Remont motora koji ukupno teži oko 95 tona trebao bi biti obavljen u roku od tri do šest mjeseci
Dizelski motor iz ruske nuklearne elektrane na remontu u karlovačkom Adriadieselu
VIŠE IZ RUBRIKE
Nakon što je jedan od najvećih zrakoplova na svijetu Antonov sletio jučer u Zagreb s dizelskim motorom iz ruske nuklearne elektrane Smolensk, specijalni prijevozom teret težak 80 tona je oko ponoći stigao u karlovačku tvrtku Adriadiesel gdje će biti obavljen njegov remont.
-Motor koji je došao u Adriadiesel na remont proizveden je prije 42 godine, a služi u slučaju havarije u nuklearnim elektranama za proizvodnju električne energiju s kojom opskrbljuje samu nuklearnu elektranu čime se smanjuje mogućnost nuklearne katastrofe ili neke druge katastrofe u nuklearnoj elektrani. Sami remont trebao bi trajati od tri do šest mjeseci, ovisno o potrebnim materijalima koji će se promijeniti, odnosno potrebnim izmjenama rezervnih dijelova, ističe član Uprave Adriadiesela, Boris Tolić.
Napominje kako kompletan motor s komponentama koje se inače skidaju za transport poput hladnjaka i turbina teži oko 95 tona. Ti drugi dijelovi su skinuti i dostavljeni cestovnim prometom, te također smješteni kod njih u halu.
Dodao je i kako su takvi motori instalirani u više od 50 jedinica diljem svijeta, a najviše su instalirani u ruskim nuklearnim elektranama, te ukrajinskim, češkim i slovačkim nuklearnim elektranama.
Dubravko Golubić, voditelj proizvodnje u ovoj tvrtki kaže kako se motor trenutno nalazi istovaren u ispitnoj stanici.
-Čeka se rješavanje carinske papirologije i nakon toga kreće demontaža i defektaža motora. Defektažom će se ustanoviti koji su dijelovi dobri, a koji nisu kako bi se zamijenili novima, pojašnjava.
Inače, inženjeri i ispitivači Adriadiesela već su u dva navrata išli u Rusiju vizualno pregledati u kojem je taj motor stanju, a sada ide dubinska kontrola svih dijelova.
-Svaki dio mora se dodatno rastaviti do osnovnih komponenti, i onda se svaka ta komponenta mora dodatno pregledati prema nacrtu. Ako ima nekih odstupanja to se evidentira i donosi odluka je li još uvijek zadovoljava ili se mora zamijeniti s novim dijelom, naglašava Golubić.
Tolić kaže kako će u ovaj posao direktno ili indirektno uključeni svi djelatnici Adriadiesela.
-U posao rastavljanja i sastavljanja motora bit će uključeno između 15 i 20 ljudi iz naše tvrtke direktno, a indirektno je uključena cijela firma jer mi imamo proizvodnju za rezervne dijelove, imamo inženjering, tehnologiju, odnosno nabavu, prodaju, dakle uključena je gotovo cijela grupacija Adriadiesel koja trenutno broji 143 zaposlenika, napominje Tolić.
Pojašnjava i da ukoliko se utvrdi da neki od dijelova ne zadovoljava, onda se donosi odluka hoće li sami izrađivati te dijelove, ili ići u njihovu nabavu što ovisi o rokovima i dogovoru s klijentima, ali, naglašava kako više od tisuću komponenata i glavne dijelove za taj motor proizvode u Adriadieselu što je uistinu veliki broj.
Inače, Adriadiesel dio je nekadašnje tvornice Jugoturbina koja je havarijske dizel motore počela raditi sedamdesetih godina prošlog stoljeća, a oni su bili zastupljeni i u Černobilu koji je bio jedan od najvećih havarijskih slučajeva i gdje su tada ispunili sva očekivanja naručitelja. (sl)
Foto: (ič)