Javna ustanova Regionalna razvojna agencija Karlovačke županije partner je u projektu Excover kroz koji se otkrivaju skriveni turistički potencijali područja izvan glavnih turističkih ruta u prekograničnom području Hrvatske i Italije

Pravo je vrijeme za skrivene turističke potencijale Karlovačke županije

VIŠE IZ RUBRIKE

    Više od 20 starih gradova, bogata gastronomska ponuda, povijesno i kulturno nasljeđe, arheološka nalazišta, špilje, slatkovodni akvarij i još mnogi drugi potencijali Karlovačke županije danas, više no ikad, imaju priliku istaknuti se na turističkom tržištu. Prvi je razlog tomu aktualna situacija u svijetu vezana uz pandemiju koronavirusa. Zbog straha od zaraze, koncept masovnog turizma je doveden pod upitnik, a to bi moglo rezultirati povećanom potražnjom za kvalitetnim odredištima koja nisu dio ustaljenih turističkih ruta. Drugi razlog leži u činjenici da je i prije izbijanja pandemije Javna ustanova Regionalna razvojna agencija Karlovačke županije već počela provoditi projekt Excover – projekt kroz koji se nastoji upravo otkriti skrivene potencijale odredišta koja nisu pod svjetlima turističkih reflektora i kreirati sadržaje kojima će privući turiste upravo na takve lokacije u prekograničnom području Hrvatske i Italije.

     Razvoj turističkog proizvoda temeljen na znanstvenoj metodologiji

    Aktivnostima projekta se nastoji otkriti, prikupiti i katalogizirati, a zatim u konkretne i zanimljive turističke pakete povezati nematerijalnu i materijalnu kulturnu baštinu, prirodna bogatstva, skriveno nasljeđe te iskustva koja je moguće doživjeti u projektnom području Interreg programa Italija-Hrvatska kroz koji je projekt sufinanciran.

    Široko projektno partnerstvo iz Italije i Hrvatske temeljeno je na suradnji znanstvenih i teritorijalnih partnera. Takav model jamči sinergijski učinak, gdje znanstvenici razvijaju prilagođen model razvitka turizma za područja uključena u projekt, a teritorijalni partneri, od kojih je jedan i Javna ustanova Regionalna razvojna agencija Karlovačke županije, provode taj model kao pilot projekt te kroz istraživanje tržišta, mapiranje turističkih resursa pa preko kreiranja, plasiranja i testiranja konkretnih turističkih proizvoda dižu kvalitetu ponude, jačaju turističku destinaciju i stvaraju prilike za lokalno stanovništvo.

    Turisti žele autentično iskustvo lokacije

    Uz navedene oblike sudjelovanja u projektu, jačanje destinacije kroz novokreirane turističke proizvode otvara prilike za aktivaciju neiskorištenih potencijala kroz alate ekonomije suradnje. U turističku je ponudu tako moguće uvrstiti do sad neiskorištene smještajne kapacitete (prazne kuće, vikendice i slično), ali i specifične doživljaje koji su sve traženiji vid „konzumiranja lokacije“, bilo da se radi o tečaju kuhanja, pečenja rakije, folkloru, vođenoj turi izvan utabanih staza i slično…

    Pandemija COVID 19 je definitivno nešto što će promijeniti način na koji ljudi putuju i doživljavaju lokacije. Taj će trend oblikovati tržište turizma u narednim godinama, a umjesto dosadašnje masovnosti, dominirat će istraživanje lokacija s kvalitetnim sadržajima. Zato je važno pravovremeno se uključiti u projekt.

    Uključite se i pridonesite otkrivanju skrivenih potencijala

    Važno je u projekt uključiti sve one koji vide svoju priliku u turizmu i zajedno s turističkim zajednicama, županijama, gradovima, općinama i udrugama omogućiti im sudjelovanje u osmišljavanju sadržaja koji će rezultirati povećanjem priljeva turista u zajednice uključene u projekt i povećanje konkurentnosti turističke destinacije. Uključivanje u aktivnosti otvoreno je svima, a sukladno metodologiji koju su razvili znanstveni partneri u projektu – Sveučilišta u Bologni, Udinama i Zadru, sudjelovanje se odvija na dvije razine:

    -sudjelovanjem u projektu stanovništvo ima mogućnost ponuditi turistima promatranje lokacije kroz njihove oči, doživljaje autentičnih iskustava i predstavljanje lokacije onako kako lokalno stanovništvo želi da je turist doživi. Na taj način stanovnici imaju priliku zadržati kontrolu nad načinom na koji ih se na turističkom tržištu predstavlja, a ne samo prihvatiti ono što im je „ponuđeno“ s viših instanci kao rješenje

    -druga razina sudjelovanja obuhvaća prikupljanje informacija o dostupnosti smještajnih kapaciteta, usluga (znanja, priča…) za turističke namjene. Uz postojeću turističku ponudu te će informacije poslužiti kao dopuna novokreiranim turističkim proizvodima.