ViK

Iz Vodovoda i kanalizacije poručuju - oprezno s terminima, voda nije zagađena!

VIŠE IZ RUBRIKE

Zamućenje nije zagađenje!

Zamućenje je pojava koja se javlja prilikom dizanja taloga koji je prisutan u cjevovodima svakog vodoopskrbnog sustava

Nakon primijećenih napisa na Facebook stranici stranke Možemo Karlovac gdje se vezano za pojave zamućene vode u nekim dijelovima grada koriste termini zagađene vode, gdje se poziva građane da njima dojave situaciju na njihovom internom sustavu te nude skupljanje uzoraka za potrebe analize vode, iz tvrtke Vodovod i kanalizacija su reagirali priopćenjem, kojeg prenosimo u cijelosti.

Voda iz javnog sustava vodoopskrbe nije zagađena. Kada bi to bio slučaj, javnost bi bila odmah upoznata. Vodovod i kanalizacija kao javni isporučitelj usluge, a što je regulirano zakonom i drugim propisima, odgovoran je za javni dio sustava, gdje se svakodnevno provodi kontrola zdravstvene ispravnosti vode za piće, ispiranje cjevovoda, dezinfekcija itd.

Monitoring nad našim radom ima Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Godišnja izvješća o analizi zdravstvene ispravnosti vode za piće dostupna su svima putem naše web stranice, a mogu ih i osobno zatražiti.

Interne instalacije- od vodomjernog okna do izljevnih mjesta u kućanstvima su u nadležnosti korisnika, pa tako i njihova odluka ili potreba o analizi vode na kućnim izljevnim mjestima, a za što trebaju kontaktirati Hrvatski zavod za javno zdravstvo.

 Kako smo već više puta isticali, zamućenje je pojava koja se javlja prilikom dizanja taloga koji je prisutan u cjevovodima svakog vodoopskrbnog sustava. Uzrok tome mogu biti:  otvaranje ili zatvaranje ventila, kvar na dijelu sustava, hidraulički udari, neispravne i dotrajale interne instalacije korisnika, kao i aktivnosti koje korisnici sami provode na internom sustavu( otvaranje ili zatvaranje ventila, adaptacije kupaonica i slično)

Obzirom na činjenicu da je naš grad veliko gradilište, a vodoopskrbni sustav cijelog grada prstenasto povezan, javljaju se više nego inače situacije zamućenja vode obzirom na češće korištenje primjerice hidranata, oštećenja cjevovoda odnosno kvarova pa posljedično hidrauličkih udara što izaziva podizanje taloga i njegovo strujanje sustavom.

 Pojava zamućene vode rješava se redovitim ispiranjem cjevovoda, tj. javnog dijela mreže, koji je u našoj ingerenciji i što redovito činimo. 

Isto tako, po svakoj dojavi korisnika o primijećenoj obojenoj ili zamućenoj vodi, provodi se postupak ispiranja na  sustavu. Vodovod i kanalizacija vodi brigu o sustavu i isključiva nadležnost vezano  za održavanje mreže pa tako i ispiranje sustava pripada nama. Zato je važno i ponovo apeliramo da korisnici kontaktiraju isključivo nas kada  primijete zamućenje, a kako bi se izvršilo ispiranje.

 Već smo više puta u javnom prostoru govorili o tome i ovim putem podsjećamo kako zamućena i obojena vode nije za konzumaciju dok se ne izbistri. Dakle, čim voda ponovo postane bistra, ona se može normalno konzumirati. Nakon ispiranja javnog dijela mreže, korisnici si trebaju isprati i interne instalacije, navode u priopćenju iz ViK-a