Razgovor: Marina Burić, direktorica Turističke zajednice grada Karlovca

Karlovac je destinacija koju zaista vrijedi posjetiti, dolazi sve više domaćih gostiju

VIŠE IZ RUBRIKE

Turizam

“Turiste najviše zanima gdje mogu kvalitetno pojesti. U ljetnim mjesecima imamo jako puno upita o ribolovnim dozvolama i Foginovom kupalištu. Posebno nas veseli da imamo puno pitanja i o našoj tržnici.”

Kakav turizam želimo, čime privući turiste da Karlovac ne bi bio samo prolazna točka, već trajna destinacija koju posjetitelji biraju za svoj odmor i raznovrsna turistička iskustva razgovarali smo s direktoricom Turističke zajednice Marinom Burić.

Kakva je do sada bila ova turistička godina i jeste li zadovoljni njome?
- Za početak se moram zahvaliti cijelome turističkom sektoru, jer se zaista trude kvalitetno raditi i nude jedan vrlo kvalitetan turistički sadržaj po kojemu Karlovac postaje prepoznatljiv. To nije lak zadatak, ali svi naši dionici odrađuju stvarno odličan posao.
Kakvi su bili dolasci turista u naš grad u usporedbi sa predhodnim godinama?
- Kako i na razini cijele Hrvatske, tako je i na razini grada ponuda prerasla potražnju. U ovom trenutku pokazatelji su nešto lošiji u odnosu na prošlu godinu. Trenutno smo na 96,5% noćenja i na 91% dolazaka u odnosu na prošlu godinu. Manje je gostiju iz Njemačke i iz Koreje, dok je povećan broj gostiju iz Poljske. Ono što nas posebno veseli je to da su domaći gosti ostvarili 6% više dolazaka i 1% više noćenja, a mi smo u našim promotivnim aktivnostima fokusirano većinom na domaće tržište. Nama je u interesu pozicionirati Karlovac na turističkoj karti Hrvatske, kako bi osvjestili svim stanovnicima kako je naš grad destinacija koju vrijedi posjetiti, a ne samo proći kroz nju na putu prema moru.
Znamo svi koliko su važni sportski događaji koji okupljaju veliki broj sportaša, oni upisuju i značajan broj noćenja. Kakav je to imalo utjecaj na turizam?
- Jako dobar primjer toga je Karlovac Open Kickboxing koji je bio u veljači, to je bila zaista vrijedna manifestacija koja je punila smještajne kapacitete ne samo u gradu, već i okolici, jer u samom gradu nije bilo dovoljno kapaciteta. No od te manifestacije su imali koristi i ugostitelji i suvenirnice, te mnogi drugi pružatelji usluga.
Koliko je važna promotivna aktivnost?
- Pa sama ta promocija je zahtjevala jako puno vremena i novca. Mi smo zaista iskoristili sve one besplatne oblike promocije i odnosa sa javnošću nebi li ispričali priču o našem gradu. Naše digitalne mreže i web stranica se trude biti što kvalitetniji i pristupačni potencijalnim posjetiteljima. Grad je zaista jako puno uložio u turizam. Dobar primjer je Aquatika jer je s time nekako sve krenulo.

Kakva je suradnja iznajmljivača, ugostitelja i vas? Što vam je zajedničko?
- Njima je Turistička zajednica uvijek na raspolaganju, ako trebaju bilo kakvu pomoć, jer oni su naši dionici koji plaćaju turističku članarinu i pristojbu, mi smo tu da štitimo njihove interese. Naravno da im pomažemo sa raznim oblicima marketigna kako nebi samo reklamirali svoje objekte, već i svoju okolinu. Naravno svaki smještajni kapacitet je ujedno i mali informativni centar i nama je u interesu da iznajmljivači i recepcioneri znaju prezentirati grad i sve što se u gradu nudi. Moram stvarno reći da još nitko nije razočaran otišao iz našeg grada, svi su oduševljeni.
Moram Vas pitati o prvom udruženom hotelu, kako je to nastalo i gdje?
- To je jedna novina na tržištu, sa ciljem poboljšanja kvalitete privatnog smještaja. Zakon je mogućio da se postojeći smještajni kapaciteti okrupne i nastane integralni hotel. To je jako dobro zaživilo u Zagrebu, prvi u Karlovcu je otvoren u samom centru grada, nalazi se u ulici Vladimira Nazora i ima izvrsne recenzije, te jako dobro radi.

Rekli ste da je ponuda premašila potražnju, što se dogodilo?
- Dogodila se ekspanzija privatnog smještaja. Pitanje je kako upravljati sa time. U ovom trenutku imamo preko 1600 ležaja u gradu, ali bi za razvoj turizma bilo bolje da su ti ležaji u hotelskim kapacitetima. Za razvoj kongresnog turizma su nam potrebni hotelski kapaciteti koji su u izgradnji. Smatramo da će nam to pomoći da se unaprijedimo i u toj vrsti turizma.
Jesmo li došli do toga da turiste želimo ne samo jedan dan, nego nekoliko dana?
- Zanimljiva je informacija da nam osim gostiju iz Zagreba i sjeverne Hrvatske, sve više gostiju dolazi iz Dalmacije, oni borave po nekoliko dana, tako da bih rekla da bih se složila s vama. Što se tiče Bedema moram reći da je to zaista jedan od najkvalitetnijih hostela na području države i nije mi uopće iznenađujuće da su ga gosti prepoznali i da se vrlo često vraćaju u njega.

Koliko je važna preporuka gostiju koji su nas već posjetili?
- Mi se uzdajemo u usmenu predaju, te smatramo da je to najbolji način promocije grada.
Zakon o turizmu kreće na javnu raspravu, što nam o tome možete reći?
- Zakon je na snazi od prvog siječnja, ali su sada na javnoj raspravi tri pravilnika koji proizlaze iz zakona, ona traje do 25. kolovoza i pozivam sve koji imaju što reći na tu temu da se uključe. Ti pravilnici se odnose na djelovanje turističkih zajednica. Oni nam daju veću ulogu i puno više odgovornosti. Njime ćemo morati napraviti četverogodišnji plan upravljanja, o njemu će glasati gradsko vijeće, no moći će se uključiti i naši sugrađani. Mi želimo turizam s kojim su zadovoljni lokalni stanovnici. Cilj novog zakona je da se stihija koja se događa u određenim djelovima države stavi pod kontrolu i da svaka destinacija na lokalnom nivou odluči kakav turizam želi.
Kakav turizam mi želimo?
- To će reći plan upravljanja, kroz upitnike i ankete će građani moći izraziti svoje mišljenje, takav dokument će imati smisla jedino ako su svi uključeni. Ja sam sigurna da mi želimo samoodrživi, zeleni turizam, da nam se lokalni proizvodi nude u našim objektima, da sačuvamo parkove i zelene površine, no još moramo vidjeti što naši sugrađani misle o tome, ali mislim da će se i oni samnom složiti. Rekla bih da nam ovo dolazi u idealnom trenutku, dok nam se nije dogodio overturizam, kao na nekim lokacijama, tamo će to biti daleko teže.
Što turisti najčešće pitaju u vašem informativnom centru?
- Trudimo se da naša digitalna informativna karta bude što kvalitetnija, ali nam svejedno dolaze turisti. Struktura posjetitelja nam je puno drugačija od one koja prenoći. Najviše pitaju o atrakcijama u gradu, te o tome gdje mogu kvalitetno pojesti. U ljetnim mjesecima imamo jako puno upita o ribolovnim dozvolama i Foginovom kupalištu. Posebno nas veseli da imamo puno pitanja i o našoj tržnici. Dosta je turista na Foginovom kupalištu, ono ima određenu posebnost, jer ne mogu se svi gradovi pohvaliti time da imaju kupalište skoro u samom centru grada. Naši studenti i redovni zaposlenici se zaista trude dati točne i korisne informacije na svako pitanje, što turistima, tako i našim lokalnim stanovnicima.
Imate dobru suradnju sa Veleučilištem, što nam možete reći o tome?
- Naša suradnja ovisi o broju studenata, naravno da nam je u interesu da što više studenata upiše turistički smjer, ali oni će s nama biti uključeni i u plan upravljanja i ne sumnjam da će se naša suradnja pokvariti.
Moramo se dotaknuti i Dana piva, kako će izgledati?
- Bit će živo i veselo kao i svake godine. To je jedan sinonim po kojem smo prepoznati i u inozemstvu. Ja sam radila na prvim Danima piva i meni je ovih 40 godina zaista proletjelo. Svima nama u Karlovcu su Dani piva prirasli srcu. Veselimo se i sigurna sam da će svatko pronaći nešto za sebe. Želim da svi naši dionici nađu barem u nekom dijelu i da se priča o pivi može osjetiti u svakoj suvenirnici, u svakom ugostiteljskom objektu, te u smještajnim kapacitetima.
Što dodati još za kraj?
- Mislim da smo se zaista puno toga dotakli. Grad je pun ljudi, prošle godine smo imali goste iz 37 zemalja, možda je to podatak sa kojim nisu svi upoznati, vjerujem da naš grad ima odličan geografski položaj, ali osim toga ima i jako puno toga za ponuditi našim posjetiteljima. Mi smo tu samo privremeno, ali grad ostaje i smatram da svatko treba napraviti sve u svojoj moći da nam on bude što ljepši i sa što više sadržaja.