6,6 milijuna eura vrijedan projekt rekonstrukcije pruge do Ozlja
Dionica pruge od Karlovca do Ozlja uskoro spremna za puštanje u promet. Prvi vlak - krajem godine!
VIŠE IZ RUBRIKE
Od Karlovca do Mahićna je sve gotovo. I u Mahićnom je na kolodvoru napravljena izmjena tri kolosijeka i trenutno se radi na četvrtom – objasnio je dinamiku radova na rekonstrukciji pruge "Karlovac – Ozalj", Pero Semren iz tvrtke Pružne građevine d.o.o. te dodao
„Dinamika radova ide po planu, veliki dio projekta su skretnice, 6 u Mahićnu i 5 u Ozlju. Skretnice proizvodimo i ugrađujemo mi, svi dijelovi za njih su naručeni i ugovoreni. Pruga je zatvorena tako da ništa ne ometa radove i, nadam se, da do kraja godine ćemo biti na otvaranju ove pruge.“
Pruga od Karlovca do Ozlja će do kraja godine biti otvorena - zajednički je zaključak sastanka hrvatskih i slovenskih predstavnika EGTS-a - Europske grupacije za teritorijalnu suradnju, održanog danas u Ozlju. U HŽ Putničkom prijevozu pohvalili su se da trenutno traje savjetovanje vezano za novi vozni red.
„To savjetovanje je otvoreno do 26. srpnja pa ovo je ujedno i prilika da se pozove sva zainteresirana javnost da se uključi, da daju prijedloge ne bi li tako dobili što bolje i kvalitetnije rješenje novog voznog reda. Nama u HŽ putničkom prijevozu jako je interesantna i ova ideja o produženju pruge do Metlike. Sigurno da se može tu napraviti kvalitetno željezničko povezivanje.“ – istaknuo je direktor HŽ putničkog prijevoza Željko Ukić.
Taj dio željezničkog povezivanja je u planu. Postoji želja i inicijativa, i sa slovenske i s hrvatske strane, da se ta pruga revitalizira, čak da se u cijelosti obnovi željeznički koridor koji je nekada postojao - od Karlovca sve do Ljubljane.
„Mi smo se svi skupili gradonačelnici sa slovenske strane, od Ljubljane do Metlike i rekli, ajmo napravit to europsko udruženje s kolegama s hrvatske strane. EGTS sada živi, ovo udruženje će povezati i ljude i željeznice. Inicijative se pretvaraju u konkretne projekte. Potpora sa strane Slovenije je tu, želimo da se otvaraju koridori i da željeznica spaja dvije države te da njome putuje što više putnika.“ -emotivno je o projektu govorio Peter Verlič, župan Občine Grosuplje i direktor Razvojnog instituta slovenskih željeznica.
Zamjenica županice Karlovačke županije, Vesna Hajsan Dolinar, naglasila je važnost rekonstrukcije pruge i povezivanja Karlovca i Ljubljane, prije svega kao svojevrsne demografske mjere i u hrvatskom pograničnom području ali i na području Bele Krajine u Sloveniji –
„Narod koji živi uz prugu, i s jedne i druge strane granice, zaslužuje i treba imati bolji i brži put do velikih gradova kako bi ljudi, mladi ljudi, ostali živjeti u ovom ruralnom dijelu. Nama, kao Karlovačkoj županiji je demografija u fokusu, prva i najvažnija, a jedna od inicijativa je upravo to da osiguramo našim ljudima dobru povezanost i dobru kvalitetu života u svakom kutku naše Karlovačke županije.“
Slaže se sa zamjenicom županice i državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Žarko Tušek -
„Dobar pokazatelj napretka naših projekata je i to da sve što smo dogovorili ide svojom dinamikom naprijed. Eto, do kraja godine - 6,6 milijuna eura vrijedan projekt rekonstrukcije pruge do Ozlja će biti gotov. Ova inicijativa da se obnovi koridor do Ljubljane je pozitivna i hvale vrijedna. Treba vidjeti koja je perspektiva i dinamika projekta i ako postoji konsenzus s obje strane, i slovenske i hrvatske, i volja da se to napravi, ništa onda nije nedostižno i nerealno.“
Prvi korak će biti novi sastanak. Uz predstavnike EGTS-a na njemu biti i mjerodavni ministri iz obje zemlje.