Sjednica Županijske skupštine

Hajsan Dolinar: Ni roditelj, ni učitelj, niti ravnatelj nema pravo uskratiti pravo djetetu da postigne vrhunske rezultate u okviru svojih mogućnosti

VIŠE IZ RUBRIKE

Cjelodnevna škola

Običavam reći da takvoj školi koja uđe u ove četiri godine neće faliti ni ptičjeg mlijeka, rekla je Vesna Hajsan Dolinar

Cjelodnevna škola, program u kojem će eksperimentalno sudjelovati četiri škole iz Karlovačke županije, bila je tema o kojoj je danas bilo riječi na aktualnom satu Županijske skupštine. Pitanja su postavile tri vijećnice.

O provedbi ovog programa u Karlovačkoj županiji pitala je Hrvojka Božić (HDZ).

Ivu Kučinić Radošević iz DP-a referirala se na situaciju u OŠ Draganić gdje roditelji ne žele da škola sudjeluje u ovom programu. Spomenula je da su roditelji uputili dopise na nekoliko adresa, pa i u Ministarstvo znanosti i obrazovanja, ali odgovor nisu dobili.

Kučinić Radošević je konstatirala da bi uvođenje cjelodnevne nastave moglo dovesti do ispisivanja djece iz draganićke škole.

Ivana Salopek Šumonja (SDP) je pitala jesu li svi ravnatelji dobili iste upute kako se provodi procedura oko uvođenja cjelodnevne nastave. Kako se napomenula u školi Josipdol prvo se pojavila informacija da škola sudjeluje u programu, a naknadno je sazvano Školski odbor.

U podužem odgovoru zamjenica županice Vesna Hajsan Dolinar prvo je istaknula da ovaj program ima benefite povećanjem sati kako bi se povećala pismenost, matematička pismenost i pismenost iz prirodoslovlja te uvođenje dodatnih sati tjelesne i zdravstvene kulture, odnosno svakodnevno se uvodi 25 minuta tjelovježbe.

-Svi naši učenici nisu jednakog uspjeha nemaju jednake intelektualne mogućnosti i jednake preduvjete za stjecanje rezultata i za stjecanje uspjeha. Ovaj program im omogućuje na tjednoj razini, 75 posto u ove tri pismenosti tj. četiri sata dopunske nastave kako bi postali vrhunski učenici na svojoj osobnoj razini sukladno svojim sposobnostima i svojim mogućnostima. Ja sam radila u obrazovanju 19 godina, bila učitelj i bila ravnatelj. Kao majka, kao učitelj i kao ravnatelj, kao član radne skupine za donošenje Zakona o odgoju i obrazovanju i unapređenje standarda školskog uspjeha ne mogu si dati za pravo drugoj djeci i drugim roditeljima uskratiti tu mogućnost da njihova djeca konačno dobiju od sustava ono što je potrebno da bi jednog dana savladali i preduvjete za upis srednjoškolskih programa. Na žalost ni jedan roditelj, ni jedna učitelj, niti jedan ravnatelj nema pravo uskratiti to pravo djetetu da ono postigne vrhunske rezultate u okviru svojih mogućnosti, a koje mu cjelodnevna nastava pruža u vremenu ne od 8 do 17, ne od 8 do 15, nego od 8 do 14 sati. U većini naših škola učenici ranije ni ne dolaze kući, rekla je Hajsan Dolinar.

Dodala je da cjelodnevna škola omogućuje djeci dva obroka besplatno te da omogućuje vanškolske i ostale sadržaje.   Spomenula je i članak 135. Zakona o obrazovanju po kojem roditelj ima pravo odlučivati o aktivnostima svog djeteta, ali ako se odnose dodatnu, dopunsku, vannastavne i vanškolske aktivnosti.

-O standardu zanimanja ne može odlučivati niti županija, niti ravnatelj, niti roditelj niti učitelj. Standard zanimanja je nacionali plan odgoja i obrazovanja Republike Hrvatske na primarnoj razini. Zato je Ministarstvo u ovoj situaciji tražilo suglasnost školskog odbora koji upravlja školama i tražilo je potporu Karlovačke županije odluci školskog odbora da se te škole prijavi. Ponosna sam osobno i na Josipdol i na Rakovicu i na Draganić i na Krnjak.

Zamjenica je istaknula da su za škole koje sudjeluju predviđena i značajna investicijska sredstva za dogradnje i opremanje.

-Običavam reći da takvoj školi koja uđe u ove četiri godine neće faliti ni ptičjeg mlijeka, rekla je Vesna Hajsan Dolinar.