Prvi Karlovački

Gradska toplana o grijanju u Tuškanovoj ulici

Autor: Marta Marinović

11.10.2021

Karlovac

Gradska toplana odgovorila je priopćenjem na Biračeve prozivke u vezi grijanja u Tuškanovoj ulici. Priopćenje Toplane donosimo u cjelosti:

-Najprije želimo istaknuti da Gradska toplana nikada nije nikome uskraćivala grijanje, kao što to navodi uvaženi vijećnik Birač. U zgradama Tuškanove 14 i 16, Gradska toplana je ljetos izvela veliki posao zamjene spojnog toplovoda i ugradila jedan od prvih plastičnih toplovoda, čime će stanari imati sigurniju isporuku usluge. Posao zamjene toplovoda je završen 20. kolovoza, odmah potom je napunjen interni toplinski sustav zgrade vodom i time je kućni sustav spreman za puštanje u rad. Sve je učinjeno na vrijeme, puno prije početka ogrjevne sezone.

Sredinom rujna predstavnica stanara obavještava Gradsku toplanu da je došlo do curenja iz sustava, a ekipa Gradske toplane odmah izlazi na teren i utvrđuje problem s ekspanzijskom posudom. Potom su se tražila rješenja za popravak postojeće posude, s obzirom da nova posuda predstavlja značajan izdatak. Utvrdivši da staru posudu nije sigurno popravljati, predstavnicima stanara se predlaže nabava i ugradnja nove ekspanzijske posude. Gradska toplana upraviteljima šalje ponudu 7. listopada i oni je prihvaćaju. Očekuje se da će posuda biti isporučena 14. listopada u kojem slučaju će ju Gradska toplana ugraditi 15. listopada, nakon čega će svi stanari Tuškanove 14 i 16 imati grijanje (trenutno se grije većina stanova).

Gradska toplana uvijek nastoji svojim korisnicima osigurati što bolju uslugu – tako je tim Gradske toplane proljetos, dva mjeseca, gotovo svakog dana nadopunjavao upravo sustav Tuškanove 14 i 14 A zbog gubitka vode u njihovom toplovodu, na trošak Gradske toplane, procijenjene vrijednosti usluge 20.000 kuna, jer bi u protivnome stanari bili bez grijanja tijekom ogrjevne sezone.

Tim Gradske toplane održava i upravlja toplinskim podstanicama u zgradama tokom cijele godine, redovito preporuča stanarima kako da ih unaprijede, čime se osigurava njihova spremnost za uspješan početak ogrjevne sezone. Predstavnici stanara i upravitelji su pri tom bitna karika u komunikaciji Gradske toplane sa svojim korisnicima.

Isporuka toplinske energije započela je u četvrtak, 7. listopada te se danas, 11. listopada, prema našim informacijama, griju sve podstanice u gradu, uključujući i većinu Tuškanove 14 i 16. Glavni energent za proizvodnju toplinske energije je već 15 godina prirodni plin, čija je nabava osigurana višegodišnjim ugovorom. Kada je riječ o većim izostancima grijanja (pojedini dijelovi grada ili blokovi zgrada), o kojima smo obavještavali proteklih dana, uzrok tomu su već poznati problemi s našim gradskim vrelovodom – zbog dotrajalosti cijevi, redovito na početku svake ogrjevne sezone, dolazi do niza puknuća čije lokacije nije moguće unaprijed predvidjeti i unaprijed ekonomski učinkovito sanirati. Proteklih nekoliko dana, zbog neuobičajeno naglog pada temperature za listopad te kontinuiranog grijanja, što je za početak ogrjevne sezone prava rijetkost, prekid u isporuci bio je zamjetniji. Upravo zato intenzivno radimo na provođenju ITU projekta – obnovi gradskog vrelovoda EU novcem – što će rezultirati bitno sigurnijom opskrbom toplinske energije, realiziranom do kraja 2023. godine, uz minimalni angažman vlastitih ulaganja. Dok ne obnovimo vrelovod ovim projektom, za očekivati su povremeni izostanci u isporuci toplinske energije, koje u prosjeku otklanjamo isti dan.

Gradska toplana uvela je prije više godina besplatni broj 0800/200-179 te je na njega moguće tijekom ogrjevne sezone 24 sata, 7 dana u tjednu zatražiti hitnu intervenciju. Početkom ogrjevne sezone taj je broj iznimno opterećen pa nije moguće preuzeti sve pozive. Upravo zato upućujemo svoje korisnike na druge kanale komunikacije: e-mail info@gradska-toplana.hr i web stranica www.gradska-toplana.hr, kao i medijske portale, gdje se mogu vidjeti obavijesti o većim prekidima grijanja. Svakako je najbolji prvi korak problem s grijanjem prijaviti svojem predstavniku stanara koji će, u najvećem broju slučajeva, znati što poduzeti. Kroz sve navedene komunikacijske kanale nastojimo pravodobno informirati građane o bitnim činjenicama o stanju isporuke toplinske energije, što je sukladno našem osnovnom cilju – zadovoljstvo naših korisnika.