Digitalizacijom Grad Ozalj olakšao udrugama pravdanje sredstava iz proračuna i uveo potpunu transparentnost
VIŠE IZ RUBRIKE
Silnu papirologiju koja je stizala na adresu ozaljske Gradske uprave zamijenila je aplikacija s par klikova. Tako je posao olakšan mnogobrojnim udrugama, ali i Gradskoj upravi. Na današnjoj konferenciji za medije najavljena je suradnja sa zagrebačkom tvrtkom Fortis Labor čijom će se aplikacijom uvesti potpuna digitalizacija pravdanja namjenskih sredstva isplaćenih iz proračuna Grada preko javnih poziva svim udrugama u sportu, kulturi, vatrogastvu i ostalim društvenim segmentima.
-Aplikacija uvodi potpunu digitalizaciju procesa rada s udrugama. Hrpu papira i dolazaka u Gradsku upravu ćemo smanjiti. Ovaj alat ima puno funkcionalnosti koje pomažu udrugama u doba COVID-a i one dobivaju to besplatno od Grada što je jedan veliki korak naprijed u njihovu radu. Cilj je smanjiti administraciju do minimuma, digitalizirati sve procese i olakšati udrugama rad, kazao je Lorenzo Gašparić, direktor tvrtke Fortis Labor.
Ideja SOM grad sustava je da nikada ne bude dovršena aplikacija, da se stalno razvija.
-SOM sustav je u potpunosti razvijen i osmišljen u Hrvatskoj u Zagrebačkom poduzetničkom inkubatoru, a razvili smo ga sredstvima EU fondova. Svaka udruga, ali i Grad u realnom vremenu će znati koliko je namjenskih sredstva isplaćeno, koliko je opravdano. Naša je intencija da već iduće godine budu provedeni i javni natječaji i da se cijela gradska birokracija potpuno digitalizira, dodao je Gašparić.
Gradonačelnica Ozlja Gordana Lipšinić je naglasila kako se nada da će ovim potezom potaknuti veću učinkovitost i aktivnost udruga koja je i do sada bila na zavidnoj razini.
-Primjetno je da naše vrijedne i angažirane udruge imaju previše administrativnog posla i kroz ovaj projekt nastojat ćemo im pomoći, omogućiti da jedna osoba zaposlena u Gradskoj upravi koordinira njihove tehničke aktivnosti. Od samog natječaja za dobivanje sredstava pa kasnije dodjele sredstava, vođenja i praćenja bit će osigurana apsolutna transparentnost dodjele sredstava, kazala je Lipšinić.
Ova je aktivnost sastavni dio projekta "Društveni centar Ozalj" kojem je nositelj Gradsko društvo Crvenog križa Ozalj koji je nedugo prošao na natječaju i ostvario pravo na financijska sredstva u vrijednosti od dva milijuna kuna.
-Društveni centar novouređeni je prostor za koordinaciju udruga. Smatramo da će u ove dvije godine koliko će centar raditi, oživjeti lokalnu zajednicu, kazala je ispred Crvenog križa Sanja Valčić.
Projekt se veže na već započeti projekt digitalizacije ozaljske Gradske uprave.
-Ovo je dobar primjer kako se lančano pokreće reakcija promjena koje su već prošle godine započete, a ove godine slijedi ugovaranje i završetak digitalizacije Uprave kroz dvije aplikacije i dva ugovora, to je e-Pisarnica i e-Obrasci te web GIS gdje ćemo promijeniti način poslovanja i komunikacije s korisnicima i unutra Uprave te se prilagoditi zahtjevima koje pred nas stavlja vrijeme pandemije i modernih tehnologija, kazala je Vesna Cvijak voditeljica Odsjeka za urbanizam i komunalne poslove.
Da je ovakva aplikacija prijeko potrebna u Hrvatskoj govori i podatak da se tijekom 2020. godine uspješno integrirala u brojne gradove diljem zemlje poput Karlovca, Siska, Bjelovara, Rovinja i drugih. (a.r.)