U Tiskari Pečarić-Radočaj pripremili novi kalendar

Kostimirani turistički vodiči tema su kalendara za 2025. godinu

VIŠE IZ RUBRIKE

Ma koliko ljudi misle da kalendari nestaju, ponovo su „in“ rekla bih. Traženi su i mislim da smo ih i mi ovdje „probudili“, kaže Ivana Prahović

Ovih dana u prodaji će se naći kalendar za 2025. godinu Tiskare Pečarić-Radočaj. Izvorni je to njihov  proizvod koji se punih 27 godina može vidjeti u bojnim domovima i uredima, ne samo u našoj županiji nego i šire.

Za 2025. pripremljen je 28. po redu kalendar sa županijskim motivima, pod nazivom Povijest Karlovačke županije objektivom, a na 12 listova obuhvaća povijesne lokacije i osobe kroz povijest Karlovačke županije. Kalendar je nastao u suradnji Tiskare, fotografa Dinka Neskusila i Udruge turističkih vodiča Karlovačke županije „Bastion“.

-Ideja za ovaj kalendar rodila se baš ovdje u tiskari prošle godine. Kostimirani vodiči bili su dio programa predstavljanja kalendara za ovu godinu i Dinko je u jednom trenutku rekao da bi to mogao biti motiv za sljedeći kalendar. Rado su se uključili svi naši kostimirani vodiči. Cijelu ovu godinu smo se fotografirali. Malo je bilo teško sa snijegom, jer smo doslovno „hvatali“ prvi snijeg po Dubovcu. Ovaj  kalendar bit će jako dobra promocija naše udruge i naših vodiča i ovih kostimiranih tura, rekla je predsjednica Udruge „Bastion“ Mirjana Cibulka.

Kostimirani vodiči snimljeni na prepoznatljivim povijesnim lokacijama su Marjeta Trkman Kravar kao carica Marija Terezija i Neven Cetinjanin, kao „njezin“ sin Josip II., Zatim Boris Šušnjar kao Nikola Tesla i Milan Neralić, Dubravko Halovanić kao austrougarski časnik, Damir Mirković kao Mirko i Danijel Mataković kao Stjepan Seljan, Maja Vidović kao Otilija pl. Tȕrk, Ivančica Šebalj kao Noćobdija i Mirjana Cibulka kao Dragojla Jarnević.

Direktorica Tiskare Pečarić-Radočaj, Ivana Prahović naglašava da je ova suradnja izuzetno raduje. Iako je s godinama pao interes za zidne kalendare u tiskari se iz godine u godinu trude da ovu tradiciju zadrže.

-Ma koliko ljudi misle da kalendari nestaju, ponovo su „in“ rekla bih. Traženi su i mislim da smo ih i mi ovdje „probudili“. Ljudi ih vole, čekaju, žele ih imati. Tako smo primijetili da su i knjige ponovo postale sve traženije i da se sve više čita, kazala je Prahović, inače zaljubljenica u književnost i poeziju i ove godine kalendaru dala „lirski pečat“. Tako se na kraju nalaze i citati iz Dnevnika Dragojle Jarnević.

Ideju kalendara kojim se iz godine u godinu promoviraju Karlovac i županija, a osobito ovim za 2025. godinu pozdravlja i direktorica Turističke zajednice grada Karlovca, Marina Burić.

-Kalendar čije su glavne zvijezde turistički vodiči fotografirani na povijesno značajnim lokacijama zanimljiva je i hvale vrijedna ideja kojom se dodatno promovira naša kulturna baština, ali i tematske ture koje su postale prepoznatljiv turistički proizvod našeg grada. Uvjereni smo kako će ovogodišnje izdanje kalendara dodatno podići vidljivost svih prirodnih i kulturnih vrijednosti kojima se ponosimo, istaknula je.

Karlovačke županije među rijetkima u Hrvatskoj koja ima kalendar s lokalnim motivima. Od brojnih karlovačkih tvrtki jedina je još tradiciju „svog“ kalendara zadržala i Karlovačka banka.

Prvi kalendar ovakvog tipa u Tiskari Pečarić-Radočaj izdali su 1997. godine, a kroz godine pričaju i priču o Karlovačkoj županiji, o njenoj povijesti, ali i razvoju. Ideja za nove kalendare ne nedostaje, a one koji ih svake godine željno očekuju vole iznenaditi novim temama, dodala je Ivana Prahović.

Osim u tvrtkama i institucijama kalendar će se moći kupiti i u Tiskari kao i svake godine i to po cijeni od 4,50 eura, a u planu su još neka prodajna mjesta.