Chatbot je jedna dama, brineta imena  - Korana; od danas odgovara na sva pitanja građana

Grad Karlovac dobio virtualnu asistenticu  

VIŠE IZ RUBRIKE

    U velikoj gradskoj vijećnici danas je održana prezentacija virtualne asistentice – chatbota  Grada Karlovca, nove opcije koja će olakšati građanima i Gradu međusobnu komunikaciju. Online predstavljanju je prisustvovao i direktor partnerske tvrtke Bonsai Tech Slaven Mišek i Martina Vujić koja je tvrtki bila projektni partner. O tome što je virtualni asistent i čemu on služi uvodno je govorila Maja Purgar iz gradske uprave.

    -Još prilikom prvog lockdowna otvorili smo Viber zajednicu Grada Karlovca kako bi građani što prije dobili bitne informacije. Zajednica je odmah vrlo dobro zaživjela i odaziv je bio odličan, međutim kroz taj period i kasnije se pokazala potreba, odnosno inicijativa da zajednicu nekako nadogradimo i da se još više približimo građanima te da iskoristimo opcije koje pruža Viber. U razgovoru s gradonačelnikom i gradskim pročelnicima došli smo do zaključka da bi mogli pokrenuti virtualnog asistenta Grada, što je nešto potpuno novo na području jedinica lokalne samouprave. Radi se ustvari o opciji koju će svi gradovi, općine i županije prije ili kasnije morati primjenjivati u svom radu, kazala je Purgar.

    Već od danas na web stranici Grada Karlovca u donjem desnom uglu zaslona može se vidjeti virtualna asistentica. Tijekom dana će se aktivirati i na Viberu, a do kraja godine i na Facebooku. Tako će građani putem sva tri kanala moći komunicirati s Gradom Karlovcem.

    -Ustvari osnovna intencija virtualnog asistenta je ta da građanin može u bilo koje vrijeme iz svog doma, ureda ili bilo gdje drugdje da se nalazi, zatražiti osnovne informacije iz djelokruga rada gradske uprave. Taj naš chatbot kojeg smo zajednički osmislili sastoji se od dva dijela: izbornika u kojem postoji čitav niz informacija i od baze pitanja i odgovora koji su ugrađeni u našeg virtualnog asistenta i koji mogu pružiti odgovor na pitanje građanina. Naš asistent ili chatbot je jedna dama, brineta koju smo nazvali – Korana jer smo procijenili da je to vrlo autentično i tipično za Karlovac te koje će biti prepoznatljivo i dalje od grada. Ona je danas počela s radom i bitno je da će pružiti podršku građanima i zajednici jer taj segment do sada nismo imali, pojasnila je Purgar.

    Korana će, dodaje Purgar, sa svojim radom postajati sve bolja i bolja, zato što u gradskoj upravi postoji jedno sučelje na kojem će se pratiti kako građani komuniciraju s njom.

    -Bit će dostupna u bilo koje doba dana i može komunicirati s nebrojeno korisnika istovremeno i voditi ih do traženih informacija, isticati važne obavijesti kao što je trenutno COVID. Ona se može i unaprijediti i predstavljati događanja u gradu i razne druge stvari, poručila je Purgar.

    Predstavljanju virtualne asistentice prisustvovao je i gradonačelnik Damir Mandić.

    -Mi smo 2018. godine donijeli Strategiju pametnog grada kojom nastojimo iskoristiti sve one mogućnosti koje nam digitalno doba može pružiti kako bi na neki način digitalizirali rad cijel gradske uprave, ali i ono osnovno kako bi od svih tih rješenja imali koristi u konačnici naši građani. Što se tiče chatbota, istaknuo bih dvije osnovne postavke; to je blizina i brzina. Iako je ovo virtualni asistent, mi na ovaj način nastojimo napraviti korak naprijed prema našim građanima i još više se otvoriti. Uvjeren sam da će nas  i naša virtualna asistentica Korana približiti građanima, ali naravno i otvoriti im prostor da budu što detaljnije upoznati sa svime onime što gradska uprava u konačnici za njih treba napraviti. Što se tiče brzine, ono što smo uočili proteklih godina to je da našim građanima u biti treba točna informacija i ona mora doći brzo. U biti i točna informacija i brzina rješavaju puno nepoznanica, odnosno nejasnoća. Nadam se i želim da ovaj princip rada razvijamo ne samo na razini gradske uprave, nego i cijelog gradskog sustava. Spremni smo biti bliže, odnosno još bliže građanima, ali isto tako biti još brži u reakciji i vjerujem da ćemo s tim uspjeti.

    Podršku ovom sustavu do kraja iduće godine davat će tvrtka Bonsai Tech.

    Foto: Igor Čepurkovski