Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac

Dobili značajnu europsku nagradu

VIŠE IZ RUBRIKE

Inovativno poučavanje

Dodjeli nagrada u Bruxellesu prisustvovao je ravnatelj Centra Kubinskyy

Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac tijekom posljednjeg desetljeća kontinuirano provodi projekte koje financira Europska unija i europske zemlje Europskog gospodarskog pojasa.

-Prvi europski projekt u Centru počeli smo realizirati 2013. godine. Bio je to IPA projekt „Svi za jednoga, jedan za sve“ (243.411,00 EUR-a) koji je bio vrlo zahtjevan, ali ujedno i izuzetno zanimljiv. Ostvarili smo odlične rezultate u svim segmentima što nam je dalo dodatni poticaj da u tom pravcu krenemo dalje.

Stečeno iskustvo potaknulo nas je da apliciramo drugi projekt u programu Erasmus+. Edukacija zaposlenika Centra za rad na europskim projektima i usavršavanje jezičnih vještina koji su se odvijali u okvirima prvog europskog projekta poslužili su temeljem za kvalitetno apliciranje i izuzetno uspješno provođenje Erasmus+ projekta „Inkluzija 21. st. traži nova znanja“ koji je imao financijsku podlogu 26.085,00 EUR-a i trajao sedamnaest mjeseci. Projekt je dao svoj značajan doprinos svakodnevnom radu sa učenicima s teškoćama u razvoju i postao sastavni dio strategije naše ustanove.

Jedan od glavnih ciljeva je bio da Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac već u skoroj budućnosti postane Centar potpore za sve inkluzivne škole u regiji koja obuhvaća Karlovačku te dijelove Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Primorsko-goranske županija.

Bez kvalitetnih zaposlenika, dobrih suradnika, počevši od tajnika i računovođe pa sve do koordinatorice i nositelja projekta koji su bili spremni pokloniti svoje vrijeme i sposobnosti, provedba projekta ne bi bila moguća. Bili smo svjesni kako nije dovoljno samo kvalitetno napisati projekt, već ga treba realizirati, evaluirati i provesti diseminaciju. Stoga sam doista uvelike zahvalan svim suradnicima na projektu koji su dali maksimum doprinosa, imali konkretno podijeljene uloge i obveze što je u konačnosti rezultiralo izvanrednim uspjehom. Proces implementacije bio je popraćen složnim timskim radom i zadovoljstvom svakog člana tima.

Tijekom projekta ostvarene su mobilnosti u sedam europskih gradova u Engleskoj, Sloveniji, Italiji, Portugalu i Mađarskoj. Nama je bio cilj ne samo pokupiti iskustvo rada sa učenicima s teškoćama u razvoju u drugim sredinama, već i dati svoj doprinos u tom segmentu, posvjedočiti upravo o onome kako radimo u Hrvatskoj, u gradu Karlovcu, te da je Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac u mnogim aspektima može se u zadnjem desetljeću opravdano smatrati jednom od naprednih posebnih ustanova na europskom tlu.

Ove činjenice imaju svoje utemeljenje jer gdje god je u sklopu Erasmus+ projekta bio prikazivan rad Centra u aspektu opremljenosti, didaktike, asistivne tehnologije, mnogi su se inozemni sudionici pojedinih mobilnosti uvjerili  da Centar u Karlovcu ima vrlo suvremene uvjete, metode i učiteljski potencijal za rad sa učenicima s teškoćama u razvoju, a partneri koji su nas posjetili u programu job shadowing ostali su jako zadovoljne boravkom u gradu Karlovcu i u Hrvatskoj općenito, radnim ozračjem te načinom i metodama rada u našoj ustanovi.

Pravim (pomalo očekivanim) iznenađenjem bio je trenutak u kojem su nam javili da je Europska komisija prepoznala vrijednost provedbe našeg projekta i da nas je uvrstila među 98 najuspješnijih projekata implementiranih u vrtićima, osnovnim i srednjim školama, visokoškolskim ustanovama i udrugama na temelju čega smo prvi u povijesti Karlovačke županije i grada Karlovca postali dobitnici Nagrade Europske komisije za inovativno poučavanje.

Odabir kandidata za nagrađivanje odvijao se posebnom metodologijom koja je uključivala multidisciplinarni pristup; razvoj ključnih kompetencija (znanja, vještina i stavova); povezivanje formalnog, neformalnog i informalnog učenja; uključivanje, sudjelovanje, suradnju; inovativno korištenje alata i aktivnu uloga učenika u procesu učenja.

Bitnim kriterijem za dobivanje nagrade bila je procjena okruženja u kojem do izražaja dolaze značajke da je škola kao pokretač inovacija koja kreativno koristi prostor za učenje i održivo dostupne resurse te provodi međusektorsku suradnju u kojoj je učitelj prepoznat kao inovator s primjenom suvremenih vještina i kompetencija s naglaskom na kolegijalnu suradnju i podizanje razine vršnjačkog učenja.

Za dodjelu europske nagrade uvažavale su se također značajke izravnog utjecaja na ciljne skupine, uključivanje sudionika smanjenih mogućnosti kao i efekt utjecaja na druge učenike, nastavnike, škole i lokalnu zajednicu.

Aktivnosti u segmentu provedbe projekata nastavljaju se i ovih dana. Trenutno smo aktivni u provođenju projekta (“Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju” – ATTEND (eng. kratica za Assistive Technology In Education).  Nositelj projekta je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET koji financiraju Island, Norveška i Lihtenštajn.

Sretni smo i ponosni da smo nakon dobivene Nagrade Grada Karlovca 2014. godine postali dobitnici tako značajne europske nagrade, ali smo u isti mah ponosni da smo je dobili zasluženo i da su uvaženi kriteriji uzeti iz našeg svakodnevnog rada. Svaki radni dan za kolektiv Centra za odgoj i obrazovanje djece i mladeži Karlovac je kao naredni „projekt“ sa novim izazovima kojem će nagrada Europske komisije dati dodatni polet za rad i nadahnjivati na nove uspjehe u inovativnom poučavanju naših učenika, poručuje ravnatelj mentor, Volodymyr Kubinskyy.