukama na TikToku Kata svojim pratiteljima nudi ideje o najboljim aplikacijama za obradu fotografija te ih poučava kako kreirati vizualni sadržaj koji je presudan za uspjeh na Instagramu.

Sjevernoameričko tržište, Daleki istok i Rusija bez sumnje su mnogoljudne zemlje i vrlo važne za tu aplikaciju, s obzirom na to da “tiktokeri” ondje okupljaju milijune korisnika. Kata je jednu godinu studija provela u Australiji i razveselila se kad je na australskom tržištu ostvarila veliki broj pratitelja i nekoliko važnih klijenata.

Kata inače pripada drugoj generaciji kanadskih Hrvata. Roditelji su joj iz okolice Karlovca, a u njezinoj obitelji se svakodnevno govori hrvatskim jezikom.

-Ponosna sam na svoje hrvatsko porijeklo. Nikada nisam promijenila svoje ime u englesku verziju Kate ili Caty. Svi me zovu Kata. Odrasla sam igrajući nogomet u hrvatskom klubu u Mississaugi i to me je formiralo i jako utjecalo na moju privrženost sportu i odluku da studiram sportski marketing. Također sam godinama plesala u hrvatskom folklornom društvu. Moja obitelj vezana je za hrvatsku crkvu u Mississaugi, najbliži prijatelji iz djetinjstva su mahom Hrvati. Mnogo sam puta posjetila lijepu domovinu i ondje provela ljetni odmor. Ambicija mi je da se spoji sportska i turistička promocija Hrvatske, što naši sportaši već nastoje učiniti na svojim društvenim platformama. Mi influenceri isto možemo pomoći da svijet uvidi kako je Hrvatska jedna divna i sigurna turistička destinacija, istaknula je Katarina Moguš.

Kata, pak, budno prati tehnološko tržište i sve novotarije. Osobitu pozornost pridaje najnovijim modelima mobitela jer svjesna je da mora biti u trendu. Svaku ISO aplikaciju i prije nego što postane hit odmah skine i pokušava je pojednostavniti za svoje pratitelje.

-Novi trendovi dolaze svaki dan, a ja kao internet-osoba kojoj je internet posao moram pratiti trendove želim li uspjeti. Internet ne spava. Tu nema radnog vremena i uvijek moraš biti u toku s novostima i sa svojim klijentima koji su u različitim vremenskim zonama, objašnjava ponosno Kata.

Suradnica Hrvatskog radio Karlovca iz Mississauge: Anna Bačić